Animali chì ùn devenu micca esse animali domestici

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 5 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 26 Ghjugnu 2024
Anonim
Things Mr. Welch is No Longer Allowed to do in a RPG #1-2450 Reading Compilation
Video: Things Mr. Welch is No Longer Allowed to do in a RPG #1-2450 Reading Compilation

Cuntenutu

U ipotesi biofilica Edward O. Wilson suggerisce chì l'umani anu una tendenza innata à rilazioni cù a natura. Pò esse interpretatu cum'è "amore per a vita" o per l'esseri viventi. Forse per quessa ùn hè micca sorprendente chì tanta ghjente in u mondu vole campà cun animali domestici in e so case, cum'è cani è misgi. Tuttavia, ci hè una tendenza crescente ancu versu altre spezie, cum'è pappagalli, cavie, serpenti è ancu scarafaghji esotici.

Tuttavia, tutti l'animali ponu esse animali domestici? In questu articulu di PeritoAnimal, parleremu di a pruprietà di certi animali micca animali, spieghendu perchè ùn devenu micca campà in e nostre case, ma in natura.


L'accordu CITES

O trafficu illegale è devastante di l'esseri viventi si faci trà i sfarenti paesi di u mondu. Sia l'animali sia e piante sò estratti da i so abitati naturali, causendu un squilibriu di l'ecosistema, in l'ecunumia è a sucietà di u terzu mondu o di i paesi in via di sviluppu. Ùn ci duvemu micca cuncentrà solu nantu à l'essere chì hè privu di a so libertà, ma nant'à e cunsequenze chì questu comporta per i so paesi d'origine, induve u braccunaghju è a conseguente perdita di vita umana sò à l'ordine di u ghjornu.

Per luttà contr'à u trafficu di questi animali è piante, l'accordu CITES hè natu in l'anni 60, chì l'acronimu significa Cunvenzione per u Cummerciu Internaziunale di Specie in Periculu di Flora è Fauna Selvatica. Questu accordu, firmatu da i guverni di parechji paesi, hà per scopu prutege tutte e spezie chì sò in periculu di estinzione o minacciati per via, trà altri motivi, di u trafficu illegale. CITES cumprende circa 5.800 spezie animali è 30.000 spezie vegetali, circa. U Brasile hà firmatu a cunvenzione in u 1975.


Scuprite 15 animali in periculu in Brasile.

Animali chì ùn devenu micca esse animali domestici

Prima di parlà di animali chì ùn devenu micca esse animali domestici, hè impurtante di mette in risaltu chì l'animali salvatichi, ancu s'elli sò originarii di u paese induve campemu, ùn devenu mai esse trattati cum'è animali domestici. Prima, hè illegale tene animali salvatichi cum'è animali domestici, a menu chì ùn abbiate l'autorizazione di l'Istitutu Brasilianu per l'Ambiente è e Risorse Naturali Rinnovabili (IBAMA). Inoltre, questi animali ùn sò micca addomesticati è ùn hè micca pussibule di domesticà li.

A domesticazione di una spezia richiede seculi per esse, ùn hè micca un prucessu chì pò esse realizatu durante a vita di un esemplariu unicu. D'altra parte, averiamu contru à l'etulugia spezie, ùn li lasciariamu micca sviluppà è fà tutti i cumpurtamenti naturali ch'elli facenu in u so habitat naturale. Ùn ci vole ancu à scurdassi chì, cumprendu animali salvatichi, prumovemu a caccia illegale è a privazione di a so libertà.


Demu per esempiu parechje spezie chì pudemu truvà cum'è animali domestici, ma ùn duverebbe micca esse:

  • Tartaruga Mediterranea (lebbrosu Mauremys): stu rettile emblematicu di i fiumi di a penisula iberica europea hè in periculu per via di a proliferazione di spezie invasive è di a so cattura illegale. Unu di i prublemi maiò chì vene cù u mantenimentu in cattività hè chì li manghjemu in modu sbagliatu è li mettimu in terrarii chì ùn sò micca adatti per sta spezia. Per via di questu, si verificanu prublemi di crescita, affettendu principalmente u zocculu, l'osse è l'ochji chì, a maiò parte di u tempu, perdenu.
  • Sardão (lepida): questu hè un altru rettile chì pudemu truvà in e case di parechje persone in Europa, soprattuttu, ancu se a calata di e so pupulazioni hè duvuta in più à a distruzzione di l'habitat è à a so persecuzione per falsi credenze, cum'è chì ponu caccia cunigliuli o acelli. St'animali ùn s'adatta micca à a vita in cattività in quantu abita grandi territorii, è imprigiunalli in un terrariu hè contru à a so natura.
  • ricci terrestri (Erinaceus europaeus): Cum'è l'altre spezie, i ricci terrestri sò prutetti, dunque teneli in prigiunera hè illegale è porta amende considerabili. Se truvate un tale animale in u campu è hè sanu, ùn duverete mai catturallu. Mantene lu in cattività significaria a morte di l'animali, postu chì ùn pò mancu beie acqua da una funtana. S'ellu hè feritu o hà prublemi di salute, pudete avvisà l'agenti ambientali o u IBAMA cusì u ponu purtà in un centru induve ellu si pò ricuperà è esse liberatu. D'altronde, perchè hè un mammiferu, pudemu cuntrae numerose malatie è parassiti da questu animale.
  • scimmia cappuccina (è qualsiasi altra spezia di scimmia): ancu se a scimmia cum'è animali hè permessa da IBAMA in Brasile, ci sò una serie di restrizioni è a so pruprietà deve esse autorizata. Insistimu chì a so pruprietà ùn hè micca cunsigliata soprattuttu per prutege e sfarente spezie, micca solu a scimmia cappuccina. Sti mammiferi (in particulare quelli di origine scunnisciuta) ponu trasmette malatie cum'è a rabbia, l'herpes, a tuberculosi, a candidiasi è l'epatite B, per morsi o graffi.

