Cuntenutu
- Perchè u mo misgiu beie acqua di u rubinettu?
- Perchè u mo misgiu hà cuminciatu à beie acqua di u rubinettu s'ellu ùn a facia micca nanzu?
- U mo Gattu Beve Più Di u Normale - Cause Non Patologiche
- U mo Gattu Beve Più Di Prima - Cause Patologiche
- gattu beie menu acqua chè nanzu
- U mo misgiu beie menu acqua chè nanzu - Cause è cunsequenze
- Cumu impedisce à u mo misgiu di beie acqua di u rubinettu?
Vi dumandate perchè u vostru misgiu beie acqua di u rubinettu? Ùn v'inchietate, hè normale per u ghjattu preferiscu beie acqua corrente, questu face parte di a genetica di st'animali, ch'ella sia acqua di u rubinettu, bichjeri freschi posti nantu à u tavulinu, vasetti freschi pieni o simile. Questu hè perchè i misgi sò animali assai intelligenti è puliti, cusì assumenu chì l'acqua chì esce da u rubinettu hè più frescu cà a funtana potabile, chì pò esse stata inattiva per parechje ore è cuntene batteri o organismi potenzialmente dannosi.
In questu articulu PeritoAnimal, vi diceremu di più perchè i misgi beienu acqua di u rubinettu per voi per capisce megliu u cumpagnu felinu. Bona lettura.
Perchè u mo misgiu beie acqua di u rubinettu?
I misgi preferiscenu beie acqua currente.Ma perchè? Perchè ùn volenu micca beie l'acqua di e so funtane? Hè assai impurtante di cunnosce e risposte à ste dumande, cum'è i nostri chjuchi i misgi anu bisognu di beie trà 50-80 ml d'acqua ogni ghjornu per ogni chilugrammu di pesu., ma in parechji casi, ùn ghjunghjenu micca à questa quantità, chì pò esse periculosa per a vostra salute. I mutivi principali perchè u vostru misgiu beie acqua di u rubinettu sò:
- acqua stagnata in a funtana: spessu, l'acqua stagnata da e vostre funtane di beie, in particulare in case induve ùn hè micca cambiata spessu, tende à pruduce aversione à i misgi, chì a beienu solu s'ellu hè strettamente necessariu. Calchì volta i misgi anu ancu colpitu u cuntaineru prima di beie, per spustà un pocu l'acqua.
- geni: i misgi salvatichi bevenu solu acqua corrente, cum'è modu per evità e malatie chì ponu esse causate da i patogeni prisenti in l'acqua stagnata. A listessa cosa accade cù i nostri misgi di casa.
- L'acqua di u rubinettu hè più fresca: in generale, l'acqua esce di solitu più fresca da u rubinettu. Questu hè specialmente attraente in i mesi più caldi di l'annu, quandu l'acqua in e fontane potabili tende à scaldassi facilmente.
- Locu di a funtana: Avete lasciatu l'alimentatore troppu vicinu à u friscalettu d'acqua o à a letta? Chistu pò ancu causà à i misgi di ùn beie micca l'acqua da u bacinu quant'è spessu. In natura, i felini portanu e so prede luntanu da induve beie, è i nostri misgi domestichi portanu dinò sta caratteristica in i so geni.
In u video seguente dittagliemu i motivi perchè un gattu beve acqua di rubinettu?
Perchè u mo misgiu hà cuminciatu à beie acqua di u rubinettu s'ellu ùn a facia micca nanzu?
Di solitu, quandu un ghjattu cummencia di colpu à beie acqua di u rubinettu è ùn l'ha micca fattu prima, ponu accade duie cose: o beie perchè hà più sete chè prima o assai menu. si u to misgiu beie più di 100 ml d'acqua per ghjornu, si pò cunsiderà ch'ellu hà a polidipsia, vale à dì, ch'ellu beie più di u normale.
Cum'ellu hè spessu difficiule di determinà a quantità esatta chì u vostru gattu beie, soprattuttu s'ellu beve da u rubinettu o da parechji contenitori, pudete suspettà ch'ellu beie di più s'ellu beie. a funtana di beie hè più viota di u normale, sè vo beie più spessu o per a prima volta da rubinetti, tazze o contenitori è ancu miaulu dumandendu lu. Un altru modu per sapè se u vostru misgiu beie di più acqua hè di circà in a so scatula di letti è di verificà più urina chè prima, chì stu disordine hè spessu assuciatu à a poliuria (bagnendu più di l'abitudine).
U mo Gattu Beve Più Di u Normale - Cause Non Patologiche
A polidipsia pò accade per via di cundizioni non patologichi, cum'è e seguenti:
- Lattazioni: E femine durante u periodu di lattazione anu bisognu à beie di più quandu e necessità d'acqua aumentanu per permette a produzzione di latte.
