Cuntenutu
- Pastore Catalanu: Origine
- Pastore Catalanu: Caratteristiche
- Pastore Catalanu: persunalità
- Pastore Catalanu: cura
- Pastore catalanu: educazione
- Pastore catalanu: salute
O pastore catalanu hè unu di i cani i più apprezzati è stimati da quelli chì anu apprezzatu a so cumpagnia è a so presenza. Stu cumpagnu pelutu hè assai fidelu è, senza dubbitu, unu di i migliori cani pastori fora, micca solu per a so intelligenza è capacità, ma ancu per u so caratteru stabile è fidu.
Se state pensendu à aduttà un Cane di Pastore Catalanu, hè assai impurtante chì leghjite stu fogliu PeritoAnimali per cunnosce e so caratteristiche, a so persunalità è sapè chì cura hè necessaria per rende felice. Frà elli, spiccanu a cura di i capelli è l'eserciziu cutidianu, chì sò fundamentali per sta razza.
Surghjente- Europa
- Spagna
- Gruppu I
- Rusticu
- musculu
- furnitu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Bilanciatu
- Timida
- Sociable
- assai fidu
- Intelligente
- Attivu
- Tenera
- Docile
- Zitelli
- Case
- escursioni
- Pastore
- Surveglianza
- Sport
- imbrancà
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Longu
- Liscia
- Duru
- grossu
Pastore Catalanu: Origine
Gran parte di a storia chì circonda u Pastore Catalanu hè scunnisciuta. si sà chì hè una corsa assai vechja è hè stimatu chì discendenu da i cani purtati da i cunquistatori rumani da a penisula iberica versu u 150 nanzu à Cristu
I cani lucali di a regione averianu attraversatu cù cani più veloci purtati da l'armata rumana (micca cù i grossi molossos ch'elli anu usatu per a guerra) è averianu fattu nasce diverse razze europee.
Durante seculi, u pastore catalanu hà avutu una grande pupularità in Catalogna grazia à e so grande virtù di pastore è di guardianu. Tuttavia, a razza perde parechji di i so ammiratori dopu a seconda guerra mundiale, ghjunghjendu à u principiu di l'estinzione. Fortunatamente, in l'anni 70, un gruppu di allevatori hà iniziatu un prugramma per recuperà a razza. Oghje, questu hè un cane raru in a maiò parte di u mondu, ma a pupulazione di pastori catalani cresce lentamente ma à pocu à pocu.
Pastore Catalanu: Caratteristiche
U corpu di stu ghjacaru hè un pocu più longu ch'è altu, in una lunghezza: altezza à cruci di 9: 8. hè ancu forte è musculatu, ma ùn hè micca pesante. L'impressione generale ch'ellu dà hè quella di forza è agilità. E zampe sò forte è musculose, capaci di viaghjà à grande distanza.
A testa hè forte è hà una basa larga, ancu s'ellu hè leggermente più longa ch'è larga. U nasu hè neru è drittu. L'ochji sò tondi è scuri. Sò assai spressivi è sembranu allegri è intelligenti, ancu s'ellu hè qualchì volta difficiule di vedeli daretu à a pelliccia spessa chì li cascanu sopra. L'arechje sò alte, triangulare, magre è in punta.
A Coda di u Pastore Catalanu pò vene in duie varietà. In certi hè longu, supera u ganciu. In altri cani hè cortu, cù una lunghezza di menu di 10 centimetri.
A bella pelliccia di sti cani hè longu è aspra è pò esse drittu o pocu ondulatu. I Cani di Pastore Catalanu anu abbondante sottopelo in tuttu u corpu, ma soprattuttu in u terzu posteriore. Nantu à a so testa anu un pelu abbundante chì forma una barba, baffi, topu è sopracciglia.
A pelliccia di questi cani pare un culore quandu si vede da luntanu, ma quandu li guardate da vicinu pudete vede chì u culore hè definitu da una cumbinazione di sfumature diverse. I culori di basa resultanti di ste cumbinazioni sò giallu, rena è grisgia. In ocasu, a cumminazione di questi culori, da una distanza, pare esse nera è marrone.
U cambiamentu di capelli hè assai curiosu in sta razza, chì si face in duie tappe. U Pastore Catalanu prima cambia i capelli nantu à a mità anteriore di u corpu è dopu i capelli nantu à a mità posteriore. Dunque, per qualchì tempu, pare chì era un cane cù dui peli diversi o dui cuccioli uniti in u listessu corpu.
I Pastori Catalani sò cani di taglia media. L'altezza à u garrese per i masci varieghja trà 47 è 55 centimetri è per e femine da 45 à 53 centimetri. U pesu ideale ùn hè micca dichjaratu in u standard di razza FCI, ma questi cani pesanu generalmente trà 20 è 27 libbre.
