Cuntenutu
- Cosa hè a tigna?
- Chì sò i sintomi?
- Trattamentu contra a tinia in i cani
- Cunsiglii è rimedii casani contr'à i sintomi di tinia in i cani
Se suspettate o sapete dighjà cun certezza chì u vostru cucciolu hà tigna, u trattamentu deve principià u più prestu pussibule. Hè impurtante chì u veterinariu confermi cù qualsiasi esame o test chì ellu / ella crede necessariu.
Leghjendu st'articulu da PeritoAnimal, sarete infurmatu nantu à l'inseme trattamentu di a tinia in i cani. Pudete ancu truvà i sintomi di a malatia è alcuni rimedii casani per u so trattamentu.
Se u vostru cane hà tigna, ùn aspettate micca più postu chì si tratta di una malattia parasitaria causata da un fungu chì si riproduce assai prestu. Leghje per scopre tuttu nantu à a tinia, una di e malatie di a pelle in i cani.
Cosa hè a tigna?
Tigna hè una malatia fungale, chì significa chì hè causatu da funghi. Hè infettivu è cuntagiosu è tocca sfarenti spezie d'animali cum'è l'omu è i so animali più cumuni cum'è cani è misgi.
Cum'ella hè cuntagiosa, hè assai cumunu di vede sta malatia in animali chì campanu in gruppi, cum'è splutazioni, associazioni di prutezzione di l'animali, culunie cuntrullate, ecc. Per questa ragione, hè di primura chì u trattamentu cummencia appena avete rilevatu tigna in unu di i vostri animali per cuntene a diffusione.
Cum'è cù a maiò parte di e malatie, se a salute di u cane ùn hè micca bona prima di l'infezzione, un sistema immunitariu indebulitu facilita a diffusione di tigna tuttu u corpu in pocu tempu. I sintomi cumincianu à cumparisce trà 2 è 4 settimane dopu l'infezzione.
Chì sò i sintomi?
I sintomi principali di tigna sò lesioni circulari è alopecia (perdita di capelli). Se ci sò croste gialle è scaglie, pudete nutà un odore particulare chì esce da a pelle di u cane. Queste lesioni nantu à a pelle di u to cumpagnu ponu esse lucalizate o generali, chì si stendenu in tuttu u corpu à misura chì a malatia avanza. In u casu di i cani, a dermatofitosi di solitu ùn provoca prurito è crepe in a pelle, cum'è accade in u casu di l'omu.
Malgradu a dermatofitosi o micosi chì presentanu questi sintomi assai caratteristici, ùn duvemu micca esse cumpiacenti. A scabbia demodettica hà sintomi assai simili è ùn produce guasi prurite, à u cuntrariu di l'altri tippi di scabbia. Idealmente, un veterinariu di fiducia cunfirmerà a malattia cù una serie di esami microscopici chì analizzanu u mantellu di a zona colpita, per scopre i funghi causati da a tigna.
Trattamentu contra a tinia in i cani
Hè vera chì se a tigna hè diagnosticata in fasi iniziali, una crescita di l'immunità di l'animali infettatu pò esse abbastanza per a tigna per sparì in pochi mesi. In questi casi, oltre à migliurà e difese di u vostru amicu, u scopu hè di alleviare i sintomi è impedisce a diffusione di u fungu.
In iniziale, un trattamentu topicu cù un unguentu fungicida, lozione o polvere hè abbastanza. Se sceglite una lozione o una polvere, lavate l'animale per spannà bè u pruduttu è aiutà à eliminà e spore fungine accumulate nantu à a pelle. Duvete scumette nantu à i medicazione raccomandati da u vostru veterinariu di fiducia, perchè sà ciò chì funziona grazia à l'esperienza cù altri casi. Hè di primura chì u trattamentu si faci in tuttu u corpu. di u cane ancu se e lesioni sò lucalizate per assicurà chì u fungu ùn prosperessi micca in altre zone chì ùn mostranu sintomi.
U trattamentu più adupratu in cuccioli hè u seguitu:
- Sciroppu Sulfocacicu (0,05%)
- Chlorhexidina (0'5%)
- Soluzione Captan (1: 300 risciacquate duie volte à settimana)
Per cani in casi più gravi, spessu trattanu u prublema cù un antifungale cum'è u griseofulvinu. A dosa deve esse indicata da u veterinariu perchè dipende da u pesu di u cane è da altri fattori.
