Cuntenutu
- Cambiamenti di attività
- Alterazione di l'appetitu
- sonnu disturbatu
- Mudificazione di l'interazzione suciale
- disurientazione
- perdita di a vostra educazione
- Chì duvete fà sì u vostru cane soffre di Alzheimer
I nostri cani campanu sempre più longu grazia à a nostra cura è ùn hè micca raru di vede cani di 18 o ancu 20 anni. Ma sta prulungazione di a so vita hà cunsequenze, è ancu se poca ghjente a sà, i cani soffrenu ancu di una malattia equivalente à l'Alzheimer umanu: sindrome di disfunzione cognitiva.
A sindrome di disfunzione cognitiva affetta i cani trà 11 è 15 anni secondu a razza. Hè malatia neurodegenerativa progressiva, chì tocca parechje funzioni di u sistema nervosu di i nostri cani: a memoria, l'apprendimentu, a cuscenza è a percezione ponu esse alterate.
In questu articulu di Animal Expert vi diceremu u Sintomi di Alzheimer in i cani da pudè ricunnosce lu se u vostru cane soffre mai di sta terribile malattia.
Cambiamenti di attività
Hè frequente per osservà cambiamenti in u cumpurtamentu di i cani influenzatu da a sindrome di disfunzioni cognitive: pudemu osservà u nostru cane chì cammina senza scopu in casa, o vocalizendu senza ragione apparente.
Pudemu ancu vedelu fighjà in u spaziu o rimarcà una curiosità diminuita, mancanza di reazione à stimuli esterni, o ancu rimarcà chì u nostru cane hè scemu è ùn si pulisce più. Un altru cumpurtamentu nutatu da i patroni di cani cun Alzheimer hè u liccamentu eccessivu di l'ogetti o i listessi patroni di cani.
Alterazione di l'appetitu
Sicondu i casi, i cani chì soffrenu di Alzheimer ponu avè un diminuite o aumentanu l'appetite. Puderanu ancu mudificà l'abitudini alimentarii, è manghjà oggetti.
Hè assai impurtante di fà casu à st'aspettu postu chì duvemu assicurà chì u nostru cane sia alimentatu. Per què accada, duvemu dì li induve si trova u manghjà è ancu in certi casi duvemu aspettà per assicurassi ch'elli manghjinu ciò ch'elli devenu.
Amparate più nantu à i cani cù depressione in questu articulu di PeritoAnimal.
sonnu disturbatu
I periodi di sonnu aumentanu in un cane cun Alzheimer, è u sonnu di notte hè di scarsa qualità. Quandu u ciclu di sonnu hè cambiatu, u cane si sveglia spessu di notte è durmerà durante u ghjornu per cumpensà. A volte quandu si sveglia di notte pò abbaghjà senza ragione.
Mudificazione di l'interazzione suciale
cani cù Alzheimer perde interessu in i so patroni, postu chì ùn sò micca felici quandu ghjunghjemu in casa o quandu li accarizzemu, ùn cercanu micca l'attenzione è ùn parenu micca esse interessati à e carezze, mentre chì in altri tempi dumandanu una attenzione costante è eccessiva.
Questi cani spessu smettenu di ghjucà cù u pruprietariu è i so ghjoculi. Puderanu scurdà a ierarchia stabilita in a famiglia, è ancu ùn ricunnosce micca i so pruprietari, ùn essendu micca ricettivi, è qualchì volta a so aggressività versu altri cani pò aumentà.
disurientazione
Un cane chì soffre d'Alzheimer perde u sensu di l'orientazione è pò perde si in i lochi chì una volta li eranu familiari è chì u cunniscianu bè, sia in casa sia fora. Si pò esse chjosu in un angulu o davanti à un ostaculu invece di passà per.
U nostru cane pò avè difficultà à truvà porte, o pò aspettà davanti à e porte sbagliate per esce da qualchì locu. Cammina senza scopu è pare persu in un spaziu cunnisciutu.
perdita di a vostra educazione
Puderemu suspettà chì u nostru cane anzianu soffre d'Alzheimer s'ellu ùn risponde più à cumandamenti ch'ellu sapia nanzu. Si ponu spessu scurdà di l'abitudini cume urinà è curassi fora di casa, è ponu ancu sorte in strada è vultà in casa è urinate digià in a casa. In l'ultimu casu, hè impurtante dimustrà chì ùn si tratta micca di qualchì altra malattia liata à a vechjaia.
Chì duvete fà sì u vostru cane soffre di Alzheimer
Se suspettate chì u vostru cane soffre di Alzheimer, duvete andà à u veterinariu per cunfirmà u diagnosticu è dà cunsiglii è raccomandazioni per u vostru casu specificu. In regula generale, duvemu aiutà u nostru cane in ogni momentu, soprattuttu per assicurà chì si nutrisce, sia cunfortu in casa è ùn duveremu mai lasciallu perde in u parcu o in altri lochi: hè assai impurtante per prevene una pussibile perdita.
Duvemu ancu pruvà à dà li affettu è attenzione, ancu s'ellu ùn li ricunnoscerà forse micca, pruvate à trasmette a sicurezza è incuragisce u cane à ghjucà. Truvate in Articuli Expert Animal chì seranu assai utili per voi se avete un cane anzianu:
- Vitamine per i cani anziani
- Attività per cani anziani
- cura di un cane anzianu
In questi articuli pudete truvà infurmazioni impurtanti per piglià megliu cura di u vostru amicu fidu. Ùn vi scurdate di cummentà sè avete dumande o vulete sparte a vostra sperienza cun noi.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.