Cuntenutu
Raramente una casa hè inundata di tenerezza cum'è quandu un ghjattu dà a nascita à a so littera è cura i so cuccioli. L'allattamentu è l'attenzione di a mamma durante e prime trè settimane seranu di grande impurtanza per u sviluppu currettu di i gattini è una attenzione adeguata à a mamma da parte di u pruprietariu serà di primura per tene u gattu in un bonu statu di salute, per via di e cure necessarie.
Dopu a gravidanza di u misgiu, ponu accade certi prublemi di salute tipichi di sti stadii postpartum è hè impurtante chì u pruprietariu ne sia cusciente per pudè rilevà qualsiasi disordine u più prestu pussibule, postu chì u trattamentu puntuale hè vitale per a recuperazione di u misgiu.
In questu articulu di Animal Expert parlemu Sintomi è Trattamentu di Mastite in Gatti.
Chì hè a mastite?
A mastite hè definita cum'è a infiammazione di e ghiandole mammarie, u numeru di glàndule influenzate pò varià in ogni casu. Malgradu esse un prublema cumunu in u periodu postpartum, pò cumparisce per altri motivi.
A morte di un gattinu, un svezzamentu bruscu, a mancanza d'igiene o a lattazione di i cuccioli sò ancu fattori chì ponu predisporre à l'apparizione di mastite.
A volte a mastite va al di là di una semplice infiammazione è include ancu infezioni, in questu casu, i batteri chì affettanu u più cumunu i misgi femini sò i Escherichia Coli, Stafilococchi, streptococci è enterococci.
Di solitu l'infezzione cumencia in u nipple è ascende à e ghiandole mammarie, A mastite pò varià da una infiammazione lieve cù solu sintomi lievi à infezioni gravi cù gangrena (morte di tessuti per mancanza di alimentazione di sangue).
sintomi di mastite
Tù sintomi di mastite in i misgi sò assai variabili sicondu a so severità, in ogni casu, da i casi più lievi à i più severi, i segni seguenti sò raggruppati:
- A littera ùn guadagna micca un pesu adeguatu (impostatu à 5% di guadagnu di pesu dopu a nascita)
- U ghjattu ùn vole micca allattà i so cuccioli
- Inflammazione muderata di e glàndule, chì parenu dure, dulurose è à le volte ulcerate
- Formazione di ascessi o gangrena
- Scaricamentu di u senu emorragicu o purulente
- Latte cù viscosità aumentata
- Anoressia
- Frebba
- vomitu
Se osservemu alcuni di questi sintomi in u nostru gattu duvemu andate à u veterinariu urgente, postu chì a mastite pò esse assai seria sia per a mamma sia per i cuccioli.
Diagnostu di Mastite
Per diagnosticà a mastite, u veterinariu si baserà nantu à i sintomi di u misgiu è a storia cumpleta, ma pò ancu eseguisce parechji di i seguenti. testi diagnostichi:
- Citologia di secrezione mamaria (studiu cellulare)
- Cultura batterica di u latte
- Analisi di sangue induve si pò vede un aumentu di globuli bianchi in casu d'infezzione è un cambiamentu di piastrine, s'ellu ci hè gangrena.
trattamentu di mastite
Trattà currettamente a mastite ùn significa micca d'interrompe a lattazione di i cuccioli, chì deve avè una durata minima chì varieghja trà 8 à 12 settimane, in fatti, u svezzamentu hè riservatu solu per i casi induve ci hè a furmazione di ascessi o di mastite gangrenosa.
Cuntinuà cù l'allattamentu hà da favurizà u drenaghju di i seni, è ancu se u latte hè più poveru è cuntaminatu da antibiotici, questu ùn pone micca un periculu per i gattini.
U veterinariu deve sceglie unu antibioticu à spettru largu per fà u trattamentu, u più cumunu hè u seguente:
- amoxicillina
- Amoxicillina + Acidu Clavulanicu
- Cefalexina
- cefoxitina
U trattamentu averà un durata apprussimativa di 2-3 settimane è pò esse fattu in casa, eccettu quelli casi induve ci hè una infezzione generalizata o sepsis.
In casu di mastite cù gangrena, l'intervenzione chirurgica pò esse aduprata per rimuovere u tessutu necroticu. U pronosticu hè bonu in a maiò parte di i casi.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.