Cuntenutu
- Cumu hè definitu un animale erbivuru?
- Cumu hè digerita a cellulosa?
- Chì tippi d'animali erbivori ci sò?
- Chì sò l'erbivori i più impurtanti?
- Lista di l'animali erbivori: monogastri
- Cavalli
- roditori
- Altri
- Elencu di l'animali erbivori: poligastricu
- bestiame
- pecuri
- Capre
- cervi
- camelidi
Vulete cunnosce alcuni esempi di animali erbivori? Truvate a vostra classificazione? In questu articulu PeritoAnimal spieguemu ciò chì animali erbivori cù esempi è curiosità più frequenti, e so caratteristiche è alcuni dettagli nantu à u so comportamentu.
Arricurdatevi chì l'erbivori o l'animali fitofagi sò quelli chì s'alimentanu principalmente di piante, micca solu d'erba, è si consideranu "i cunsumatori primari".
Cumu hè definitu un animale erbivuru?
Un animale erbivore seria quellu chì a dieta hè solu vegetale, essendu e piante è l'erbe l'ingredienti principali di questu. U cumpunente fundamentale di e verdure hè a cellulosa, un carboidratu o carboidrato assai cumplessu. Stu carboidrato o carboidrato hè assai difficiule da digerisce, tuttavia a natura, annantu à milioni di anni di evoluzione, hà sviluppatu parechje strategie per u so usu.
Cumu hè digerita a cellulosa?
L'animali erbivori ponu aduprà a cellulosa grazia à duie azzioni o digestioni: a digestione meccanica, per via di una dentizione particulare, cù una forma piatta, chì cunsiste à mastucà e piante; è un altru per via di azzione di microorganismi chì anu in u vostru trattu digestivu. Questi microorganismi, per fermentazione, sò capaci di trasformà a cellulosa in prudutti più semplici, u principale hè u glucosiu.
Chì tippi d'animali erbivori ci sò?
Ci hè dui grandi gruppi: polygastric è monogastric. Cum'è u so nome implica, i primi sò quelli chì anu parechji stomacu (in realtà hè solu un stomacu cù parechji compartimenti chì cumunicanu trà di elli). In certi compartimenti ci hè una alta concentrazione di microorganismi capaci di fermentà a cellulosa. I denti sò ancu assai speciali, postu chì sò di forma piatta è a mascella superiore ùn hà micca incisivi. Un esempiu di st'animali sò quelli chì anu dui zocculi, chjamati ancu ruminanti. Anu ancu a particularità di pudè regurgità una parte di u cuntenutu gastricu per pudè turnà à masticà o ruminà. Un esempiu di sti animali sò vacchi, capre è pecuri.
I Monogastrichi sò quelli chì anu un solu stomacu, dunque a fermentazione si face in altrò in u sistema digestivu. Hè u casu di u cavallu è di u cunigliulu. In questu casu, ci hè un grande sviluppu di i cechi. Si trova trà a fine di l'intestinu chjucu è u principiu di l'intestinu grossu, arrivendu à un sviluppu considerableu. In l'animali erbivori monogastrici ùn ci hè pussibilità di ruminazione è, in u casu di cavalli, anu una sola zoccula è anu incisivi in a mascella superiore.
In u casu di cunigliuli (lagomorfi), i prudutti resultanti da a fermentazione di u cecum sò espulsi attraversu e feci. Sti feci "speciali" sò cunnisciuti cum'è cecotrofi è sò ingeriti da i cunigliuli per prufittà di tutti i nutrienti chì cuntenenu. Quessi, à u so tornu, anu un apparechju dentale assai particulare, cù a presenza di denti in crescita continua (l'incisivi superiori è inferiori).
Chì sò l'erbivori i più impurtanti?
À a maiò parte di st’animali li piace à campà in gruppi o bande (sò gregarii) è sò cunsiderate prede. hè per quessa chì a so pusizione di l'ochji hè assai laterale (cusì ponu vede quale li caccia senza girà a testa) è, in più, tendenu à evità u cumpurtamentu schittish.
I più impurtanti sò i bestiame (vacche), u pecuri (pecura) è u capre (capre). In u casu di i monogastrici avemu u cavalli, tù roditori è u lagomorfi (cunigliuli).
Lista di l'animali erbivori: monogastri
In i monogastrici avemu:
Cavalli
- cavalli
- sumeri
- Zebre
roditori
- hamsters
- Guinea pig
- Chinchilla
- capibare
- Castori
- maras
- mousse
- Pacas
- Ricciu
- Scoiattoli
Altri
- rinoceronti
- giraffe
- Tapirus
- cunigliuli
Elencu di l'animali erbivori: poligastricu
In i poligastrici avemu:
bestiame
- vacche
- zebus
- yak
- bufali asiatichi
- Gnu
- buffalo kaffir
- Gazelle
- bisone
pecuri
- Mufloni
- pecuri
Capre
- capre casanu
- Capre iberiche
- capre di muntagna
cervi
- cervi
- cervi
- alce
- renne
camelidi
- cammelli
- Dromedariu
- fangu
- alpacas
- Vicunas