Cuntenutu
Probabilmente avete intesu i sibilanti è i sibilanti chì i delfini facenu qualchì volta, sia perchè avemu avutu a furtuna di vedeli in persona o in un documentariu. Ùn hè micca solu sonu, hè un sistema di cumunicazione assai cumplessu.
A capacità di parlà esiste solu in animali chì u cervellu pesa più di 700 grammi. In u casu di i delfini, questu organu pò pisà finu à dui chilò è, in più, sò stati trovati chì avianu regioni silenziose in a corteccia cerebrale, di e quali ci era solu evidenza chì esistia in l'omu. Tuttu què indica chì i fischi è i soni chì facenu i delfini sò più cà solu rumuri senza sensu.
In u 1950 John C. Lilly hà iniziatu à studià a cumunicazione di i delfini in un modu più seriu chè era fattu prima è hà scupertu chì sti animali cumunicanu in dui modi: attraversu a ecolucazione è attraversu un sistema verbale. Se vulete scopre i secreti circa cumunicazione di delfini Cuntinuà à leghje st'articulu PeritoAnimal.
L'ecolocalizazione di i delfini
Cumu l'avemu dettu, a cumunicazione di delfini hè divisa in dui sistemi diffirenti, è unu di elli hè a ecolucazione. I delfini emettenu una sorta di fischju chì travaglia in modu simile à u sonar nantu à una barca. Grazie à questu, pò sapè quantu sò luntanu da l'uggetti, in più di a so dimensione, forma, struttura è densità.
I fischi ultrasoni chì emettenu, chì sò inaudibili per l'omu, scontranu cù l'uggetti intornu à elli è restituiscenu un ecu visibile à i delfini ancu in un ambiente veramente rumurosu. Grazie à questu ponu navigà in mare è evità di esse un pastu di predatori.
a lingua di i delfini
Inoltre, hè statu scupertu chì i delfini anu a capacità di cumunicà oralmente cù un sistema verbale sofisticatu. Questu hè u modu in cui questi animali si parlanu, sia in l'acqua sia fora di questu.
Alcuni studii sustenenu chì a cumunicazione di i delfini và più luntanu è ch'elli anu soni specifichi per prevene di periculu o chì ci hè da manghjà, è chì certe volte sò veramente cumplessi. D’altronde, si sà chì quandu si scontranu, si salutanu cù un certu vucabulariu, cume s’elli usessinu nomi proprii.
Ci hè qualchì investigazione chì sustene chì ogni gruppu di delfini hà u so propiu vocabulariu. Quissa hè stata scuperta grazia à studii in chì sfarenti gruppi di listessa spezia sò stati riuniti ma ùn si mischjanu micca trà di elli. I scienziati credenu chì hè per via di a so incapacità di capì si, dapoi ogni gruppu sviluppa a so lingua incomprensibile per l'altri, cum'è accade à l'omi di diversi paesi.
Queste scuperte, cù altre curiosità di delfini, mostranu chì questi cetacei anu un'intelligenza assai superiore à a maiò parte di l'animali.