Cuntenutu
- Origine di Saluki
- Caratteristiche Fisiche di Saluki
- Caratteru Saluki
- Saluki cura
- Educazione Saluki
- Saluki Salute
O saluki hè un ghjacaru bellu è elegante, uriginariu di u Mediu Oriente induve hè cunsideratu un animale particulare chì pò esse rigalatu solu è hè un simbulu d'onore. Cum'è tutti i levrieri, u Saluki hè un cane di caccia chì caccia a so preda attraversu a so vista, è li cattura grazia à a so grande velocità è mascelle forti.
Sta razza hè categurizata in a prima sezzione di u gruppu 10 di a classificazione FCI di e razze canine. Questu significa chì, secondu a FCI, currisponde à i levri levati o frangiati, ancu quandu ci hè una varietà di Saluki chì hè corta.
Vulete adopra un Saluki è ùn sapete nunda di sta razza? Allora ùn mancate micca stu fogliu PeritoAnimal è scopre a storia, e caratteristiche fisiche, u temperamentu, a cura, l'educazione è a salute chì currispondenu à sta razza di cani levrieri.
Surghjente
- Asia
- Vulè
- Gruppu X
- Sveltu
- furnitu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- assai fidu
- Tranquillu
- Sottumessu
- piani
- escursioni
- Caccia
- Sport
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
- Liscia
- Sottile
Origine di Saluki
U Saluki, cunnisciutu ancu cum'è u cane reale d'Egittu, hè una di e razze più antiche è addomesticate di levrieri cunnisciuti. Urigineghja da u Mediu Oriente induve hè statu adupratu dapoi migliaia d'anni cum'è levriero di caccia è si dice chì discenderebbe di i lupi di u desertu di u Sahara. Grazie à e so grandi qualità di cane di caccia, hà rializatu un spaziu impurtante in u mondu arabu. Sicondu u tradizione araba, Saluki ùn hè micca vendutu è hè datu solu in rigalu in segnu d'onore.
U primu standard ufficiale europeu hè statu u britannicu di u 1923. Dapoi, Saluki face parte di mostre di cani. Cum'è previstu, in i paesi occidentali Saluki hè adupratu cum'è cane di animale è cum'è cane di mostra. E so qualità di caccia sò aduprate in i paesi orientali, ma micca in altrò in u mondu.
Caratteristiche Fisiche di Saluki
U predefinitu di Saluki ùn indica micca a Pesu determinatu, ma u pesu di sti cani hè di solitu trà 13 è 30 chilò. U altezza à u garrese hè trà 58 è 71 centimetri, e femine essendu più chjuche di i masci.
Saluki hè un cane bellu è simetricu, forte, attivu, resistente è assai veloce, diventendu unu di i cani i più veloci di u mondu. Questa apparizione deve esse prisente in e duie varietà di sta razza: i capelli lunghi è i saluki à capelli corti. A varietà di capelli corti deve avè e listesse caratteristiche di a varietà di capelli lunghi, cù a chiara eccezione di u pelu. Benchè i Salukis si sentinu di solitu più lunghi di quelli chì sò alti, a lunghezza di u corpu misurata da u puntu di a spalla à u puntu di a natica deve esse apprussimativamente uguale à l'altura à u garrese (altezza di u cane à u livellu di e spalle) . Questu significa chì sò casi cani di forma quadrata.
U testa allungata di sti cuccioli li aiuta à taglià l'aria quand'elli sò in fuga. Ancu se u craniu hè moderatamente largu trà l'arechje, a testa generale di u Saluki hè allungata. U stop, o depressione naso-frontale, ùn hè micca pronunziatu. U nasu hè neru o brunu è e mascelle sò forti. I Denti si chiudenu in forbici, cù a superficia interna di l'incisivi superiori chì contattanu a superficie esterna di l'incisivi inferiori. L'ochji lunghi è ovali ponu andà da u bughju à a nocciola, è ùn sò micca impurtanti. L'aspettu deve sprime dignità è gentilezza. L'arechje di Saluki, invece, sò longhe è alte. Sò cuparti di capelli lunghi è setosi è appesi à i lati di a testa.
U collu longu, curvatu è musculatu cuntinueghja cù un dorsu forte, muderamente largu. U lonzu, leggermente arcuatu cum'è in tutti i levrieri, hè musculatu. L'ossi di l'anca sò ben separati l'uni da l'altri. Saluki hà un pettu prufondu, longu ma moderatamente finu. E so costelle ùn sò nè piatte nè in forma di canna. A linea inferiore hè ben ritrattata à u livellu di u ventre, mostrendu cuccioli magri.
