Cuntenutu
- Chì sò chjamati l'animali chì alimentanu u sangue
- Animali chì si nutriscenu di sangue
- vampire bat
- Lampreda
- sanguisuga medicinali
- Vampire finch
- candiru
- Insetti chì si nutriscenu di sangue umanu
- Zanzara
- zecche
- Anuosu
- Pulga
- Sarcopts scabiei
- cimice
In u mondu animale, ci sò spezie chì si nutriscenu di sfarenti tippi di materia: erbivori, carnivori è omnivori sò i più cumuni, ma ci sò ancu e spezie chì, per esempiu, si nutriscenu solu di frutti o di carrioni, è ancu alcune chì cercanu a soia nutrienti in e cacciature di l'altri animali!
Frà tutti quessi, ci sò certi animali chì amanu u sangue, ancu l'omu! Se vulete cunnosce li, ùn pudete micca mancà questu articulu PeritoAnimal nantu à animali chì alimentanu u sangue. Scuprite un elencu di 12 esempii è nomi.
Chì sò chjamati l'animali chì alimentanu u sangue
L'animali chì si nutriscenu di sangue sò chjamati animali ematofagi. a maiò parte di elli sò parassiti di l'animali chì si nutriscenu, ma micca tutti. Queste spezie sò vettori di malatie, cume trasmettenu batteri è virus trovati in u sangue di e so vittime da un animale à l'altru.
À u cuntrariu di ciò chì si mostra in i filmi è in a televisione, sti animali ùn sò micca bestie insaziabili è sete di sta sustanza vitale, simpricimenti raprisenta un altru tippu di cibu.
Dopu, scopre chì sò questi animali. Quantu ne avete vistu?
Animali chì si nutriscenu di sangue
Quì sottu, vi mostremu alcuni animali chì anu u sangue cum'è basa di a so dieta:
vampire bat
Vivendu à a fama chì u sinemà li hà datu in relazione cù Dracula, ci hè una spezia di pipistrelli vampiri chì si nutrisce di sangue chì, à u so tornu, hà 3 sottuspezie:
- Vampire Comune (Desmodus rotundus): hè cumunu in u Cile, u Messicu è l'Argentina, induve preferisce campà in zone cù assai vegetazione. Hà un mantellu cortu, u musu piattu è pò spustassi annantu à tutti i 4 membri. Stu succhju di sangue si nutrisce di bestiame, cani è, raramente, di umani. U metudu ch'ellu adopra hè di fà un picculu tagliu in a pelle di e so vittime è di suchjà u sangue chì li scorre.
- Vampire à jambes poilues (Diphylla ecaudata): hà un corpu marrone à u spinu è grisgiu à l'addome. Preferisce campà in e fureste è e grotte di i Stati Uniti, di u Brasile è di u Venezuela. Si nutrisce principalmente di u sangue di l'acelli cum'è e ghjalline.
- Vampire à aile blanche (diaemus youngi): abita in e zone boscose in Messicu, Venezuela è Trinidad è Tobago. Hà un mantellu marrone chjaru o cannella cù punte d'ale bianche. Ùn succhia micca u sangue di e so prede in u so corpu, ma pende da i rami di l'arburi finu à chì li ghjunghje. Si nutrisce di u sangue di l'acelli è di u bestiame; in più, pò trasmette a rabbia.
Lampreda
U lampreda hè un tipu di pesciu assai simile à l'anguilla, chì e so spezie appartenenu à duie classi, iperoartia è Petromyzonti. U so corpu hè longu, flessibile è senza squame. a to bocca hà ventosi chì usa per aderisce à a pelle di e so vittime, è dopu ferite cù i vostri denti a zona di a pelle da a quale tiranu sangue.
Si descrive ancu cusì chì a lampreda pò viaghjà attraversu u mare attaccata à u corpu di a so vittima senza esse rimarcata finu à ch'ella abbia saziatu a so fame. E so zanne varienu da squali è pesci ancu certi mammiferi.
sanguisuga medicinali
U sanguisugamedicinali (Hirudo medicinalis) hè un anelidu truvatu in fiumi è flussi attraversu u cuntinente europeu. Misura finu à 30 centimetri è aderisce à a pelle di e so vittime cù a ventosa chì hè a so bocca, in u quale hà denti capaci di penetrà in a carne per inizià u sangu.
In u passatu, e sanguisughe eranu aduprate per sagnà i pazienti cum'è metudu terapeuticu, ma oghje a so efficacia hè messa in causa, principalmente per via di u risicu di trasmissione di malatie è di certi parassiti.
Vampire finch
O fringuello-vampire (Geospiza difficilis septentrionalis) hè un acellu endemicu di l'isula di Galapagos. E femine sò brune è i masci sò neri.
