Cuntenutu
- L'acaru più cumunu: Otodectes cynotis
- Sintomi di Otodectes cynotis
- Diagnosticu di l'acari in i misgi
- Trattamentu di Otodectes cynotis
- Acaricidi più usati
- Otodectes cynotis contagion
- L'acari di i misgi ponu esse infettati da i cani?
- L'omu pò ancu piglià acari di ghjattu?
- Altri acari nantu à i misgi
I parassiti, sia esterni sia interni, sò unu di i principali nemichi di u benessere è di a salute di i nostri animali in generale. Ma se fermemu à pensà à quantu hè scomudu di avè picculi esseri chì si riproducenu in e nostre orecchie o in a nostra pelle, pudemu capisce l'importanza di cunnosce u più pussibule nantu à u acari in i misgi, è ancu sintomi, trattamentu è cuntagione di stu prublema.
Per questu, PeritoAnimal offre stu cuntenutu chì serve di guida generale per prevene sta infestazione cusì fastidiosa o trattà u prublema quandu hè digià presente in u vostru gattinu.
L'acaru più cumunu: Otodectes cynotis
Stu acaru (una spezia di piccula ragna chì pare avè u donu di l'ubiquità per adattassi à tutti l'ambienti pussibuli), abita in arechja di ghjacaru è ghjattu ma, pò cumparisce inseme cù pulicosi, a parasitosi esterna più cumuna in i misgi. U so ciclu di vita hè di circa 3 settimane:
- L'ova cova dopu à circa 4 ghjorni in u canali di l'arechja.
- A larva chì parte si nutrisce è cumencia à passà per parechje tappe ninfale.
- Infine, 21 ghjorni dopu à cova, avemu un adultu prontu à ripruduce è à perpetuà l'infestazione.
Campanu per circa 8 settimane, ma sò assai aduprati per una riproduzione intensa.
U so culore hè biancastru è e femine sò duie volte più grande chì i masci, senza mai più di 0,5 mm. Tuttavia, ùn pudemu micca catalogà questi esseri cum'è microscopichi, perchè se u misgiu coopera hè pussibule osserva li cun qualchì facilità attraversu l'usu di un otoscopiu.
Ancu se u so habitat hè u canali di l'arechja, infestazioni gravi ponu allargassi à una zona più larga di a pelle di l'arechja. testa è musu di u misgiu è, in certi casi, hè pussibule di rilevà qualchì acari persu in altre zone di u corpu, ciò chì hè abbastanza difficiule per via di a so piccula dimensione. Di solitu cumpariscenu, soprattuttu, in u cima di a coda, chì accade perchè i misgi dormenu accucciati.
L'acaru si nutrisce di a superficia esterna di a pelle di u canali di l'arechja (ùn scavanu micca) è a so saliva provoca irritazione è prurito, pruvucendu i ghianduli à l'ipersecretu.
Sintomi di Otodectes cynotis
otodectes cynotis hè una di e cause principali di otite esterna in i misgi, in particulare in i ghjovani animali. I sintomi sò facilmente ricunnisciuti è ùn hè micca necessariu chì ci sia una infestazione massiccia per nutà chì u vostru misgiu hà stu prublema. Inoltre, ci pò esse casi di ipersensibilità nantu à sti parassiti (cum'è cù e pulci). I più frequenti è caratteristici sò:
- Secrezione secca marrone scuru o giallastra, cum'è i fondi di caffè. In cundizioni nurmali, l'internu di l'arechje di u misgiu duveria esse rusulinu è privu di mucus di ogni genaru. Tuttavia, se lasciate passà u tempu è ùn trattate micca u prublema, una contaminazione secondaria cù batteri o funghi pò accade, chì varieghja cù l'aspettu è u culore di a secrezione.
- Pruritu intensu è scuzzulate frequenti di a testa. E lesioni causate da u pruritu ùn piglianu tantu à cumparì, essendu cumuni nantu à u spinu di l'arechje, nantu à e guance è ancu nantu à u collu (cume quandu l'omu soffre d'infezioni à l'arechja è si nota una sensazione di prurito in gola). L'eritema è a crustula ponu ancu cumparisce da u graffiu nantu à e guance è a zona di l'ochju superiore.
- Contusioni à l'arechja. Calchì volta, u chjamatu pruritu face chì u pruritu infine rompa i capillari è u cartilagine di l'arechja, pruvucendu u sangue à accumulassi. L'arechja piglia un aspettu tipicu di un brusgiu. S'ellu ùn hè trattatu, si pò furmà un coagulu chì provoca un "arechja arrugata".