- alta temperatura ambientale: In i mesi più caldi di l'annu, i meccanismi regulatori di u corpu sò attivati, è hè necessariu più acqua per mantene a temperatura di l'ambiente internu. In altre parolle, u vostru misgiu si sente caldu è vole rinfriscassi.
- alimentu assai seccu: L'alimentazione di l'alimentu seccu di u ghjattu aumenta assai u so bisognu di beie acqua, chì l'alimentu hè disidratatu è dunque u so cuntenutu di umidità hè minimu. A suluzione è a megliu opzione per l'alimentazione di i misgi hè d'alternà a razione cù l'alimentu umitu, chì cuntene più di 50% di umidità.
- Midicini: Corticosteroidi, diuretici o fenobarbital ponu causà sete aumentata è frequenza urinaria.
- autopulizia: sì stu cumpurtamentu cresce, aumenterà ancu a perdita d'acqua attraversu a saliva chì hè deposita annantu à l'animali.
- Andate di più à u strangeru: Se u vostru misgiu sorte di più, esplora, caccia o marca u territoriu, serà più attivu è averà bisognu di più acqua cà un misgiu chì ùn lascia micca a casa.
Sì nisuna di queste cause spiega a polidipsia di u vostru felinu, forse hè ora di cunsiderà chì u vostru felinu possa avè una malattia chì produce poliruria o sindrome di polidipsia.
U mo Gattu Beve Più Di Prima - Cause Patologiche
Alcune di e malatie pussibuli chì ponu fà chì u vostru misgiu beie più acqua di l'abitudine sò:
- Fallimentu renale crònicu: chjamata ancu perdita progressiva di a funzione renale, chì si produce quandu ci hè un dannu prolungatu è irreversibile à i reni, chì impedisce a funzione di u renu di filtrà è eliminà currettamente i prudutti di rifiutu. Succede u più spessu da l'età di sei anni in quà, è a polidipsia varieghja secondu a gravità di a fallimentu renale.
- diabetes mellitus: in questa malattia, a polidipsia hè caratteristica cù a polifagia (manghjendu più di u normale) è l'iperglicemia (u nivellu più altu di zuccheru in sangue), cum'è in a maiò parte di i casi u diabete in i misgi hè pruduttu da a resistenza à l'azzione di l'insulina, chì hè l'hormone chì hè rispunsevule per spustà u zuccheru da u sangue à i tessuti induve hè adupratu per l'energia. Hè a malatia endocrina a più cumuna in i misgi di più di 6 anni.
- ipertiroïdismu: o aumentu di u metabolismu per via di l'aumentu di l'hormone di tiroide. Hè una malattia cumuna in i misgi anziani è hè principalmente carattarizata da polifagia, ma altri sintomi sò perdita di pesu, iperattività, mantellu di cattivu aspettu, vomitu è poliuria / polidipsia.
- Polidipsia compensativa: per diarrea è / o vomitu, chì aumenterà a necessità di beie acqua per via di u risicu di disidratazione assuciatu à una perdita di fluidu aumentata resultante di sti prucessi.
- malatie di fegatu: se u fegatu ùn funziona micca bè, ùn ci hè micca degradazione di cortisol, chì aumenta è porta à a polyuria è a polidipsia di cunsiquenza. L'altra ragione hè chì senza fegatu ùn ci hè micca una sintesi adeguata di urea è, dunque, i reni ùn funzionanu micca bè. Què influenza l'osmolarità è si perde più acqua in l'urina, cusì u misgiu beie più acqua. Questi sintomi sò generalmente apparse in fallimentu di u fegatu felinu, cù a perdita di pesu, vomitu è / o diarrea, itterizia, o accumulazione di fluidu liberu in a cavità addominale (ascite).
- diabete insipidu: sia di origine centrale sia renale, per mancanza di ormone antidiureticu o incapacità di risponde ad ellu, rispettivamente. U diabete insipidu face a polyuria è a polidipsia perchè questu ormone intervene impedendu à i reni di trattene l'acqua in l'urina, causendu incontinenza urinaria, frà altre cose.
- Pyometra nantu à i misgi: cunnisciutu ancu cù l'infezzione uterina. Si faci in i misgi femini più ghjovani o micca castrati chì anu sottupostu trattamenti per piantà u calore o l'estrogeni è e terapie di progesterone.
- pielonefrite: o infezzione di i reni. A so causa hè di solitu batterica (E.coli, Staphylococcus spp. è Proteus spp.).
- Cambiamenti di elettroliti: Una carenza di potassiu o di sodiu, o un eccessu di calciu pò purtà à poliuria / polidipsia.
gattu beie menu acqua chè nanzu
Avà chì avemu vistu e cause chì i misgi beienu più acqua, videmu ciò chì i cunduce à beie menu acqua (cù u pocu ch'elli beie da u rubinettu).