Pastore Catalanu: persunalità
Què hè un cane assai fidelu è amante, ma un pocu riservatu cù stranieri. Cum'è a maiò parte di i cani pastori, u Pastore Catalanu hè assai intelligente, curagiosu, stabile, vigilante è travagliatore. Inoltre, u vostru istinti di pastore sò cusì forti chì tendenu à guidà a banda ancu senza alcuna guida di u pastore.
Dentru a casa, u cane di pecura catalanu hè assai calmu è tranquillu: li piacerà chì u laviate, fate attenzione è passate ore sane in serena tranquillità. Hè un cane assai ricunniscente, dolce è intelligente, assai abile è empaticu. Tuttavia, quandu andemu à camminà cun ellu hè attivu è cù una personalità schiacciante, hè veramente assai agile. ancu se generalmente creà un ligame speciale cù un solu membru di a famiglia, tende à cumpurtassi assai bè cù l'adulti è i zitelli. In particulare cù i più chjuchi, stu cane hè estremamente attentu, prutettore è fidu.
Ancu se parechje persone usanu stu magnificu cane cum'è strumentu di travagliu, u pastore catalanu ne hà veramente bisognu. famiglia attiva chì offre assai divertimentu è pratica di esercizii è attività fisiche. Cumu l'avemu dettu prima, u Pastore Australianu hè un cane suspettu di stranieri è, ancu senza addestramentu, hè un cane di sveglia eccellente chì ci avverterà prima di l'arrivu di qualsiasi intrusu. Hà una corteccia putente.
Pastore Catalanu: cura
A cura di i capelli di u pastore catalanu devenu esse frequenti è rigorosi, altrimenti ponu cumparisce nodi accumulati è sporcizia. Idealmentu, scuzzulate trà 4 è 5 volte à settimana cun attenzione, pruvendu à ghjunghje in tutti i duminii. Ricumandemu à circà una spazzola cù spilli di metallu spessi è separati.
U bagnu ùn deve micca esse frequente, perchè elimina u grassu protettivu naturale da a vostra pelle. Per questu, un bagnu tutti i dui mesi o quandu hè veramente bruttu hè u più adattu. Durante u bagnu, pudemu piglià l'occasione di taglià i capelli in alcune zone (l'ochji, per esempiu) cun estrema cura è delicatezza. Questu aiutà à mantene a vostra bella aspetta splendida. Ùn vi scurdate chì, se ùn sapete micca cumu fà esattamente, l'ideale hè di andà à un prufessiunale.
Se ùn campate micca in un ambiente rurale induve stu cane pò sviluppà l'abilità ch'ellu hà ereditatu da a natura, a pastura, duvemu furnisce attività diverse è varie per ch'ellu possa brusgià l'energia accumulata. Per principianti, serà basicu per permettelu di avè almenu trè lunghe spassighjate in chì induve 10 minuti à ghjornu esse senza collu.
Hè ancu assai utile per praticà eserciziu attivu almenu una o duie volte à settimana. L'agilità, u canicross o altri esercizii per i cani adulti sò un ottimu modu per mantene i musculi di questu cane è stimulu mentale è fisicu. Ùn ci vole mai à scurdassi chì u sport hè fundamentale per sta razza, se truvate chì ùn li pudete micca dà tutte ste attività, megliu optà per un cane più rilassatu è più calmu.
Malgradu i so bisogni d'eserciziu, sti cani ponu adattassi bè à a vita di l'appartamentu, finu à chì si esercitanu abbastanza. Sò animali domestici perfetti per e persone dinamiche chì preferenu esercità spessu.
Pastore catalanu: educazione
Essendu naturalmente riservatu à i stranieri, u Pastore Catalanu hà bisognu à esse socializatu da chjucu, quantunque. cù e persone cum'è cù i cani è altri animali. Altrimenti, u pastore catalanu pò cumincià à sviluppà un comportamentu spaventosu, antisociale, è ancu aggressivu per via di a paura. Hè per quessa chì a socializazione è a furmazione sò cusì impurtanti.
D’altronde, a so capacità à amparà cose nove li permette di capisce faciule l’ordini di ubbidienza. U vostru intelligenza è abilità rende perfettu per quelli chì amanu travaglià nantu à l'educazione è l'addestramentu di i cani chì devenu sempre esse basati annantu à u rinforzu pusitivu o à l'usu clicker. Ùn duveriamu mai aduprà punizioni o maltrattamenti cù sta razza chì sò cani sensibili.
Pastore catalanu: salute
a corsa micca particularmente propensu à e malatie ereditariu ma deve riceve e cure veterinarie necessarie. I vaccini è i testi frequenti sò impurtanti. Inoltre, hè bonu di furmà u cane per ch'ellu si possa verificà, perchè u so mantellu grossu pò piattà alcune ferite.