Pancreatite in i misgi: sintomi è trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 15 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Pancreatite in i misgi: sintomi è trattamentu - Animali
Pancreatite in i misgi: sintomi è trattamentu - Animali

Cuntenutu

A pancreatite in i misgi hè una di e malatie più cumune in i misgi è passa spessu inosservata. Hè perchè, à u cuntrariu di ciò chì accade cù i cani, di solitu ùn si sviluppa micca acutamente, se micca cronicamente, postu chì e manifestazioni cliniche ùn cumpariscenu micca di colpu, sò più difficiule da rilevà.

Inoltre, i sintomi più rappresentativi, cum'è a perdita di pesu è a mancanza di appetitu, sò cumuni in altre malatie di gatti, rendendu u diagnosticu difficiule. Se vulete sapè di più pancreatite in i misgi, sintomi è trattamentu, cuntinuate à leghje st'articulu PeritoAnimal.

Pancreatite in i misgi: chì hè?

U A pancreatite felina hè l'infiammazione di u pancreas, una glàndula chì si trova vicinu à l'intestinu chjucu (in fattu, hè parzialmente incollatu à ellu) è chì cumpleghja varie funzioni in l'organisimu di l'animali è di l'omu. Se da una parte hà una funzione endocrina, producendu ormoni cum'è l'insulina. D'altra parte, hà una funzione esocrina perchè produce ancu sostanze chì aiutanu à digerisce l'alimentu.


Pancreatite in i misgi: cause

Sfurtunatamente, a causa di a pancreatite felina hè spessu micca faciule da identificà., ancu se pò esse ligata à certi tossichi prisenti in parechji insetticidi è agenti infittivi cume e batterie, virus cum'è peritonite infettiva felina o parassiti, per esempiu Toxoplasma.

E cause di pancreatite in i misgi ponu ancu esse ligate à diete ricche di grassi, fenomeni allergici o ancu traumi in a regione.

Pancreatite in i misgi: sintomi

In i misgi, u più cumunu hè a pancreatite per via di insufficienza pancreatica esocrina, vale à dì chì a ghiandula ùn hè micca capace di svolge currettamente u so travagliu di produzzione di ormoni digestivi. In questi casi, i sintomi di pancreatite felina sò perdita di pesu, perdita di appetitu è, menu spessu, diarrea è vomitu.


Ancu s'ellu ci hè una forma aguda, a pancreatite in i misgi hè di solitu un prucessu crònicu è questi sintomi ùn ponu micca esse assai gravi è ponu passà inosservati. In certe occasioni, u vomitu ricorrente pò esse cunfusu cù cause relative à l'ingestione di palline di capelli, qualcosa di assai cumunu trà i felini. Eppuru, i misgi cun pancreatite felina pò presentà infiammazione in l'intestinu tenue è in u fegatu, rilevendu itterizia in questi casi.

Pancreatite in i misgi: diagnosticu

Per diagnosticà a pancreatite in i misgi, i sintomi sopra menzionati devenu esse studiati, a so durata è e cause possibili capite dumandendu à u tutore di l'animali. Dopu, hè cunveniente sottumette l'animale à un esame fisicu, sottolineendu u statu di idratazione di u misgiu, a cundizione di u corpu, a presenza di dolore addominale è a colorazione di e mucose, chì sò giallastre in casi di itterizia.


Per cunfirmà u diagnosticu, un test di sangue serà fattu cù elementi specifici per detecta pancreatite felina. U test di sangue hè ancu assai utile per cunnosce a salute generale di a vostra figa è altri organi chì ponu esse affettati in casi di pancreatite in i misgi, cum'è u fegatu.

L'ultrasu hè assai più utile ch'è a radiografia, in questi casi pò rivelà infiammazione in u pancreas di u ghjattu, cunfermendu u diagnosticu.

Pancreatite felina: trattamentu

In i casi aguti, cum'è in i casi più severi, u primu hè di stabilizzà u paziente. Siccomu una di e funzioni di u pancreas hè di aiutà cù a digestione di l'alimentu. In certi casi, si pò pensà chì u digiunu hè una pratica indicata, ma ùn hè micca vera. In i misgi, u digiunu prolongatu pò causà gravi prublemi di fegatu, è i pazienti cun stu prublema tendenu à avè una cundizione bassa di u corpu, cusì a restrizione dietetica pò purtà à un risicu seriu di malnutrizione. A verità hè chì, in i casi di pancreatite acuta, chì hè assai più cumuna in i cani chè in i misgi, u digiunu di solidi hè necessariu, accumpagnatu da l'amministrazione intravenosa di siero.

Privà i misgi di pancreatite d'acqua hè un sbagliu imperdonabile chì pò finisce a vita di i so animali. Se u ghjattu vomita quandu beie, duvete offre antiemetici per evità o aduprà fluidi intravenosi. In ogni casu, a dieta per i misgi cù pancreatite deve esse facilmente digeribile, chì offre alimenti umidi specificamente indicati chì ponu esse amministrati, ancu attraversu un tubu. Puderanu ancu furnisce analgésici oppiacei per riduce u dulore di l'animali.

Dopu sti primi mumenti, o in i misgi cù pancreatite cronica induve i sintomi ùn causanu paura per a vita di u ghjattu à cortu andà, u trattamentu di pancreatite felina hè basatu nantu à a dieta. Questu, deve esse faciule da digerisce è bassu in grassu, ci sò diete cummerciali apposta formulate per i misgi cù pancreatite felina. Alcuni supplementi vitamini sò ancu cunsigliati, cù prudutti ricchi in vitamina B12 chì sò particolarmente utili.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.