Cuntenutu
- ciò chì hè distemper
- Cumu si pò sparghje u distemper?
- Chì sò i sintomi di u distemper
- Trattamentu di u distemper in i cani
- Prevenzione di Distemper
- A cura di un cane cù distemper
U distemper hè una di e malatie contagiose più cumuni è mortali per i cani. U distemper afecta u sistema digestivu è respiratoriu di i cani. In i casi avanzati, pò ancu influenzà u sistema nervosu.
Sta malatia hè causata da un virus di famiglia. paramyxoviridae, identicu à u morbellu umanu. Stu virus affetta ancu altri cani cum'è u cane salvaticu australianu (u dingo), u coyote, u sciacale, a volpe o u lupu. Pò ancu influenzà i mustelidi cum'è a donnola, l'opossum o a lontra è i procionidi cum'è u procione, u panda rossu o u procione.
Sta malatia assai grave ùn hè micca trasmessa à l'omu ma pò influenzà assai u vostru cucciolu, mettendu a so vita in ghjocu. Scuprite in questu articulu PeritoAnimal i sintomi è u trattamentu di distemperu caninu in i cani.
ciò chì hè distemper
Distemper hè un virus chjamatu ancu distemper. Hè una malattia assai contagiosa chì ùn tocca micca solu i cani, pò esse trasmessu à altre spezie di l'animali. Hè una malatia assai grave per i cani è u trattamentu per curà l'animali deve esse una priorità se sospettate ch'ellu sia infettatu.
Per avè un idea, hè una spezia di varicella identica à quella chì l'omi soffrenu in a zitiddina, affetta principalmente i cuccioli, ancu se pò accade ancu in i cani anziani, chì tendenu à soffre di più.
À u principiu, se seguitemu currettamente u calendariu di vaccinazione di u cucciolu, hè improbabile chì u nostru cane soffre di perturbazione. Attualmente ci hè un vaccinu specificu per trattà u virus, tuttavia, a so efficacia ùn hè micca sempre à 100%. I cuccioli immunodepressi, per esempiu, sò più vulnerabili à a trasmissione di e malatie mentre sò sempre vaccinati. Una bona nutrizione, una cura di qualità è una vita senza stress vi aiuterà à mantene sano è forte.
Cumu si pò sparghje u distemper?
U cuntagiu si faci quandu un animale sanu vene in cuntattu cù particule virali chì sò in l'aria in forma di aerosol. Dunque, un animale malatu deve esse presente, o esse statu, in a zona di cuntagione.
Ogni ghjacaru hè in periculu di diventà cattivu. Tuttavia, i cuccioli i più à risicu sò cuccioli chì ùn sò micca stati vaccinati contr'à a malattia è cuccioli di menu di quattru mesi. I cuccioli chì anu sempre allattendu ponu esse prutetti da l'immunità offerta da u latte maternu (se a mamma hè vaccinata), ma questu ùn significa micca chì e precauzioni devenu esse ignorate.
Pò esse trasmessu ancu in modi diversi cum'è attraversu fluidi di l'animali infettati o di u acqua è cibu chì hà cunsumatu. U virus incuba per 14-18 ghjorni à l'internu di u cane, dopu i sintomi cumincianu à apparisce à pocu à pocu.
Fondamentalmente tutti i cuccioli sò suscettibili à soffre di u virus di u distemper, ancu se quelli chì sò vaccinati sò sempre menu predisposti.
Chì sò i sintomi di u distemper
U primu sintimu di distemper hè un secrezione acquosa o piena di pus in l'ochji. In e fasi più tardi, a frebba, u nasu chì corre, a tosse, a letargia, a mancanza di appetitu, u vomitu è a diarrea ponu esse osservati. In certi casi, ci hè un ingrossu di e piante di u footpad. In e fasi avanzate di a malattia u sistema nervosu di u cane pò esse compromessu. In questi casi, crisi, spasmi o paralisi (parziale o cumpleta) ponu accade.
A maiò parte di i cani chì anu u distemper morenu. Quelli chì sopravvivenu à a malatia anu spessu disordini di u comportamentu causati da danni à u sistema nervosu.
