Cuntenutu
- I misgi ponu beie u latte di vacca?
- 3 ricette casane di latte maternità per gattini
- Ricetta 1: cù 4 ingredienti
- Ricetta 2: cù 3 ingredienti
- Ricetta 3: cù 5 ingredienti (adatti à i gattini malnutriti)
- Preparazione di e trè ricette
- Quantità di latte chì un gattinu deve cunsumà
- 3 ricette casalinghe per svezzà cibi per gattini
- Ricetta 1: latte di maternità casanu alimentariu per criaturi è alimenti equilibrati
- Ricetta 2: Turchinu casanu (o pullastru) cibu per criaturu cù carotte
- Ricetta 3: cibu di fegatu di pollu casanu
Pochi mumenti seranu cruciale per u sviluppu sanu di un felinu cum'è a so prima "zitellina". Un gattu chjucu hà bisognu à ottene i nutrienti chì deve rinfurzà u vostrusistema immune è preparate u vostru corpu per a so età adulta. Naturalmente, u latte maternu seria l'alimentu ideale per risponde à i bisogni nutrizionali di un gattinu. Ma chì femu se truvemu un gattinu chì purtroppu ùn pò esse allattatu da a mamma? Possu aiutà ti?
Pensendu à quessa, PeritoAnimal vi invita à sapè 6 ricette casalinghe per gattini. Se avete salvatu o adottatu un gattinu è vulete furnisce una nutrizione equilibrata è naturale per questu, puderete truvà, in stu novu articulu, opzioni semplici è ecunomiche per preparà u latte maternu è svezzà l'alimenti per u vostru novu cumpagnu. Bona lettura.
I misgi ponu beie u latte di vacca?
Ié, un gattu pò beie latte di vacca, ma hè megliu à cunsumà lu versione senza lattosiu o latte caprunu, spiegemu megliu avà.
Parechje persone si dumandanu se i misgi ponu beie u latte di vacca o se questu alimentu seria dannosu per a so salute. In fattu, u lattosiu hà guadagnatu una certa "mala reputazione" in l'ultimi anni, cù u numeru crescente di diagnostichi di intolleranza in l'omu. Ma u lattosiu face veramente male à u sistema digestivu di l'animali?
U sistema digestivu di i mammiferi cambia quandu l'animali sviluppanu è acquistanu novi bisogni nutrizionali è, di cunsiguenza, diverse abitudini alimentari. Durante u periodu di lattazione (quandu sò allattati da a mamma), i mammiferi producenu una grande quantità di un enzima chjamatu lattasi, chì a so funzione hè di digerisce u lattosiu in u latte maternu. Tuttavia, quandu u periodu di svezzamentu hè ghjuntu, a produzzione di questu enzima diminuisce progressivamente, preparendu l'organisimu di l'animali per a transizione alimentaria (per smette di cunsumà latte maternu è cumincià à nutrisce da per ellu).
U latte maternu di un ghjattu, d'altra parte, hà una cumpusizione diversa da quella di a vacca è hà generalmente una concentrazione più bassa di lattosiu. Cusì, quandu facemu una formula casera per i nostri gattini, duvemu aduprà di preferenza latte vaccinu senza lattosiu o latte caprunu (chì hà naturalmente ancu un cuntenutu più bassu di lattosiu).
I misgi adulti ponu cuntinuà à cunsumà latte? Ancu se certi misgi ponu sempre pruduce l'enzima lattasi in dosi abbastanza per digerisce piccule quantità di latte ingeritu, a maiò parte pò sviluppà sintomi associati à l'intolleranza à u lattosiu. Dunque, hè megliu adattà u alimentazione di ghjatti adultu à i so bisogni nutrizionali naturali, è per questu pudemu sceglie una dieta variata chì include razioni equilibrate, cibi umidi è ricette casalinghe.
3 ricette casane di latte maternità per gattini
Se avete digià cunsultatu un veterinariu è avete scupertu chì u vostru novu gattinu ùn hè ancu passatu a fase di svezzamentu, duverete furnisce artificialmente i nutrienti chì u latte maternu hà furnitu naturalmente. L'opzione più pratica seria di aduprà u latte maternu cummerciale, chì si pò truvà in a maiò parte di i magazini di animali è in certe cliniche veterinarie. Tuttavia, pudete preparà u vostru gattinu un latte di maternità casanu assai nutritivu è naturale cù ingredienti ecunomichi è faciuli da truvà.
