Bronchite infettiva in i pollastri: sintomi è trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 11 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Bronchite infettiva in i pollastri: sintomi è trattamentu - Animali
Bronchite infettiva in i pollastri: sintomi è trattamentu - Animali

Cuntenutu

In questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu nantu à u bronchite infettiva aviaria, una malatia chì, ben chì sia scuperta in u 1930, ferma a causa di innumerevoli morti in acelli infettati. In fatti, hè una di e malatie più cumune in ghjaddini è galli, ancu se u virus chì a provoca ùn tocca micca solu sta spezia animale.

U sviluppu di un vaccinu chì offre una immunità più grande contr'à sta malatia hè sempre in ricerca oghje, postu chì ùn hè micca solu murtale ma ancu altamente cuntagiosu, cum'è si vederà quì sottu. Dunque, se campate cù l'uccelli è avete rimarcatu sintomi respiratorii chì vi anu fattu suspettà stu prublema, leghjite per scopre tuttu di u bronchite infettiva di i pollastri, i so sintomi clinichi è u trattamentu.


Cosa hè a Bronchite Infettiva Aviaria?

A bronchite infettiva da u pollu (BIG) hè una Malatia virale acuta è altamente contagiosa, causatu da un coronavirus chì appartene à l'ordine di nidovirali. Ancu se u so nome hè assuciatu à u sistema respiratoriu, ùn hè micca u solu chì sta malattia affetta. BIG hè capace di causà danni à l'intestini, i reni è u sistema riproduttivu.

Hè distribuitu in u mondu sanu, pò infettà l'acelli di ogni età è ùn hè micca specificu à e ghjalline è à i galli, postu chì hè statu ancu descrittu in tacchini, quaglia è pernici. Per questa ragione, ancu se parechje persone cunnoscenu a malattia cum'è bronchite infettiva di i pollastri, a verità hè chì hè una malattia chì tocca diverse spezie.

Cumu si trasmette a bronchite infettiva in i ghjallini?

À percorsi di cuntagiu i più impurtanti sò aerosols è feci d'animali infettati. Si tratta di una malattia assai contagiosa, chì si pò spannà da un acellu à l'altru assai prestu se parechji di sti animali campanu in a listessa casa. In listessu modu, u tassu di mortalità da BIG hè estremamente altu, eccu perchè hè cusì impurtante di piglià precauzioni è isolà l'animali infettatu per evità u cuntagiu da u restu di l'animali.


A bronchite infettiva in i pollastri hè zoonotica?

BIG hè una malattia altamente contagiosa, ma per fortuna si prisenta solu in l'acelli (è micca in tutte e spezie). Fortunatamente, stu virus ùn hè micca fattibile in l'omu, cusì BIG ùn hè micca cunsideratu una malattia zoonotica. In ogni casu, hè cunveniente per disinfettà e zone chì anu avutu u cuntattu cù l'animale malatu, postu chì l'omu pò trasportà u virus da un locu à l'altru è spannallu involuntariamente, rendendu altri acelli malati.

Sintomi di Bronchite Infettiva in Galline

I sintomi più faciuli da identificà sò quelli chì sò relativi à u nome di a malatia, vale à dì, sintomi respiratorii. Pudete ancu rimarcà segni riproduttivi, in casu di femine, è segni renali. I seguenti sintomi sò evidenze impurtanti per diagnosticà sta malattia, allora questi sò segni clinichi i più cumuni di bronchite infettiva in i ghjallini:


  • Tosse;
  • Secre nasali;
  • Suspiri;
  • sibilante;
  • Raggruppamentu di l'acelli in fonti di calore;
  • Depressione, malessere, letti bagnati;
  • Diminuzione di a qualità esterna è interna di l'ove, resultendu in ova deformate o senza conchiglia;
  • Sgabelli acquosi è aumentu di u cunsumu d'acqua.

Cumu l'avemu vistu, alcuni di i sintomi ponu esse cunfusi cù quelli di altre malatie, cum'è u colera aviaru o a varicella aviaria, dunque hè necessariu cunsultà urgentemente u vostru veterinariu.

Diagnostu di bronchite infettiva in galline

U diagnosticu di sta malatia ùn si faci micca facilmente in e cliniche, postu chì presenta sintomi chì si verificanu ancu in altre malatie. In questi tippi di casi, duvete cuntà nantu à u laburatoriu per ghjunghje à un diagnosticu precisu è affidabile. In certi casi, hè pussibule di fà u diagnosticu per isulamentu è identificazione di u virus di bronchite infettiva aviaria per mezu di testi serologichi. Tuttavia, stu virus hà certe alterazioni antigeniche chì influenzanu a specificità di u test, vale à dì, i risultati ùn sò micca 100% affidabili.

Alcuni autori anu descrittu altre tecniche diagnostiche aduprate in i tempi recenti, cume CPR (reazzione in catena di a polimerasi). Utilizendu stu tipu di tecniche di genetica moleculare, u test hà una alta specificità è alta sensibilità, uttenendu risultati assai più affidabili.

Ci hè da nutà chì sti tippi di test di laburatoriu sò spessu costosi. Tuttavia, face parte di a cura necessaria per andà in u Clinica veterinaria per truvà u prublema chì causa i sintomi è trattallu.

Trattamentu per a Bronchite Infettiva in Galline

Ùn ci hè micca trattamentu specificu contra a bronchite infettiva aviaria. Ogni medicamentu adupratu serve per alleviare i segni è i sintomi, ma ùn sò micca capaci di eliminà u virus. In certi casi, u cuntrollu di i sintomi, generalmente realizatu cù antibiotici, pò riduce a mortalità, soprattuttu quandu a malattia hè diagnosticata prestu. L'antibiotici ùn sò mai prescritti per e malatie virali, ma à volte ponu aiutà à prevene infezioni secondarie associate à batteri opportunisti. Benintesa, deve esse u specialistu chì prescrive antibiotici per a bronchite infettiva in galline. Ùn duverete mai automedicà i vostri acelli, questu pò peghju considerablemente u quadru clinicu.

A prevenzione è u cuntrollu di sta malattia sò fatti cù u vaccinazione è misure sanitarie.

Vaccinu per a bronchite infettiva in i ghjallini

A basa per a prevenzione è u cuntrollu di parechje malatie hè a vaccinazione. Esistenu dui tippi di vaccini chì sò aduprati per BIG è i protocolli ponu varià secondu l'area induve seranu implementati è secondu i criteri di ogni veterinariu. Generalmente, sti tippi di vaccini contr'à a bronchite infettiva aviaria sò aduprati:

  • vaccini vivi (virus attenuatu);
  • Vaccini inattivati (virus mortu).

Hè impurtante di ricurdà chì u serotipu Massachusetts hè cunsideratu u tippu classicu di bronchite infettiva in galline è vaccini basati annantu à stu tippu di serotipu offre un certu gradu di prutezzione contr'à altri serotipi dinò. Attualmente, e ricerche cuntinueghjanu à esse fatte per purtà à u mercatu un vaccinu chì pò garantisce a prutezzione contr'à qualsiasi serotipu di a malatia.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.