Pò esse difficiule di rilevà u distemper in i so primi stadii chì i sintomi ùn sò micca sempre assai evidenti. Pò esse chì u cane pare un pocu stancu, è pensate ch'ellu sia cusì perchè hà fattu qualchì attività fisica o perchè hè troppu caldu. In casu di dubbitu, pigliate u vostru cane à u veterinariu subitu.
In riassuntu, i sintomi di u distemper sò i seguenti:
- Frebba
- Perda di pesu
- Tussa
- Cunghjuntivitis
- vomitu
- eruzione cutanea
- Cunvulsioni
- perdita di l'appitittu
- Disidratazione
- difficultà à respirà
- Diarrea
- ataxia
- Corsu
- ochji rossi
- Indurimentu di i pattini
- eruzione cutanea
- ulceru corneale
- debbulezza generale
- Scaricamentu nasale
- Muvimenti muscularii involuntarii
Trattamentu di u distemper in i cani
Dopu l'apparizione di unu o più sintomi, duvemu purtà u cane à u veterinariu, affinchì ellu possi fà i testi adatti è diagnosticà u virus di u distemper in u nostru cane. Da quì, principia u trattamentu, sempre sott'à l'indicazione di u veterinariu. U più prestu hè rilevatu u distemper, più e probabilità chì u vostru cucciolu sopravvive.
Se u vostru cucciolu hè dighjà infettatu, dà li u vaccinu ùn averà più alcun effettu nant'à ellu. Deve sapè què ùn ci hè trattamentu per eliminà u virus quandu a malatia hè dighjà accaduta.
U solu trattamentu chì pò esse datu oghje à i cani infettati da u distemper hè custituitu minimizà i sintomi, prevene a desidratazione è prevene infezioni secondarie. S'ellu ghjunghje, u veterinariu pò raccomandà l'eutanasia per evità ulteriori sofferenze per u cane.
Di solitu u veterinariu adopra un trattamentu cù l'usu di antibiotici per luttà contr'à l'infezzione, di solitu amministra supplementi di vitamine per alleviare alcuni sintomi è furnisce benessere à l'animali. Aiutà u vostru cucciolu à beie acqua hè un bonu modu per mantene lu idratatu.
Prevenzione di Distemper
L'unicu modu pruvatu per prevene u distemper hè di vaccinate u cane contru à a malatia. Tuttavia, sta vaccina ùn hè micca efficace à u 100%. I cuccioli vaccinati ponu ammalassi di tantu in tantu. Questa pò accade quandu l'umidità offerta da u latte maternu impedisce a vaccinazione di piglià effettu è lascia i cuccioli senza prutezzione.
U vaccinu hè datu a prima volta trà 6 è 8 settimane di età, è a rinforzu annuale. Durante a gravidanza di a cagna, hè ancu un mumentu duvemu esse attenti à a vaccinazione chì cusì l'anticorpi seranu trasmessi à i cuccioli durante l'allattamentu. Arricurdatevi chì ùn duvete micca piglià u vostru cucciolu fora senza e vaccinazione currispundente, puderia mette a so vita in periculu.
A cura di un cane cù distemper
I sintomi di u distemper affettanu u cane in modi diversi, duvemu circà di fà chì u nostru cane si senti comodu, stabile è amatu, è in più pudemu applicà queste cure in più, cunsultendu sempre u veterinariu:
- Idratazione: Dumandate à u vostru veterinariu chì opzione hè a megliu, ancu se cunsigliemu assai acqua o brodu di pullastru fattu in casa (senza sale o cundimentu). Hè pussibule chì u vostru animale ùn vole micca beie, pudete pruvà à furzà cù una siringa senza punta.
- Nutrizione: Accade cum'è l'acqua, hè prubabile chì u vostru cucciolu ùn vole manghjà per via di l'incomodità ch'ellu sente. Dàteli cibu cunservatu premium, assai più gustosu di a vostra razione regulare, in più vi sentite coccolati è aiutate a vostra recuperazione.
- Vitamine complexe B.: Avè un effettu pusitivu annantu à i musculi di l'animali.
- Seguitate tutti i cunsiglii di u vostru veterinariu.: U Distemper hè un virus difficiule da curà, allora ricordate chì serà a vostra priorità sia per u vostru cucciolu sia per altri animali chì ponu campà vicinu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.