Ricetta 1: cù 4 ingredienti
Questa ricetta per i gattini hè u megliu modu per nutrisce i più chjuchi. Per fà la, averete bisognu di i seguenti ingredienti:
- 250 ml di latte interu senza lattosiu
- 15 ml di crema pesante (preferibile 40% di grassu)
- 1 ghjallu d'ova
- 1 cucchiaia di mele (u glucosiu pò esse adupratu, ma u mele hè più cunsigliatu)
Ricetta 2: cù 3 ingredienti
A diversità di a prima ricetta, questa opzione hè fatta cù u latte caprunu, chì hè naturalmente più digeribile per i gattini (è ancu i cuccioli). Avete bisognu di l'ingredienti seguenti:
- 250 ml di latte caprunu
- 150 ml di yogurt grecu (se pudete truvà senza lattosiu, megliu)
- 1 ghjallu d'ova
Ricetta 3: cù 5 ingredienti (adatti à i gattini malnutriti)
Spessu, un gattinu salvatu chì ùn hè statu allattatu à u senu pò esse malnutritu, ciò chì face u so sistema immune ancu più vulnerabile. Questa formula altamente energetica per u latte maternu per i misgi hè indicata per inverte rapidamente sta situazione, ma hè impurtante cunsultà u vostru veterinariu per evità effetti collaterali resultanti da un cunsumu eccessivu di proteine è grassi.
- 200 ml di latte interu senza lattosiu
- 25 ml di crema pesante (preferibbilmente 40% di grassu)
- 1 ghjallu d'ova
- ½ cucchiaia di meli
- 10 g di butiru
- 15 g di caseinate di calciu (chì hè a proteina di u latte dighjà isolata)
Preparazione di e trè ricette
A preparazione di ste 3 ricette casalinghe per i gattini si compone, prima di tuttu, in mischjà bè tutti l'ingredienti finu à ottene un latte cù una cunsistenza ligeramente più spessa è un culore più giallu di u normale. Dopu, ricumandemu à scaldà u latte maternu à u bain-marie finu à ghjunghje à a temperatura intornu à 37 ° C. E poi, aspittà chì si rinfriscassi un pocu, è infine pudete offre à u vostru gattinu cù l'aiutu di una siringa sterile o un nipple.
Pudete preparà u latte di i vostri gattini per 1 o 2 ghjorni da offre li è cunservallu in frigorifero (massimu di 48 ore, à una temperatura media di 4 ºC). Ricumandemu ancu di verificà i nostri cunsiglii nantu à cumu alimentà u vostru gattinu per aiutà à mantene bè alimentati è sani durante e so prime settimane di vita.
Quantità di latte chì un gattinu deve cunsumà
A quantità di latte chì un gattinu hà da cunsumà dipenderà da a necessità energetica quotidiana di ogni gattinu, è questu cambia à misura chì u misgiu cresce è guadagna pesu corpu. U calculu stimatu hè 20 kcal à ghjornu per ogni 100g di pesu corpu.
Se a so mamma li allattava, i gattini assorbirianu u latte in poche quantità è puderianu piglià finu à 20 manghjuschi à u ghjornu. À ogni alimentazione, un gattinu cunsuma di solitu 10 à 20 ml di latte, malgradu a so capacità stomacu di sustene finu à 50 ml. Trà l'alimentazione, i gattini digeriscenu u latte è assorbenu nutrienti.
Quandu offre un latte di maternità casanu à u vostru gattinu, duvete fà lu parechje volte à u ghjornu, rispettendu u so tempu di riposu è di digestione. Hè cunsigliatu di furnisce 6 à 8 alimenti cutidiani, cù Intervalli da 3 à 5 ore trà elli. Hè assai impurtante di cunservà l'alimentu di u vostru gattinu di modu regulare è ùn lasciallu mai senza manghjà per più di 6 ore. È arricurdatevi chì i gattini anu ancu bisognu à esse nutriti di notte è di mane à bon ora.
Cambiamenti dietetichi bruschi, troppu latte è troppu spaziu trà l'alimenti ponu causà sintomi di stress in i misgi, cum'è diarrea è vomitu.
3 ricette casalinghe per svezzà cibi per gattini
Hè cumunu di sente parlà di svezzamentu cum'è un mumentu, ma in realtà hè un prucessu chì sperimentanu tutti i mammiferi. È ùn hè micca solu un cambiamentu dieteticu, ma dinò una preparazione per l'adultu, induve l'animali deve esse capace di diventà indipendente da a so mamma per sopravvive da solu. Cusì hè cusì impurtante rispettà l'età di svezzamentu scegliendu si pò purtà un novu animale domesticu in casa vostra.
