Cuntenutu
- 1. Apparizione frequente di malatie infettive
- 2. Agressività aumentata
- 3. Aumentu di l'ansietà
- 4. Disturbi alimentarii
- 5. Marcatura di u territoriu
- Cosa da fà se u mo misgiu hè stressatu?
U stress hè un mecanismu di difesa chì ùn hè micca solu prisente in l'omu, ma ancu in l'animali, in fatti, hè una risposta adattativa à l'ambiente chì permette a sopravvivenza in situazioni periculose.
U prublema principale hè chì u stress pò esse patologicu quandu si verifica spessu è in situazioni chì ùn sò micca rare. Dunque, i misgi sò assai suscettibili à u stress, postu chì anu bisognu di avè u so ambiente sott'à cuntrollu è ponu attivà una risposta adattativa intensa à u minimu cambiamentu.
Certi misgi gestiscenu u stress assai bè, mentre chì per altri hè un prublema di salute chì deve esse trattatu. Per rilevà stu disordine u più prestu pussibule, in questu articulu di PeritoAnimal vi mostraremu u 5 sintomi di stress in i misgi.
1. Apparizione frequente di malatie infettive
U stress implica a liberazione di più ormoni, chì interferiscenu cù u funziunamentu currettu di i globuli bianchi o di e cellule di difesadunque, u sistema immunitariu di u ghjattu ùn riesce micca à risponde currettamente.
Se u misgiu cuntratta ripetutamente malatie infettive è autoimmune, deve suspettà immediatamente un statu di stress crònicu, chì pò ancu manifestassi cù altri disordini cum'è l'alopecia o l'asma bronchiale.
2. Agressività aumentata
U vostru ghjattu hè passatu da esse un animale docile è mansu à esse un animale domesticu aggressivu? Cusì puderete soffre di stress. Micca tutti i misgi manifestanu aggressione di listessa manera, in ogni modu, un ghjattu aggressivu pò prisentà i cumpurtamenti seguenti à un diploma più grande o minore:
- Ùn vole micca rilazioni cù e persone o altri animali domestici.
- Morsi è graffi.
- Mantene e pupille dilatate è u sguardu fissu.
- U ghjattu sibilà.
- Alza i capelli nantu à u lonzu.
3. Aumentu di l'ansietà
U stress provoca ancu ansietà in i misgi. L'ansietà hè una grande indicatore di stressUn gattu cun ansietà hè un gattu chì mostra paura è fobie custanti chì forse ùn eranu evidenti prima. Unu di i cumpunenti più serii di l'ansietà felina hè cumpurtamenti cumpulsivi cum'è stereotipie.
Un gattu cun ansietà hè propensu à dannighjà si, pudemu osservà leccate eccessive è ingestione d'oggetti micca commestibili cum'è u tessutu.
4. Disturbi alimentarii
I disordini alimentarii ponu ancu influenzà i misgi, ancu se per ragioni assai diverse da quelle viste in l'omu. Tù i disordini alimentarii in i misgi si producenu principalmente per via di u stress., postu chì u stress affetta direttamente l'abitudini alimentari.
un gattu cun stress pò perde cumpletamente u vostru appetitu è ancu venenu à prisentà a malnutrizione, un altru cumpurtamentu chì pudemu vede in un gattu stressatu hè manghjà compulsivu è micca tollerà bè l'alimentu, vomitendu à a fine.
5. Marcatura di u territoriu
un gattu stressatu sentite chì avete persu completamente u cuntrollu di u vostru ambiente è farà tuttu u pussibule per ricuperallu.
Un segnu evidenti di stress in i misgi hè marcatura di muri è mobuli maiò (Inclusu u divanu), ancu di più quandu stu cumpurtamentu ùn era micca accadutu prima. A marcatura di u stress di u territoriu si faci in forma di graffi verticale, top-down.
Cosa da fà se u mo misgiu hè stressatu?
Se u vostru misgiu hè stressatu, hà à a so dispusizione parechje risorse chì li permetteranu di gestisce megliu u stress è di migliurà a so qualità di vita, cum'è l'usu di tranquillanti naturali per i misgi.
Tuttavia, si consiglia di cunsultà prima u veterinariu. per fà una valutazione di u statu di salute di u vostru misgiu, postu chì, cum'è avemu vistu, u stress pò avè ripercussioni assai impurtanti nantu à u corpu di u to animale domesticu.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.