Cuntenutu
- Baccalà atlanticu
- tuffatore
- bisonte europeu
- Scoiattulu di terra europeu
- Talpa d'acqua di i Pirenei
- Tritone pireneicu
- Marmotta alpina
- Gufo settentrionale
- aragosta d'acqua dolce
- dipinta murena
- Rana pruvisoriu
- Gecko ibericu
- altri animali da l'Europa
U cuntinente europeu hè cumpostu di parechji paesi induve un gran numeru di spezie campanu, cunsiderendu chì ci sò animali endemichi d'Europa distribuiti in una varietà impurtante di diversi abitati. Cù u tempu, u sviluppu di i prucessi naturali assuciatu à l'impattu causatu da l'omu hà causatu una calata di l'animali nativi d'Europa, fendu chì a biodiversità attuale ùn sia micca a stessa chì era seculi fà. I cunfini di stu cuntinente sò certe volte imprecisi, postu chì ci sò ancu sperti chì parlanu di un supercuntinente eurasiaticu.Tuttavia, pudemu stabilisce chì l'Europa hè limitata da l'Oceanu Articu à u nordu, u Mediterraniu à u sudu, l'Atlanticu à l'ouest, è l'Asia à u livante.
In questu articulu PeritoAnimal, vi presenteremu una lista di animali da l'Europa. Continuate à leghje per amparà di più nantu à elli!
Baccalà atlanticu
Merluzzu atlanticu (gadus morhua) hè un pesciu assai cummercializatu per a cunsumazione in u cuntinente. Ancu s'ellu hè un spezie migratorie, cum'è l'altri in u gruppu, hè nativa di Belgio, Danimarca, Francia, Germania, Irlanda, Lituania, Norvegia, Polonia, Russia, Regnu Unitu, frà altri paesi. Generalmente transita in acqua fredda, vicinu à 1 ° C, ancu se pò tollerà e zone cù certe temperature più alte.
À a nascita, a so dieta hè basata annantu à u fitoplanktonu. Tuttavia, in u stadiu giovanile, si nutriscenu di crustacei più chjucchi. Una volta ghjunti à l'adultu, ghjucanu un rolu predatoriu superiore, alimentendu si cù altri tippi di pesci. Un baccalà adultu pò ghjunghje à 100 kg è ghjunghje à 2 metri. Malgradu esse parte di a lista di l'animali in periculu in a categuria di poca preoccupazione, ci sò avvertimenti di super esplorazione di e spezie.
tuffatore
U Great Bluebird (aca torda) hè una spezia di acelli marini, l'unicu di u so generu. Di solitu ùn supera micca u 45 cm longu, cù una apertura alare di circa 70 cm. Hà un beccu grossu, a culurazione hè una cumbinazione di biancu è neru, è i mudelli di sti culori varienu secondu a stagione di ripruduzzione.
Ancu s’ellu hè un acellu cù cumpurtamentu migratoriu, hè uriginariu di l’Auropa. Alcuni di i paesi da i quali provene sò Danimarca, Estonia, Francia, Germania, Gibilterra, Svezia è u Regnu Unitu. Vive in zone di scogliere, ma passa a maiò parte di u so tempu in l'acqua. Hè in realtà un acellu chì pò immergesi in modu efficace, ghjunghjendu à prufundità finu à 120 m. In quantu à u risicu di estinzione, u so statutu attuale hè vulnerabile, per via di cambiamenti climatichi chì influenzanu significativamente a spezia.
bisonte europeu
U bisonte europeu (bonasus bison) hè cunsideratu u più grande mammiferu in Europa. Hè un bovinu di a famiglia di e capre, di i tori, di e pecure è di l'antiloppi. Hè un animale robustu cù un mantellu scuru, chì hè più abbundante in testa è in collu. I masci è e femine anu corne di circa 50 cm.
U bisonte europeu hè uriginale di paesi cum'è Bielorussia, Bulgaria, Germania, Lettonia, Lituania, Polonia, Rumania, Russia, Slovacchia è Ucraina. Sò stati introdutti in abitati forestali ma preferiscenu spazii aperti cum'è prati, vaddi fluviali è terreni agriculi abbandunati. Si nutriscenu preferenzialmente di vegetazione micca erbacea, chì digeriscenu megliu. U vostru statutu attuale hè guasi minacciata di estinzione, per via di a poca diversità genetica chì tocca a dimensione di e pupulazioni. A frammentazione di e pupulazioni, alcune malatie di e spezie è u braccunaghju riducenu ancu significativamente u numeru d'individui di sti animali in Europa.