Se un gattinu si sviluppa cù a so mamma è hè allattatu, a curiosità inerente à u so stintu li face vulè pruvà a a razione di mamma. Questu accade generalmente da u primu mese di a vita di l'animali, quandu i denti cumincianu à cresce.
Quandu u vostru cumpagnu chjucu aghjunghje à u vostru 25 o 30 ghjorni di vita, pudete cumincià à prisentà alimentu solidu, ma in forma di alimentu per criaturi per facilità a so masticazione è a digestione ulteriore. Quì sottu, vi prupunimu 3 ricette casalinghe per tene bè alimentatu u vostru gattinu durante a so zitellina:
Ricetta 1: latte di maternità casanu alimentariu per criaturi è alimenti equilibrati
- 1 tazza di alimentu equilibratu per gatti per criaturi
- 1 tazza di latte maternità casanu caldu
Questa ricetta di manghjà per i zitelli hè una grande opzione per abituà gradualmente u nostru gattinu à u gustu di l'alimentu cummerciale chì cunsumerà durante a so zitellina è per assicurà e proporzioni adeguate di nutrienti per a so crescita sana.
Per preparallu, ci vole scaldate u latte à u bain-marie è dopu scaricallu nantu à una crispata solida. Lasciate ripusà per qualchì minutu per chì l'alimentu si ammulisce è batte u mischju finu à ottene un fungu. L'ideale hè di offre l'alimentu di u zitellu à u gattinu à a temperatura di l'ambiente o un pocu caldu.
Duvemu ricurdà di introduce gradualmente alimenti solidi in a rutina di u nostru gattinu. À u principiu, pudemu sustituisce 1 alimentazione per l'alimentariu per i zitelli, è poi aumentà a so assunzione, finu à chì occupi u 100% di u vostru alimentu cutidianu. È hè impurtante cunsultà u vostru veterinariu di fiducia prima di aghjunghje alcunu alimentu novu à a dieta di i vostri animali domestici.
Ricetta 2: Turchinu casanu (o pullastru) cibu per criaturu cù carotte
- 150 g di pettu di tacchinu (pudete ancu aduprà gaddina)
- 1 carota
- Basta acqua per bolle l'alimentu
Questa hè una altra ricetta simplice è pratica di u gattu di u zitellu chì pudete preparà per u vostru gattinu per cumplementà a so dieta è intruducela à l'alimentu solidu. Per preparà l'alimentu per criaturi, bisogna prima bollite bè u pettu di tacchina (o di pullastru) è ancu a carota. Quandu u manghjà hè tenneru, basta à batte finu à chì si formi un fungu. Arricurdatevi di lasciarla rinfriscà prima di offre à u vostru gattinu.
Ricetta 3: cibu di fegatu di pollu casanu
- 200g di fegatu di pullastru
- L'acqua in a quantità necessaria per bollire è dà consistenza
Questa ricetta di cibo per criaturi per gattini pò ancu esse adattata per fà un deliziosu patè casanu per u vostru gattinu. A differenza di basa hè in a quantità d'acqua chì mettimu per uttene a consistenza chì vulemu. Per uttene un alimentu per criaturi, duvemu bollire u fegatu in abbondanza d'acqua finu à ch'elli sianu ben cotti. Dopu, u lascemu rinfriscà per 10 minuti per pudè liquefà inseme cù 100 ml d'acqua calda chì hè stata lasciata cum'è un brodu dopu avè cotti. Arricurdatevi di lascià calà u manghjà per criaturi prima di offre lu à u to figliolu pelutu.
Se vulemu uttene un pate consistente, duvemu simpliciamente drenà bè i fegati dopu avè li bolliti è schiaccialli cù una forchetta.
Per scopre più ricette casalinghe deliziose aduprendu carne di pesce chì i nostri misgi amanu tantu, assicuratevi di leghje u nostru articulu Casanu Cat - Ricette di Pesci. È sì avete ancu una ricetta casana chì vulete sparte cun noi è i nostri lettori, lasciate u vostru cummentariu! In u video seguente, avemu un'altra opzione per una ricetta casalinga di biscotti di gatti sicuri in microonde:
Se vulete leghje più articuli simili à 6 ricette casalinghe per gattini, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione Dieti in Casa.