Animali esotici chì ùn devenu micca esse animali domestici

U trafficu è u pussessu di animali esotici hè illegale in a maiò parte di i casi. Oltre à causà danni irreparabili à l'animali, ponu ancu causà serii prublemi di salute publica, postu ch'elli ponu esse purtatori di malatie endemiche in i so lochi d'origine.

Parechji di l'animali esotici chì pudemu cumprà venenu da u trafficu illegale, postu chì ste spezie ùn si riproducenu micca in cattività. Durante a cattura è u trasferimentu, più di 90% di l'animali morenu. I genitori sò tombi quandu i discendenti sò catturati, è senza a so cura, i discendenti ùn ponu micca sopravvive. Inoltre, e cundizioni di trasportu sò inumane, ingutuppate in buttiglie di plastica, piatte in i bagaglii è ancu infilate in e maniche di e giacche è di i cappotti.

Cum'è s'ellu ùn bastessi micca, se l'animale sopravvive finu à chì ghjunghje à a nostra casa è, una volta quì, riesciemu à falla sopravvivere, pò ancu scappà è si stabilisce cum'è una spezia invasiva, eliminendu e spezie native è distruggendu u equilibriu di l'ecosistema.

Quì sottu, vi mostremu alcuni animali esotici chì ùn devenu micca esse animali domestici:

  • tartaruga arechja rossa(Trachemys scripta elegans): sta spezia hè unu di i prublemi principali chì face a fauna di a penisula iberica europea è hè illegale di mantene la cum'è animale domesticu in Brasile, secondu IBAMA. A so pruprietà cum'è animali hè principiata anni fà, ma naturalmente, st'animali campanu per parechji anni, ghjunghjenu infine à una dimensione considerevule è, a maiò parte di u tempu, a ghjente si annoia cun elli è li abbanduneghja. Hè cusì ch'elli sò ghjunti in i fiumi è i laghi di certi paesi, cun un appetitu cusì vorace chì, in parechji casi, sò riesciuti à sterminà populazioni intere di rettili è anfibi autoctoni. In più, ghjornu dopu ghjornu, e tartarughe à orecchie rosse ghjunghjenu in cliniche veterinarie cù prublemi di salute derivanti da a cattività è da una nutrizione scarsa.
  • Riccio pigmeo africano (Atelerix albiventris): cù bisogni biologichi assai simili à quelli di u ricciu terrestre, in cattività sta spezia presenta i listessi prublemi chè e spezie native.
  • parrucca (psittacula krameri): l'individui di sta spezia causanu assai danni in e zone urbane, ma u prublema va al di là. Sta spezia sposta assai altri acelli di fauna, sò animali aggressivi è si riproducenu facilmente. Stu prublema seriu hè natu quandu qualchissia chì li hà tenuti prigiuneri, sia per sbagliu sia sapientemente, li hà liberati in tutta l'Europa. Cum'è qualsiasi altru pappagallo, soffrenu prublemi in situazione di prigiuneru. Stress, picchi è prublemi di salute sò alcuni di i motivi chì portanu questi uccelli à u veterinariu è, a maiò parte di e volte, sò dovute à una maneggezza inadegwata è in cattività.
  • Panda rossu (ailurus fulgens): Urigine di e regioni muntagnose di l'Himalaya è di a China miridiunale, hè un animale solitariu cù un abitudine crepusculare è nutturna. Hè minacciatu di sparizione per via di a distruzzione di u so habitat è ancu per via di a caccia illegale.

A volpe cum'è animale? Pudete? Scuprite questu altru articulu PeritoAnimal.

Animali periculosi chì ùn devenu micca esse animali domestici

In più di u so pussessu illegale, ci sò certi animali chì sò assai periculosu per e persone, per via di a so dimensione o di a so aggressività. Frà elle, pudemu truvà:

  • coati (In u vostru): se allevatu in casa, ùn pò mai esse liberatu, per via di a so persunalità assai distruttiva è aggressiva, postu chì hè una spezia salvatica è micca casana.
  • Serpente (qualsiasi spezia): Ci vole un travagliu in più per curà un serpu cum'è animale domesticu. È chì sì avete l'autorizazione da Ibama, chì permette solu u pussessu di spezie non velenose, cum'è u pitone, u serpente di mais, u boa constrictor, u pitone indianu è u pitone reale.

Altri animali chì ùn sò micca animali domestici

In più di l'animali chì avemu dighjà menzionatu, purtroppu parechje persone insistenu à avè un animale chì ùn deve micca esse addomesticatu in casa. Eccu alcuni di i più populari:

  • Bradipo (Folivora)
  • Canna da zucchero (petaurus breviceps)
  • Volpe di u desertu o fenu (vulpes zeru)
  • Capybara (Hydrochoerus hydrochaeris)
  • Lemure (Lemuriformi)
  • Tartaruga (Chelonoidis carbonaria)

Se vulete leghje più articuli simili à Animali chì ùn devenu micca esse animali domestici, vi cunsigliemu di entrà in a nostra sezione Ciò chì avete bisognu di sapè.