Animali Predatori - Significatu, Tipi è Esempii

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 12 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Nel regno degli animali - Erbivori e carnivori
Video: Nel regno degli animali - Erbivori e carnivori

Cuntenutu

Dentru una cumunità ecologica ci sò centinaie di interazzione sfarente trà e diverse spezie, tutte ste interazzioni anu u scopu mantene l'equilibriu in a cumunità è dunque l'ecosistema.

Una di e relazioni più impurtanti hè quella creata trà un predatore è a so preda, dunque in questu articulu PeritoAnimal, parleremu chì sò l'animali predatori, spieghendu parechji dettagli di sta caratteristica, chì tippi esistenu è videremu ancu alcuni esempii rappresentativi.

Chì ghjè a predazione?

A predazione si faci quandu un urganisimu tomba è si nutrisce di l'altru, senza necessariamente tramindui urganisimi appartenenti à u Regnu Animale. Cusì, u significatu di predatore hè quellu organisimu chì caccia, tomba è manghja altri esseri.


L'attu di predazione hè un prucessu chì nurmalmente cunsuma assai energia, tramindui in l'animali di caccia è in l'animali cacciatu. Ma furnisce dinò energia per mantene e funzioni vitali di u predatore, cù a morte di e so prede. A predazione, dunque, ne hà dui funzioni eculogiche à livellu individuale, chì u statu fisicu di a preda hè riduttu.

Quandu pensemu à a predazione, a prima cosa chì ci vene in mente hè u interazione carnivora in chì un animale uccide un altru, cum'è un civettu chì caccia un topu o e volpi chì attaccanu un cunigliulu. Forse l'interazzione menu evidenti sò quelle chì coinvolgenu più individui predatori chì caccianu prede più grande, cume un pacchettu di lupi chì caccianu un cervu o un pacchettu di orche chì caccianu una balena più grande. Stu tipu di predazione di gruppu hè ancu assai cumunu in e furmicule, vespe o ragni suciali.


Ancu menu evidenti hè quellu di predazione di sementi chì pò qualchì volta custituisce predazione. I Semi sò urganismi chì, in circustanze ideali, cresceranu in una pianta. Dunque, cunsumà una semente uccide a pianta prima di cresce.

D'altra parte, micca tutti i predatori sò animali. À piante carnivore, cum'è a trappula di Venere, cunsumanu insetti per uttene u fornimentu di azotu ch'elli anu bisognu è mancanu in u terrenu induve campanu.

Tipi di predatori

Fighjendu nantu à u Regnu Animale, pudemu distingue trà vari tippi di animali predatori:

  • Veri predatori o carnivori: sò l'animali chì caccianu e so prede (sempre un altru animale), li tombanu è li cunsumanu in un cortu periudu di tempu. Scopri di più nantu à l'animali carnivori.
  • Erbivori: sò animali chì si nutriscenu di piante verdi, semi o frutti. In principiu, ùn anu micca bisognu di finisce a vita di l'individuu, ma ponu infliggi diversi gradi di dannu. Scopri di più nantu à l'animali erbivori.
  • Parassitoidi: sò insetti chì parasitizeghjanu altri insetti in modu tale chì una femina fessi ova à l'internu o annantu à altri insetti è, à u mumentu chì e ova cova, e larve manghjanu u so ospite à morte.
  • parassiti: ci sò animali chì parasitizeghjanu altri animali, pruvucendu danni legeri o gravi, ancu a morte. Scopri di più nantu à u parasitismu in l'animali.
  • cannibali: sò animali chì si nutriscenu di individui di a so propria spezia. Di solitu stu fattu si verifica in tempi specifici in u ciclu di vita di l'animali.

