Cuntenutu
- 1. Bobtail americanu
- 2. Toyger
- 3. Pixie-bob
- 4. Gattu europeu
- 5. Manx
- 6. Ocicat
- 7. Cat Sokoke
- 8. Cat di Bengala
- 9. Pelo cortu americanu
- 10. cattivu egittu
- Altre razze di misgi brinduli
Ci sò parechje razze di misgi brinduli, ch'elli sianu strisce, lochi tonduli o mudelli di marmaru. Cullettivamente sò cunnisciuti cum'è mudellu brindle o maculatu è hè u mudellu più cumunu in felini, salvatichi è domestichi. Sta caratteristica li dà un grande vantaghju evolutivu: ponu camuffà si è piattassi assai megliu, sia da i so predatori sia da e so prede.
Inoltre, in u 20u seculu, parechji allevatori anu cercatu di ottene standard unichi chì danu à i so misgi un aspettu salvaticu. Attualmente, ci sò razze di misgi chì parenu tigri è ancu ocelotti in miniatura. Vulete scuntralli? Ùn mancate micca questu articulu PeritoAnimal, induve avemu riunitu tuttu u razze di ghjatti brinduli.
1. Bobtail americanu
A bobtail americana hè una di e razze più cunnisciute di misgi brinduli, principalmente per via di a so piccula coda. Pò avè una pelliccia semi-longa o corta, cun sfarenti mudelli è culori. Tuttavia, tutti i misgi brinduli, striati, maculati o d'aspettu di marmaru sò assai apprezzati, postu chì li dà un aspettu salvaticu.
2. Toyger
Se ci hè una razza di gattu cum'è tigre, hè a razza toyger, chì significa "tigre di ghjocu". Stu misgiu hà mudelli è culori identichi à quelli di i più grandi misgi di u mondu. Questu hè duvuta à una selezzione attenta chì si hè fatta in California, USA, à a fine di u 20u seculu. Alcuni allevatori anu attraversatu u misgiu di Bengala cun misgi brindle, uttene strisce verticali nantu à u corpu è strisce circulari nantu à a testa, tramindui nantu à un fondo aranciu luminosu.
3. Pixie-bob
u gattu pixie-bob hè un altru ghjattu tabby da a nostra lista è hè statu sceltu in i Stati Uniti durante l'anni 80. Cusì, avemu ottenutu un felinu di taglia media cù una coda assai corta, chì pò avè una pelliccia corta o longa. Hè sempre di tonalità marrone è cuperta di macchie scure, attenuate è chjuche. A so gola è u so ventre sò più bianchi è ponu avè ciuffe nere nantu à a punta di l'arechje, cum'è i linci.
4. Gattu europeu
Di tutte e razze di misgi brinduli, u misgiu europeu hè u più cunnisciutu. Pò avè parechji mudelli di mantellu è culore, ma a tacca hè a più cumuna.
A diversità di l'altri tippi di misgi, l'aspettu salvaticu europeu ùn hè micca statu sceltu cum'è emergenu spontaneamente. È a so selezzione cumpletamente naturale hè duvuta à a domesticazione di u ghjattu salvaticu africanu (Felis Lybica). Sta spezia s'hè avvicinata di i stabilimenti umani in Mesopotamia per caccià i roditori. Pocu à pocu, hà riesciutu à cunvince li chì era un bon alliatu.
5. Manx
U misgiu manx hè natu in cunsequenza di l'arrivu di u misgiu europeu in l'Isula di Man.Quì, a mutazione chì l'hà fattu perde a coda è chì l'hà fattu un ghjattu assai pupulare hè nata. Cum'è i so antenati, pò esse di sfarenti culori è anu sfarenti mudelli. Tuttavia, hè più cumunu di truvallu cù u mantellu chì u caratterizeghja cum'è un ghjattu brindulu.
6. Ocicat
Ancu chjamatu u gattu brindle, l'ocicat s'assumiglia assai più à u leopardo, Leopardus pardalis. A so selezzione hà principiatu à casu, postu chì u so allevatore vulia ghjunghje à una razza di aspettu salvaticu. À cumincià cù un gattu abissinu è un siamese, l'americana Virginia Daly hà continuatu à attraversà e razze finu à ottene un gattu cù macchie scure nantu à un fondu chjaru.
7. Cat Sokoke
U misgiu sokoke hè u più scunnisciutu di tutte e razze di misgi brinduli. Hè un felinu nativu di u Parcu Naziunale Arabuko-Sokoke, in Kenya. Ancu s'ellu hè uriginariu di i misgi domestichi chì ci campanu, e so pupulazioni si sò adattate à a natura, induve anu acquistatu una culurazione unica.[1].
u misgiu sokoke hà un mudellu di marmaru neru nantu à un fondu chjaru, chì vi permette di camuffà megliu in a giungla. Cusì, evita carnivori più grandi è caccia e so prede di manera più efficace. Attualmente, alcuni allevatori cercanu di aumentà a so diversità genetica per preservà a so sterpa.
8. Cat di Bengala
U misgiu Bengala hè una di e razze e più speziale di misgi brinduli. Hè un ibridu trà u misgiu casanu è u misgiu leopardo (Prionailurus bengalensis), un tipu di Gattu salvaticu di l'Asia sudorientale. U so aspettu hè assai simile à u so parente salvaticu, cù macchie marroni circundate da linee nere chì sò disposte nantu à un fondu più chjaru.
9. Pelo cortu americanu
U misgiu americanu à pilu cortu o pilu cortu americanu hè uriginariu di l'America di u Nordu, ancu s'ellu vene da i misgi europei chì viaghjavanu cù i culunizatori. Sti misgi ponu avè mudelli assai diversi, però si sà chì più di u 70% sò misgi brinduli[2]. U mudellu più cumunu hè marmorizatu, cù culori assai varii: marrone, neru, turchinu, argentu, crema, rossu, ecc. Senza dubbitu, hè una di e razze più ammirate di misgi brinduli.
10. cattivu egittu
Ancu s'ellu ci hè sempre dubbitu nantu à a so origine, si crede chì sta razza vene da i stessi misgi chì eranu venerati in l'anticu Egittu. U cattivu misgiu egizianu hè ghjuntu in Europa è in i Stati Uniti à a mità di u XXu seculu, quandu stu ghjattu tabby hà surpresu à tutti cù u so mudellu di strisce è di macchie scure nantu à un grisgiu, bronzu o argentu. Mette in risaltu a parte inferiore più bianca di u so corpu, è ancu a punta nera di a so coda.
Altre razze di misgi brinduli
Cumu l'avemu indicatu à l'iniziu, u schernu maculatu o maculatu hè u più cumunu, cum'è nascenu naturalmente cum'è adattazione à l'ambiente. Dunque, pare spessu in certi individui di parechje altre razze di misgi, dunque meritanu ancu esse parte di sta lista. L'altre razze di misgi brinduli sò i seguenti:
- Curl americanu.
- Gattu americanu à capelli lunghi.
- Peterbald.
- Cornish Rex.
- Cat catinu orientale.
- Fold Sottish.
- Drittu scuzzese.
- Munchkin.
- Gattu esoticu à capelli corti.
- Cimicu.
Ùn mancate micca a video chì avemu fattu cù 10 razze di misgi brindle nantu à u nostru canale YouTube:
Se vulete leghje più articuli simili à razze di ghjatti brinduli, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione di Paragoni.