- Fibrosi è stenosi di u canali di l'arechja. Se ùn trattemu micca a cronicità di l'infestazione, pò causà l'ingrossu di i muri è, dunque, una riduzione di a luce di u canale, chì pò esse irreversibile, cum'è qualsiasi otite.
Micca tutti sti sintomi cumpariscenu sempre è, cum'è menzionatu, ùn ci hè micca sempre una correlazione trà u gradu di parasitizazione è l'intensità di i sintomi.
Diagnosticu di l'acari in i misgi
Perchè hè unu di i parassiti più spessu in i misgi, u veterinariu hà da fà un esame di u canali di l'arechja à ogni visita è u pò vede à ochju nudu se avete abbastanza tempu è u misgiu hè tranquillu. Di solitu introducenu l'otoscopiu senza luce, illuminendu lu appena hè drentu, per catturà l'intrusu di sorpresa senza avè u tempu di piattassi in e secrezioni.
Tuttavia, se secrezioni apparsu è ùn si rilevanu acari, u duttore piglierà campioni cù un isopo è si pò vede sottu à u microscopiu sia ova sia larve esapode (3 coppie di zampe) è adulti (cù 4 coppie di zampe). A volte, una goccia d'oliu hè aduprata per lubrificà secrezioni assai secche è facilità a fuga di l'artropodi da u so piattu.
Ancu s'ellu ùn ci sò micca secrezioni intense o chì ùn si presentanu micca à prima vista, se continuate à nutà malatie cumpatibili cù u prublema in u vostru misgiu, u veterinariu insisterà à circà esemplari isolati chì puderebbenu esse una reazione d'ipersensibilità.
Ùn esse vistu a prima volta ùn significa micca chì ùn sianu micca presenti è, dunque, hè assai impurtante scopra l'arechja in ogni visita, in particulare in i primi mesi di a vita di u nostru misgiu.
Trattamentu di Otodectes cynotis
Al di là di u trattamenti acaricidi, Pulisce e secrezioni cù un pruduttu di pulizia adattatu hè assai impurtante per almenu duie volte à settimana à u principiu. Quessi prudutti di pulizia sò di solitu grasse per aiutà à eliminà i parassiti meccanicamente (per annegamentu), un aiutu in più à l'antiparassiticu chì duvemu applicà à u nostru misgiu.
Un picculu inconveniente hè l'ingressu accidentale in l'ochju di una goccia di questi olii è prudutti di pulizia, eccu perchè vi raccomandemu di fà lu cù cura, è ancu di l'apparizione di u sindrome di Horner, cunsequenza di a pulizia. Tuttavia, questu hè raru è i benefici di a pulizia supranu i svantaghji.
Acaricidi più usati
- Selamectina topica (pipetta): Quandu l'acari si nutriscenu di sangue è di linfa, qualsiasi pruduttu chì entre in u sangue di u misgiu serà assurbutu da elli. A selamectina applicata à a pelle di a nuca hè assurbita da i capillari sanguini è ghjunghje à cuncintrazioni ottimali in poche ore o, à u più, in dui ghjorni. L'acari morenu quandu si manghjanu. Una dosa pò esse abbastanza, ma si raccomanda di ripetere dopu 3 settimane (u tempu raccomandatu per u ciclu di l'acari).
- Ivermectina Ottica: Ci hè un gel cun ivermectina, creatu per unisce a putenza oleosa di un detergente cù u putere acaricida di l'ivermectina. Hè applicatu ogni 7 ghjorni per parechje settimane, ma a so efficacità dipende da quantu docile hè u gattu è da quantu prufonda pudete inserisce a cannula. Tutti i prudutti ponu causà reazzione, sia in animali sia in persone, ma l'ivermectina, essendu unu di i più aduprati è studiati, pò avè più dati nantu à l'ipersensibilità cunnisciute. Ancu se hè assai sicuru è efficace, duvemu esse cuscenti di eventuali effetti collaterali (depressione, salivazione intensa, prublemi oculari, differenza di dimensione di pupilla, ...)
s'ellu ci hè un infezzione fungale o batterica sicundariu, deve esse trattatu cù prudutti specifichi. Ci sò suspensioni ottiche chì cumbinanu antifungali è antibiotici. Certe volte pensemu chì anu un putere acaricida ma questu ùn hè micca u casu. U so effettu contr'à l'acari hè solu a capacità di annegà li ma hè un trattamentu à volte cortu è pò sopravvive à certi. In questu casu, l'usu di a pipetta di selamectina hè necessariu, cumbinatu cù u trattamentu di l'infezzione.