Scoiattulu di terra europeu
U scoiattulu di terra europeu (Spermophilus citellus) hè un roditore di a famiglia di l'ardilla, chjamatu Sciuridae. Pesa circa 300grammi è misura apprussimatamente 20cm. Hè un animale diurnu chì stà in gruppi è si nutrisce di sementi, germogli, radiche è invertebrati.
U scoiattulu terrenu europeu hè uriginale di l'Austria, Bulgaria, Repubblica Ceca, Grecia, Ungheria, Moldavia, Rumania, Serbia, Slovacchia, Turchia è Ucraina. U so habitat hè assai specificu, limitatu à brevi steppi di pasculi è ancu zone di erba piantata, cum'è corsi di golf è campi sportivi. Avete bisognu di un terrenu leggeru ben drenatu per custruisce i vostri tufoni. Sta spezia hè in in periculu, principalmente per via di cambiamenti in u terrenu di l'ecosistemi in i quali abita.
Talpa d'acqua di i Pirenei
A Talpa Acquatica di i Pirenei (Galemys pyrenaicus) appartene à a famiglia di i Talpidae, chì sparte cù altre talpe. Hè un animale di pocu pesu, chì pò ghjunghje sin'à 80 gr. A so lunghezza ùn supera micca di solitu 16 cm, ma hà una coda longa chì pò ancu superà a lunghezza di u corpu. E caratteristiche fisiche di a talpa d'acqua cadenu trà un topu, una talpa è una musara, ciò chì a rende abbastanza particulare. Vivenu in coppiu, sò boni bagnanti, cumu si movenu agile in l'acqua, è scavanu fori in terra.
A talpa d'acqua hè uriginaria d'Andorra, di u Portugallu, di Francia è di Spagna, abbitendu principalmente di corsi d'acqua di muntagna cù currenti veloci, ancu s'ellu pò esse prisente in corpi d'acqua chì si movenu lenti. In quantu à u risicu di estinzione, u so statutu attuale hè vulnerabile, per via di l'alterazione di l'habitat ristrettu induve si sviluppa.
Tritone pireneicu
Newt Pirenei (Calotriton asper) hè un anfibiu di a famiglia di e salamandre. Hà una culurazione bruna, generalmente uniforme, ancu se i masci a cambianu durante a stagione riproduttiva. Hè un animale di notte è hà periodi di ibernazione. A so dieta hè basata annantu à insetti è invertebrati.
Hè uriginariu d'Andorra, di Francia è di Spagna, induve abita in corsi d'acqua cum'è laghi, corsi d'acqua è ancu sistemi di grotte di muntagna cù temperature assai basse. Hè in a categuria guasi minacciata di estinzione, per via di cambiamenti in l'ecosistemi acquatichi induve vive, principalmente causati da u sviluppu di l'infrastrutture è di u turismu.
Marmotta alpina
A marmotta alpina (marmotta marmotta) hè un grande roditore in u cuntinente europeu, chì misura intornu 80 cm cumpresu a coda, è pisendu finu à 8 chilò. Hè un animale robustu, cù e zampe è l'arechje corte. Sti animali europei anu abitudini di ghjornu, sò assai socievuli, è a maiò parte di u so tempu u passa per circà alimenti cum'è erbe, canne è erbe per custruisce riserve di corpu è invernu in l'invernu.
A marmotta alpina hè uriginaria di l'Austria, l'Allemagne, l'Italia, a Pulonia, a Slovacchia, a Slovenia è a Svizzera. custruisce tane cumunali in i terreni alluvionali o in e zone rocciose, principalmente in i prati alpini è in i pasculi d'altitudine. U so statu di cunservazione hè classificatu cum'è pocu inchietante.
Gufo settentrionale
U Gufo di u Nordu (aegolius funereus) hè un acellu chì ùn ghjunghje micca à grande dimensioni, misurendu circa 30 cm cù una apertura alare di circa 60 cm, è u so pesu varieghja trà 100 à 200 grammi. U culore di u piumaghju varieghja trà neru, marrone è biancu. Hè carnivuru, a so dieta hè basata principalmente nantu à i roditori cum'è topi d'acqua, topi è musarelle. Emette un cantu chì si pò sente da grande distanza.
Eccu alcuni di i paesi europei induve u Gufo di u Nordu hè nativu: Andorra, Austria, Belgio, Bulgaria, Danimarca, Francia, Grecia, Italia, Romania, Russia, Spagna, trà altri. Si riproduce ancu fora di e fruntiere di l'Europa. Campà in fureste muntagnole, principalmente fureste densa di conifere. U so statu attuale di cunservazione hè pocu inchietante.
aragosta d'acqua dolce
un altru di animali da l'Europa hè l'aragosta d'acqua dolce (astacus astacus), un artropodu appartenente à a famiglia Astacidae, chì currisponde à un gruppu di gamberi d'acqua dolce originarii di u vechju cuntinente. E femine maturanu è ghjunghjenu trà 6 è 8,5 cm, mentre chì i masci a facenu trà 6 è 7 cm di lunghezza. Hè una spezia cun grande bisognu d'ossigenu è dunque, d'estate, se i corpi d'acqua sviluppanu una alta eutrofizazione, ci hè una mortalità elevata per a spezia.