Sta spezia si nutrisce di sementi, nettaru, ova è alcuni insetti, ma beie ancu u sangue d'altri acelli, in particulare i pichji Nazca è i petti blu. U metudu chì aduprate hè di fà un picculu tagliu cù u beccu per chì u sangue esca è po u beie.
candiru
O candiru o pesci vampiri (Vandellia cirrhosa) hè in leia cù u catfish è abita in u fiume Amazonu. Righjunghji sin'à 20 centimetri di lunghezza è u so corpu hè guasgi trasparente, ciò chì u face guasi indetectabile in acque di fiume.
a spezia hè temutu da e pupulazioni di l'Amazonia, postu chì hà un mezu di alimentazione assai viulente: entra per l'orificii di e so vittime, cumpresi i genitali, è passa per u corpu per allughjà è alimentassi di u sangue culà. Mentre ùn hè statu dimustratu chì hà mai influenzatu alcunu essere umanu, ci hè un mitu chì pò.
Insetti chì si nutriscenu di sangue umanu
Quandu si tratta di spezie chì alimentanu u sangue, l'insetti spiccanu u più, in particulare quelli chì suchjanu u sangue umanu. Eccu alcuni di elli:
Zanzara
Tù zanzare o zanzare facenu parte di a famiglia di l'insetti Culicidae, chì include 40 generi cù 3.500 spezie sfarente. Misuranu solu 15 millimetri, volanu è si riproducenu in e zone cù depositi d'acqua, diventendu pesti assai periculosi in e regioni tropicali umide, cume trasmettenu a dengue è altre malatie. I masci di e spezie si nutriscenu di sapa è nettaru, ma e femine beienu u sangue di mammiferi, cumpresu l'omu.
zecche
Tù zecche appartenenu à u genaru Ixoide, chì include parechji generi è spezie. Sò i più grandi acari di u mondu, si nutrenu di sangue di mammiferi, cumpresi l'omi, è trasmettenu malatie periculose cume Malatia di Lyme. Avemu digià fattu un articulu nantu à i rimedii casani per eliminà e zecche da l'ambiente, fighjate puru!
A zicca ùn hè micca solu periculosa per via di e malatie chì trasmette è perchè pò diventà una pesta quandu infesta una casa, ma dinò perchè a ferita chì face per succhià u sangue pò infettà se l'insettu hè tiratu fora di a pelle in modu incorrettu.
Anuosu
O noia (Phthirus pubis) hè un insettu chì parasita i capelli umani è i capelli. Ùn misura chè 3 millimetri è u so corpu hè giallasciu. Ancu se hè più cunnisciutu per infettanu i genitali, si pò ancu truvà in capelli, ascelle è sopracciglia.
Si nutriscenu di sangue parechje volte à u ghjornu, chì pruvucà pruritu in a zona ch'elli invadenu, questu hè u sintimu u più notu di l'infestazione.
Zanzara di Paglia
O paglia di muscu o mosca di sabbia (Phlebotomus papatasi) hè un insettu cum'è zanzara, è si pò truvà soprattuttu in Europa. Misura 3 millimetri, hà un culore guasgi trasparente o assai chjaru è u so corpu hà villi. Vive in lochi umidi è i masci si nutriscenu di nettaru è d'altre sostanze, ma e femine suchjanu u sangue quand'elli sò in fase di ripruduzzione.
Pulga
Sutta u nome di pulce se insetti di l'ordine sò inclusi Siphonaptera, cù circa 2.000 spezie sfarente. Si ponu truvà in u mondu sanu, ma prosperanu soprattuttu in climi caldi.
A pulga ùn si nutrisce micca solu di u sangue di e so prede, ma si riproduce ancu prestu, infestendu u so ospite. Inoltre, trasmette malatie cum'è u tifu.
Sarcopts scabiei
O Sarcopts scabiei hè rispunsevule per l'apparizione di scabbia o scabbia in mammiferi, cumpresi umani. Hè un picculu parassita, chì misura trà 250 è 400 micrometri, chì entre in a pelle di l'ospite alimentassi di sangue è "scavà" tunnel chì li permettenu di ripruducesi prima di more.
cimice
O cimice (Cimex lectularius) hè un insettu chì abita di solitu in case, postu chì si alloga in letti, cuscini è altri tessuti induve pò stà vicinu à e so prede di notte.
Misuranu solu 5 millimetri di lunghezza, ma anu un culore marrone rossu, cusì li pudete vede se fate una grande attenzione. Si nutriscenu di u sangue di l'animali à sangue caldu, cumpresi l'omu, è lascianu tracce da i so morsi nantu à a pelle.
Qualessu di questi insetti chì alimentanu u sangue avete vistu?