Otodectes cynotis contagion
O cuntattu intimu è direttu hè a strada di u cuntagiu. Ci simu tutti dumandati cumu hè pussibule per u nostru gattinu, solu 2 mesi, avè acari. A so mamma hà prubabilmente dighjà avutu u prublema è, in zitillina, l'hà trasmessa à tutta a littera. Durante questu tempu, ci hè un cuntattu strettu trà i gattini è a mamma, cù pulizia cuntinua inclusa, è l'acari, è ancu i pidochji in i zitelli, ùn piglianu tantu per ghjunghje à l'arechje di tutti i felini.
Ancu se ponu sopravvive fora di u canali orechju finu à 10 ghjorni, u cuntagiu attraversu fomiti (oggetti cum'è coperte, ecc.) Hè assai improbabile, ancu s'ellu ùn hè micca scartatu. Tuttavia, duveria esse un ambiente cù una grande mancanza di igiene è una infestazione grave.
Di solitu associamu sti parassiti à i misgi stragi, ma hè abbastanza cumunu di truvà misgi originarii di razze eccellenti cù una grande carica di parassiti in l'arechje è, per questa ragione, ùn duveriamu mai scartà stu prublema. Suffranu spessu dapoi anni è ponu esse cunfunditi cù e secrezioni tipiche di cera di i misgi peluti: persiani, esotici ...
L'acari di i misgi ponu esse infettati da i cani?
Se ci hè una bona vicinanza trà u cane è u misgiu è se passanu a ghjurnata inseme, à ghjucà, dorme è coccole, duvete esaminate l'arechje di tutti i vostri animali. Senza scurdassi di i furetti!
L'omu pò ancu piglià acari di ghjattu?
Una lesione eritematosa pò apparisce nantu à e bracce à u cuntattu direttu, ma dinò duveria esse un ambiente assai bruttu è una infestazione estrema. Ùn hè micca ghjittatu in i casi di sovraffollamentu di i misgi o quandu una persona hà ipersensibilità U otodetticynotis è esse abbastanza sfurtunatu per entra in cuntattu cù qualchì acaru persu.
Altri acari nantu à i misgi
In breve, indicemu altri acari cumuni chì pò influenzà i nostri misgi, menu frequenti in proporzione, ma altrettantu impurtante:
- Demodex cati è Demodex cati:cat hè quellu indicatu sopra, mentre demodex cati pò nasce da otite ceruminosa in i misgi, ancu se paragunata à Canili Demodex in i cani ùn hè micca assai frequente. Di solitu provoca una otite moderata, ma cù assai cera giallastra, ancu in i misgi sani (hè incaricata di l'otodemodicosi felina). Risponde bè à i trattamenti descritti sopra, ma a so proliferazione eccessiva o chì tocca tuttu u corpu pò esse assuciata cù una calata di e difese o immunosoppressione chì devenu esse corrette.
- Cati Notoheders: Stu acaru provoca a coscia chjamata "mangia di a testa di u ghjattu o manghja notoedrica" è hè paragunevule à Sarcopts scabiei in i cani riguardu à u ciculu di vita è à l'azzione. Hè infettatu da u cuntattu direttu è e lesioni sò inizialmente specificamente situate nantu à a testa è u collu, cù u pruritu intensu di u musu chì hè u più colpu. E ferite secundarie sò inevitabbili. Hè assai cumunu in i misgi di culunia è u trattamentu per questi casi pò esse l'applicazione di ivermectina in l'alimentu ogni settimana per parechje settimane. U prublema ùn si sà mai se u misgiu l'hà ingeritu o hà pigliatu parechje dosi. Per i misgi di casa affettati, u trattamentu contr'à l'altri acari citati funziona ancu (selamectina, per esempiu). Ricumandemu di cunsultà st'altru articulu PeritoAnimal chì parla di rogna in i misgi.
- Cheyletella: Caspa marchjante o un acaru di pelliccia chì si pò vede facilmente in cani, misgi è cunigliuli. E parti buccali di questu acaru li permettenu di attaccà si per alimentassi di fluidi tissutali. Ci sò quelli chì li paragunanu à una "sella di muntatura" quandu sò studiati in dettu. i sintomi sò "caspa" è prurito è i trattamenti sò listessi à u restu. In i cani, u fipronil pò esse adupratu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.