L'aragosta d'acqua dolce hè uriginaria d'Andorra, d'Austria, di Bielorussia, di Belgica, di Danimarca, d'Allemagne, di Grecia, di Lituania, di Polinia, di Rumania, di Russia, di Svizzera, frà altri. Abita fiumi, laghi, stagni è bacini, in terre basse è alte. L'impurtante hè a prisenza di riparu dispunibule, cum'è scogli, tronchi, radiche è vegetazione acquatica. Custruisce tufoni nantu à fondu di rena dolce, spazii ch'ellu sceglie u più spessu. U vostru statutu attuale hè vulnerabile in relazione à u livellu di minaccia di estinzione di a spezia.
dipinta murena
A murena dipinta (Helena Muraena) hè un pesciu chì faci partita di u gruppu anguiliforme, ch'ellu sparte cù l'anguille è i congri. Hà un corpu longu, chì misura sin'à 1,5 m è pisendu circa 15 chilò o ancu un pocu di più. Hè territoriale, cù abitudini nutturne è solitarie, si nutrisce d'altri pesci, granchi è cefalopodi. U so culore hè grisgiu o marrone scuru, è ùn hà micca scale.
Alcune di e regioni induve sò originali l'anguille murene sò: Albania, Bosnia è Erzegovina, Egittu, Francia, Gibilterra, Grecia, Italia, Malta, Monaco, Portugallu, Spagna è u Regnu Unitu. Abita in fondu rocciosu induve passa a maiò parte di a ghjurnata, situata à prufundità trà 15 è 50 m. U vostru statutu attuale hè pocu inchietante.
Rana pruvisoriu
Rana pruvisoriu hè un anfibiu di a famiglia di i Ranidae, cun corpu robustu, ghjambe corte è un capu si strinse in avanti, furmendu una spezia di beccu. Hà parechji mudelli di culore, ciò chì ne face un spezie assai attraenti.
St'animali d'Europa hè uriginariu di paesi cum'è Albania, Andorra, Austria, Bielorussia, Belgica, Bulgaria, Danimarca, Francia, Germania, Grecia, Irlanda, Lussemburgu, Norvegia, Polonia, Rumania, Spagna, Svezia, Regnu Unitu, frà altri. Si sviluppa in vari tippi di fureste, cume e conifere, i latifoglie, a tundra, steppe boscose, arbusti, paludi, è ancu in abitati acquatichi cum'è laghi, laghi è fiumi induve si nasce. Hè una presenza frequente in i giardini. U vostru statutu attuale hè pocu inchietante.
Gecko ibericu
A lucertula iberica (Podarcis hispanicus) o u gecko cumunu hà una lunghezza di 4 à 6 cm circa, è e femine tendenu à esse un pocu più chjuche di i masci. A so coda hè abbastanza longa, di solitu supera e dimensioni di u so corpu. Quandu si sente minacciatu da un predatore, u gecko ibericu lascia andà sta struttura, aduprendula cum'è distrazione per fughje.
A lucertula iberica hè uriginaria di Francia, Portugallu è Spagna. Si trova di solitu in e zone rocciose, arbusti, prati alpini, vegetazione densa è ancu in i bastimenti. Hè un altru di l'animali in Europa classificatu in una situazione pocu inchietante in relazione à u risicu di estinzione.
altri animali da l'Europa
Quì sottu, presentemu un elencu cù altri animali d'Europa:
- Talpa europea (talpa europeu)
- Musaraigna nana à denti rossi (Sorex minutus)
- Pipistrello à orecchie di mouse (myotis myotis)
- Belette europea (mustela lutreola)
- Tassone Europeu (caru caru)
- Sigillo di u Monacu Mediterraniu (monachus monachus)
- Lynx ibérique (lynx pardinus)
- Cervu (cervus elaphus)
- Chamois (Capra pirenea)
- Lepre cumuna (Lepus europaeus)
- Gecko (Tarentola mauritana)
- riccio terrestre (Erinaceus europaeus)
Avà chì avete scontru parechji animali europei, forse vi puderete interessà stu video induve spieghemu cumu u cambiamentu climaticu affetta l'animali:
Se vulete leghje più articuli simili à Animali d'Europa, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.