Botulismu in cani: sintomi, diagnosi è trattamentu

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 3 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 10 Maghju 2024
Anonim
Botulismu in cani: sintomi, diagnosi è trattamentu - Animali
Botulismu in cani: sintomi, diagnosi è trattamentu - Animali

Cuntenutu

U botulisimu in i cani hè una malatia rara chì affetta u sistema nervosu, causendu paralisi. Hè in relazione cù u cunsumu di gattiva carne, ancu s'ellu ci sò ancu altre cause, cum'è a spiegheremu in st'articulu PeritoAnimali.

Fighjulà l'alimenti chì u cane hà accessu face parte di e misure preventive. Questu hè impurtante perchè u pronosticu dipenderà da ogni casu. Alcuni individui si recuperanu spontaneamente, mentre altri ponu soffre cun un risultatu fatale. Continuate à leghje è capite di più nantu à u botulismu in i cani.

Chì ghjè u botulisimu in i cani?

U botulismu in i cani hè un malatie paralizante aguda. Stu effettu si face per via di l'azzione di a neurotossina, vale à dì, una sustanza tossica per u sistema nervosu centrale o perifericu. Questa tossina particulare hè prodotta da i batteri. Clostridium botulinum, assai resistente in l'ambiente.


U cane piglia a malatia quandu cunsuma carne in decadenza. Questa pò accade quandu ellu manghja a carrion o se qualcunu li offre in modu involuntariu qualchì carne chì hè stata cunservata da parechji ghjorni, ancu s'ellu hè stata cotta. Hè per quessa chì duvite evità di dà resti à u vostru cane o, à u minimu, ùn li offre se sò stati cucinati dapoi parechji ghjorni. Spazzatura è alimenti intarrati sò fonti di cuntaminazione. Hè per quessa chì u botulisimu hè più prubabile in i cani chì campanu in e zone rurale o vaganu solu.

Un altru modu per uttene u botulisimu hè manghjendu verdure o carne in scatula improprie. Infine, hè impurtante sapè chì u botulisimu in i cani hà un piriodu d'incubazioni da 12 ore à 6 ghjorni.

Sintomi di botulismu in cani

U sintomu u più impurtante di u botulisimu hè a paralisi, chì, in più, pò evoluzione rapidamente, vale à dì, hè progressiva. Cumencia affettendu e zampe di daretu è si move in fronte. Inoltre, pudete notà incoordinazione, debbulezza o cadute. U cane pò esse chjinatu, cù debbulezza è paralisi in tutti i quattru membri è ancu in a testa è u collu. Ùn pò cà move a coda solu un pocu, cù u sintimu d'esse annuditu.


In questi casi più gravi, u cane ùn pò micca cambià di pusizione o girà a testa. Ci hè un statu flaccidu diffusa. U tonu musculu hè ancu diminuitu. I pupulari parenu appena dilatati. A paralisi pò influenzà a deglutizione è dunque noterete sialorrea, chì hè l'incapacità di trattene a saliva in a bocca, ancu se a so pruduzzione hè probabile chì sia influenzata ancu.

A pneumonia per aspirazione hè una complicazione di sta situazione. Quandu sò i musculi relativi à a respirazione chì sò danneggiati, ci hè un aumentu di a frequenza respiratoria. A gravità di a cundizione dipende da u quantità di tossina ingerita è a resistenza di ogni ghjacaru.

Cume trattà u botulismu in i cani

A prima cosa chì u veterinariu deve fà hè cunfirmà u diagnosticu. Ci hè parechje malatie chì causanu debule è paralisi, dunque hè impurtante identificà ciò chì sò. U diagnosticu differenziale hè fattu cù paralisi causate da zecche, miastenia gravis o ipocalemia, o bassu livellu di potassiu in u sangue.


A presenza di sta malatia pò esse cunfirmata da a scuperta di tossina botulinum in sangue, urina, vomitu o feci. Tipicamente, un campione di sangue hè raccoltu è mandatu à u laboratoriu per analisi. Questu deve esse fattu à l'iniziu di a malattia, dunque hè impurtante cercà prestu l'attenzione veterinaria.

I cani cù una cundizione assai dolce sò capaci di ricuperà senza a necessità di alcun trattamentu. Tuttavia, ancu in questi casi, hè necessariu andà à u veterinariu per cunfirmà o micca u diagnosticu. In ogni casu, u trattamentu serà di sustegnu.

I cani cù una cundizione più grave anu bisognu d'aiutu per cambià di pusizione. Anu datu fluidi dati per via intravenosa è a so vescica deve esse svuotata manualmente trè volte à ghjornu se ùn sò micca capaci di urinare da soli. Se u cane hà prublemi per ingoiare, hà bisognu di supportu per manghjà, pudete offre di offre una dieta insipida. Hè ancu cumunu di prescrive antibiotici.

U botulisimu in i cani hè curabile?

Ùn hè micca pussibule di dà una risposta sola à sta dumanda, cum'è a pronostica dipenderà da ogni casu è a quantità di tossina ingerita. Se a malattia ùn avanza micca prestu, a ricuperazione hè prubabile di esse bona è cumpleta, ancu in i cani cù paralisi di tutti i membri o prublemi di inghiottimentu. Inoltre, vale a pena di ricurdà quellu Ùn ci hè nisun rimediu casanu per u botulisimu in i cani è u trattamentu deve esse fattu secondu e linee guida prufessiunali.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Botulismu in cani: sintomi, diagnosi è trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione di Malatie Batteriche.