Pudete ancu esse interessatu à stu video cù 10 animali salvatichi da a savana africana:


esempi di predatori

Frà l'esempii d'animali predatori, pudemu mintuvà uni pochi:

  • Orsu Polare (Ursus Maritimus)
  • Balena blu (Balaenoptera musculus)
  • Vespe (Cumpressa Ampulex)
  • Lion (panthera leo)
  • Rana Bull (Lithobates catesbeianus)
  • Foca leoparda (Hydrurga leptonyx)
  • Mantis (Mantellu)
  • Scolopendra (Scolopendra)
  • Squalo biancu (Charcharodon carcharias)
  • iena (Hyaenidae)
  • Crocodile (crocodilide)
  • Orca (orcinus orca)
  • grizzly bear (Ursus arctos horribilis)
  • Anaconda (bonu constrictor)
  • Furettu (Mustela putorius hà avutu)
  • Guara lupu (Chrysocyon brachyurus)
  • Fox (Vulpes Vulpes)
  • Jaguar (panthera onca)

Ci sò parechji animali predatori, alcuni di grande, cum'è l'orsu pulare, prubabilmente u più grande predatore terrestre di a superficia, chì ghjunghje sin'à 10 metri d'altezza sì stà in piedi nantu à e so zampe di daretu. St'animale chì abita l'Articu si nutrisce soprattuttu di foche è di pesci.

Un altru grande predatore hè u Balena turchina, capace d'ingerisce millaie di pesci è krill (u nome cullettivu di una spezia d'animali cum'è i gamberi) quandu apre a bocca. In l'oceanu truvemu dinò u tonu, predatori marini putenti è veloci.

D'altra parte, un bon esempiu di predatori parasitoidi sana vespe di a famiglia di i Braconidae. E vespe femine ponenu e so ova in certe spezie di bruchi. Quandu e larve sboccanu da l'ove, cummencianu à divurà pianu pianu l'internu di u brucu, finu à ch'elli morenu è ne surtinu.

Ancu s'ellu pò sembra stranu, u cannibalismu hè assai cumunu in natura, ancu se e spezie chì a praticanu a facenu solu in certi tempi, cum'è un lione maschile chì divora i zitelli di u so rivale scunfittu. U rana di toru, si pò ancu nutrisce di individui più ghjovani di a so stessa spezia quandu ci hè una pupulazione eccessiva. U foca leopardu, in tempi di carestia, pudete manghjà i vostri discendenti o quelli di l'altri fochi.

A mantide religiosa hè unu di i insetti predatori più vorace, praticendu ancu u cannibalisimu quandu a femina manghja u maschile durante a cupola. Un altru artropodu predatore, ancu s'ellu ùn hè micca un insettu, hè u scolopendra (un generu di centipedi), chì pò ancu caccià picculi acelli o roditori.

Più animali salvatichi predatori

Un altru grande animale predatore hè u furettu, chì si nutrisce principalmente di picculi animali, qualchì volta ancu più grande di a so dimensione, cum'è roditori, acelli, terrestri, lucertuli, serpi, ranochje è pesci.

I lupi crini, invece, manghjanu frutti, insetti, topi, lucertole, serpi è acelli salvatichi, mentre chì e volpi ponu nutrì di guasi di tuttu.

Unu di l'animali predatori più cunnisciuti hè u Jaguar, chì hè u più grande carnivore di superficie terrestre in Brasile. Cum'è un adultu, pò misurà finu à 2,5 metri di lunghezza da u nasu à a punta di a coda, arrivendu finu à 80 centimetri di altezza. I Ghjaguari sò cunsiderati cacciadori opportunisti è ponu nutrì di animali domestici cum'è bestiame è capre. Assai agile, u so attaccu pò esse realizatu ancu in l'acqua, postu ch'ella hè capace di purtà a so preda mentre nata.

Importanza di l'animali predatori

Parechji di l'animali predatori sò trà i più animali belli è affascinanti di a nostra fauna. Alcune spezie sò ancu di grande impurtanza per u settore turisticu, attirendu migliaia di visitatori à diversi biomi sia in Brasile sia in parechji altri paesi.

Ancu se parechji sò temuti, l'animali predatori sò estremamente impurtanti per a natura. U vostru cibu permette u cuntrollu direttu è indirettu di e pupulazioni di sfarenti spezie d'animali è di piante, impediscenduli di cresce più di quantu duverebbenu.

Se vulete leghje più articuli simili à Animali Predatori - Significatu, Tipi è Esempii, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.