U coda longa righjunghja almenu u ghjacciu è hà una bundanza di capelli in a so regione ventrali. Hè bassu inseme è i cuccioli u piglianu curvatu. Tuttavia, l'adulti ùn devenu micca portà a coda sopra a linea di u spinu, a menu chì ùn si impegninu in attività intense cume u ghjocu. L'estremità di Saluki sò forti è musculi, ma magri. Ùn devenu micca sembrà pesanti. A so volta, e zampe sò di lunghezza muderata ma cù i diti lunghi è arcuati. Trà i diti hè un pelu abbundante è densu chì prutegge l'estremità durante a corsa intensa.
A pelliccia liscia setosa forma frange nantu à e gambe è nantu à u spinu di e cosce. L'adulti ponu ancu avè frangia à a gola, mentre chì i cuccioli ponu avè una pelliccia di lana nantu à e spalle è e cosce. I cuccioli di a varietà di capelli corti ùn anu micca frange. Malgradu u standard di razza chì accetta qualsiasi culore, indica ancu chì u brindle ùn hè micca desiderabile.
U trottu di Saluki hè lisciu, fluidu è senza sforzu. Durante a corsa, à a massima velocità chì ghjunghjenu, pudemu apprezzà i mumenti quandu Saluki hà tutte e quattru gambe in aria in u stessu tempu.
Caratteru Saluki
Saluki hè un cane di caratteru riservatu, pacificu è assai fidelu. A causa di u so caratteru riservatu è un pocu indipendente, stu cucciolu ùn hè micca ideale per famiglie cù zitelli, postu chì ùn tollerà micca bè e so scherzature è preferisce micca esse disturbatu troppu. Tuttavia, hè un bonu animale per e famiglie cù zitelli grandi chì ponu assumere responsabilità di cura di i cani.
Ùn hè micca adattatu per e case induve ci sò altri animali di piccola taglia, chì l'instintu di caccia di Saluki u cunduce à caccia è tumbà animali di piccula taglia. Pò ancu esse problematicu cù i cani di razza chjuca. Tuttavia, cù una socializazione curretta è una furmazione curretta, pudete cunvene bè cù i cani è i misgi chjuchi.
Hè di solitu un cane sottumessu cù altri cani è ancu persone, ma hè sempre impurtante di socializzallu da u cucciolu.
Saluki cura
sti cani anu bisognu assai eserciziu è ùn sò micca capaci di vive in appartamenti o case chjuche. Per via di u so grande bisognu di corra, hè bonu d'avè un spaziu assai grande per esercità. A vita campagnola hè megliu per elli chè in cità, ma duverianu dorme à l'internu è micca in carrughju.
Quandu si portanu cani di sta razza per una spassighjata, duvete esse attenti à ùn lascialli micca andà in lochi vicinu à strade trafficate o viali. Perchè sò cani cusì veloci, ponu lascià u parcu senza chì i so pruprietari si ne rendinu contu è finiscinu cù un impegnu o peghju. Dunque, hè più cunsigliatu di liberalli in i lochi chjosi induve ponu ghjucà cù altri cuccioli è esse guardati da i so pruprietari.
U pelu di Saluki ùn hà micca bisognu di grande cura. solu unu spazzolatura regulare per eliminà i capelli morti (perde i capelli di modu regulare) è impedisce à a frangia d'esse intricciata. Duvete bagnà u cane solu quandu hè necessariu, per cunservà megliu u so pelu.
Educazione Saluki
Sicondu l'esperti di a razza, u Saluki micca faciule da furmà è ùn diventerà mai un campione di l'ubbidienza per via di a so natura di caccia. Tuttavia, questu hè strettamente legatu à i stili di furmazione canina chì aduprate.
Ancu se sta razza ùn hà micca dimustratu e so qualità in a furmazione canina, si ponu uttene assai boni risultati quandu si pratica a furmazione clicker è l'ordini basi di ubbidienza. D’altronde, cù i metudi di furmazione tradiziunali basati nantu à a punizione di u cane per curregge un cattivu cumpurtamentu, ùn seranu mai capaci di furmà currettamente questu o un altru cane.
Hè cunsigliatu di aduprà furmatori o persone sperimentate per aiutavvi à educà Saluki, se vedete chì ùn site micca capace di fà lu solu.
Saluki Salute
Cum'è cani di caccia in u desertu, i Salukis anu passatu una selezzione assai intensa. Dunque, sta razza hè di solitu assai resistente. Tuttavia, questi cani ponu esse propensi à malatie oculari è à u cancheru, cum'è parechje altre razze, soprattuttu quand'elli invechjanu.
L'aspettativa media di vita per questi cuccioli hè trà 10 è 12 anni. Dunque, i cuccioli chì sò aduprati per a caccia anu un usura fisica più grande di quelli chì sò animali domestici è, dunque, anu una speranza di vita un pocu più corta.