Di solitu, i trattamenti duranu trà 1 è 3 mesi. Tuttavia, u trattamentu deve esse continuatu 2 à 4 settimane dopu chì e lesioni spariscinu per impedisce chì u fungu rimanga in u corpu di l'animale domesticu, postu chì si sparghjenu facilmente. U megliu modu per sapè se u vostru cumpagnu hè guaritu hè di vede u veterinariu di novu per pudè fà i testi necessarii è assicurassi chì u veterinariu ùn sia micca presente. Hè perchè hè impussibile sapè se u fungu ferma solu fighjendu a pelle di u cane.
Cunsiglii è rimedii casani contr'à i sintomi di tinia in i cani
Hè di primura chì u trattamentu veterinariu sia continuatu à esse applicatu per eliminà cù successu a tinia in u vostru animale domesticu. Tuttavia, suggeremu alcuni cunsiglii per pudè trattà a tigna è i so sintomi cun rimedi naturali:
- Pruteggitevi bè: Cum'è l'accennatu, a tigna pò esse trasmessa ancu à l'omu. Dunque, se u vostru cucciolu soffre di sta malatia di a pelle, hè di primura ch'ellu fermi prutettu sempre. Duvete mette guanti in lattice per toccà u cane è amministrà trattamenti. Hè ancu di primura chì si lavi bè e mani prima è dopu avè fattu questu.
- Pulite è disinfettate a casa: Per impedisce chì u fungu si sparghji, duvete pulisce è disinfettà bè a vostra casa. Pudete fà cun cloru è detergente. Aspirà tuttu è smaltisce a borsa d'aspirazione hè ancu di primura. Inoltre, duvete ancu pulì à vapore i mobuli, i tappetti, i letti, e coperte è i ghjoculi di u cane. Questa prucedura deve esse fatta u primu è l'ultimu ghjornu di trattamentu, almenu.
- Tagliate i capelli: Taglià u mantellu intornu à e lesioni riduce e possibilità di sparghjera di u fungu Hè di primura chì, dopu tagliatu i capelli, li rimughji da l'ambiente è li pulisciate di novu, postu chì i funghi di tinia sopravvivenu in u pelu di u cane.
- Bagnu: U trattamentu raccomandatu da u veterinariu include certamente a raccomandazione di bagni frequenti. Hè assai impurtante chì lasciate u shampoo o a lozione accesa per almenu dece minuti. L'acqua ùn deve micca supera i 27 º C.
- Oliu d'arburu di tè: Questu oliu essenziale hà putenti proprietà antisettiche è hè adupratu per parechje cose diverse. Pudete applicallu direttamente nantu à e zone di pelle di u cane affettate da tigna è noterete miglioramenti in pocu tempu.
- Oliu Neem: Questu oliu hà proprietà antifungali. Un modu assai cumunu per aduprà hè di mischjà duie cucchiai è mezu d'oliu in una buttiglia cù aloe vera, mischjendu tuttu inseme. Deve esse spartu in e zone affettate da tigna duie volte à ghjornu.
- Oliu di sementi di pompelmo: St'oliu, chì hà pruprietà antibatteriche è antifungali, hè un pruduttu largamente adupratu per trattà a tigna. L'oliu deve esse mischiatu cù un pocu d'acqua calda è applicatu duie volte à ghjornu per assicurà risultati.
- Agliu: L'agliu hè un disinfettante putente, agisce ancu in modu efficace cum'è antifungale. Per trattà a tigna, tagliate un pocu d'agliu è mischjà cù un pocu di vaselina. Distribuisce in e zone affettate di tigna è copre cù una garza per aumentà l'efficacia. Lascialu sopra a notte è, di ghjornu, dalli i bagni necessarii per u trattamentu veterinariu. Dopu u bagnu, riapplica l'agliu per almenu 3 ghjorni.
- Acitu cù sale: Mischjà u sale iodatu cù l'acitu finu à ottene una spezia di pasta. Applica nantu à e zone affettate di a pelle di u vostru cane è lasciate travaglià per 5 minuti. Eliminate u mischju è lavate bè a pelle. Repetite u prucessu per almenu una settimana.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.