U mo misgiu beie menu acqua chè nanzu - Cause è cunsequenze
Se u vostru misgiu hà subitu cessatu di beie acqua da a funtana è avà s'interessa à l'acqua di u rubinettu, vi cunsigliemu di leghje a prima sezzione nantu à "Perchè u mo misgiu beie acqua di u rubinettu?". Se ùn vedite micca quale hè a causa, vi ricumandemu di purtassi à u veterinariu.
D’altronde, deve esse rimarcatu chì a maiò parte di l’acqua chì i felini ingestenu in natura, vene da a carne di e so prede, per via di u so altu cuntenutu di umidità (finu à u 75%). I misgi casani conservanu sta caratteristica di i so antenati, i misgi di u disertu, chì face i nostri misgi esse preparatu per sussiste cù pocu acqua, è dunque sò capaci di assimilà a quantità massima d'acqua cuntenuta in i so alimenti.
Pudete vede questu in sgabelli, chì sò spessu assai secchi, è ancu in l'urina, chì hè assai concentrata è poca in quantità. Tuttavia, quandu u misgiu hè principalmente alimentatu cù cibu seccu è ùn beie guasi micca da u bacinu perchè vole solu acqua di u rubinettu, pò cumparisce. prublemi di salute derivatu da u cunsumu bassu d'acqua, cum'è i seguenti:
- Disidratazione: U vostru misgiu pò resiste à a mancanza d'acqua per parechji ghjorni, ma s'ellu ùn beie micca l'acqua o a caccia da a so dieta, diventerà disidratatu. Questu pone un grande risicu per a vostra salute, chì u vostru misgiu hà bisognu di mantene u so corpu in equilibriu fluidu per a circulazione, u funziunamentu currettu di i sistemi organichi, a regulazione di a temperatura è l'eliminazione di i rifiuti.
- Custipazione: a mancanza d'acqua face indurisce e feci più di l'abitudine, ciò chì rende più difficiule l'evacuazione.
- Insuffisenza renale: Se u vostru misgiu beie menu acqua, ci hè un risicu di disidratazione, chì farà chì i reni ricevenu menu sangue per filtrà è perde funziunalità. Cusì, e sostanze dannose cume l'urea è a creatinina resteranu in u sangue, agendu cum'è tossine chì danneghjanu i tessuti è riducenu a capacità di funzionu di l'organi. A creatinina hè prodotta quandu a creatina hè scumpartuta per pruduce energia per i musculi, è l'urea hè prodotta in u fegatu, u pruduttu di rifiutu risultatu da a fine di u metabolismu di e proteine.
- bassa malatie di e vie urinarie: questa hè una malattia in cui i misgi anu difficoltà è dolore quandu urinanu, poliuria, polidipsia, sangue in urina o ostruzione di e vie urinarie. Cause varieghjanu da cistite idiopatica, calcoli renali o pietre urinarie, tappi uretrali, infezioni, prublemi di comportamentu, difetti anatomichi o tumori.
Cumu impedisce à u mo misgiu di beie acqua di u rubinettu?
Sicondu tuttu ciò chì avemu discuttu, parechji misgi beienu l'acqua di u rubinettu per via di a so natura, senza chì questu risulti in un prublema di salute. Hè diversu s'ellu ùn l'hà mai fattu è cumencia à beie avà, cù un chjaru aumentu di a so sete, senza scuntrà alcuna di e ghjustificazioni chì avemu dighjà menzionatu.
In questi casi, hè megliu cunducallu à u veterinariu, induve i testi saranu fatti per rilevà qualsiasi cambiamentu organicu è per furnisce una prima soluzione. Ùn duverete micca pruibisce à u vostru misgiu di beie acqua di u rubinettu, ma s'ellu hè un prublema per voi, ci sò alcuni suluzioni pussibuli:
- Fonte d'acqua per i misgi: pudete installà una fonte d'acqua cù un filtru è chì mantene l'acqua in continuu muvimentu in modo da sorte fresca, pulita è in flussu costante, pò esse una soluzione efficace per impedisce à u vostru misgiu di beie acqua di u rubinettu.
- Pulite è cambiate l'acqua: idealmente, questu hè spessu fattu à a fontana regulare per bevere, è muvendula davanti à u misgiu pò aiutallu à beie l'acqua da quì.
- Alimentazione umida per i misgi: Offre cibu bagnatu aiuta spessu u misgiu à ottene acqua cù l'alimentu, allora duverà beie menu.
- Latte per i misgi adulti: u latte per i misgi adulti hè un'altra bona fonte d'idratazione, ma hè impurtante ricurdà chì hè un alimentu cumplementariu à una dieta umida, perchè ùn hà micca i nutrienti chì u vostru felinu hà bisognu à ingerisce ogni ghjornu.
Se vulete leghje più articuli simili à Perchè i misgi beienu l'acqua di u rubinettu?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.