I 5 Regni di l'esseri viventi

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 13 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
I cinque regni dei viventi
Video: I cinque regni dei viventi

Cuntenutu

Tutti l'organismi viventi sò classificati in cinque regni, da picculi batteri à umani. Questa classificazione hà basi fundamentali chì sò state stabilite da u scientistu Robert Whittaker, chì hà cuntribuitu enormamente à u studiu di l'esseri chì campanu nantu à a Terra.

Vulete sapè di più nantu à u 5 regni di l'esseri viventi? In questu articulu di PeritoAnimal, parleremu di a classificazione di l'esseri viventi in cinque regni è e so caratteristiche principali.

5 Regni di l'esseri viventi di Whittaker

Robert Whittaker era un ecologistu vegetale di primura in i Stati Uniti chì si era focalizatu nantu à a zona di l'analisi di a cumunità vegetale. Hè stata a prima persona à prupone chì tutti l'omi viventi sianu classificati in cinque regni. Whittaker era basatu annantu à duie caratteristiche fundamentali per a so classificazione:


  • Classificazione di l'esseri viventi secondu a so dieta: secondu sì l'organismu si nutrisce per via di fotosintesi, assorbimentu o ingestione. A fotosintesi hè u meccanisimu chì e piante anu da piglià u carbonu da l'aria è pruduce energia. L'assorbimentu hè u metudu di alimentazione, per esempiu, batteri. L'ingestione hè l'azzione di piglià nutrienti per bocca. Amparate più nantu à a classificazione di l'animali in termini di alimentazione in questu articulu.
  • Classificazione di l'esseri viventi secondu u so livellu d'urganizazione cellulare: truvemu urganismi procarioti, eucarioti unicellulari è eucarioti pluricellulari. I Procarioti sò urganismi unicellulari, vale à dì, furmati da una sola cellula, è sò carattarizati da ùn avè micca un nucleu in elli, u so materiale geneticu si trova spargugliatu in a cellula. L'organismi eucarioti ponu esse unicellulari o pluricellulari (cumposti da duie o più cellule), è a so caratteristica principale hè chì u so materiale geneticu si trova in una struttura chjamata nucleu, in a cellula o cellule.

Unendu e caratteristiche chì custituiscenu e duie classificazioni precedenti, Whittaker hà classificatu tutti l'esseri viventi in cinque regni: Monera, Protista, Fungi, Plantae è Animalia.


1. Regnu Monera

U regnu monera include urganismi procarioti unicellulari. A maiò parte di elle si alimentanu per assorbimentu, ma alcuni sò capaci di realizà a fotosintesi, cum'è u casu di e cianobatterie.

dintra lu regnu monera avemu trovu dui sottureali, u di archaebacteria, chì sò microorganismi chì campanu in ambienti estremi, per esempiu, lochi cù temperature assai elevate, cume i pozzi termali in fondu oceanu. È dinò u subregnu di eubatteri. Eubatteri si ponu truvà in guasi tutti l'ambienti di u pianeta, ghjucanu un rolu impurtante in a vita terrestre è alcuni causanu malatie.

2. Regnu Prutistu

Stu regnu include l'organisimi eucarioti unicellulari è certi urganismi multicellulari simplice. Ci hè trè principali sottureali di u reame prutistu:


  • Alga: urganismi acquatichi unicellulari o pluricellulari chì realizanu a fotosintesi. Varianu in grandezza, da spezie microscopiche, cum'è micromonas, à urganismi giganti chì righjunghjenu i 60 metri di lunghezza.
  • Protozoi: principalmente urganismi unicellulari, mobili è chì alimentanu l'assorbimentu (cum'è l'amebe). Sò presenti in guasi tutti l'abitati è includenu alcuni parassiti patogeni di l'omu è di l'animali domestichi.
  • funghi protisti: protisti chì assorbenu u so cibu da materia organica morta. Sò classificati in 2 gruppi, stampi di slime è stampi d'acqua. A maiò parte di i protisti funghi usanu pseudopodi ("falsi pedi") per move.

3. Fungi di u Regnu

U regnu funghi hè cumpostu da urganismi eucarioti multicellulari chì si alimentanu per assorbimentu. Sò soprattuttu urganismi in decomposizione, chì secretanu enzimi digestivi è assorbenu piccule molecule organiche liberate da l'attività di sti enzimi. In questu regnu si trovanu tutte e specie di funghi è funghi.

4. Regnu di e piante

Stu regnu cumprende u urganismi eucarioti multicellulari chì facenu a fotosintesi. Attraversu stu prucessu, e piante producenu u so propiu alimentu da u diossidu di carbonu è l'acqua chì catturanu.E piante ùn anu micca un scheletru solidu, cusì tutte e so cellule anu un muru chì li mantene fermi.

Anu ancu organi sessuali chì sò pluricellulari è formanu embrioni durante i so cicli di vita. L'urganismi chì pudemu truvà in questu regnu sò, per esempiu, muschi, felci è piante da fiore.

5. Regnu Animalia

Stu regnu hè cumpostu da urganismi eucarioti multicellulari. Si nutriscenu per ingestione, manghjendu cibu è digerendu in cavità specializate in u so corpu, cum'è u sistema digestivu in i vertebrati. Nisunu di l'urganisimi di stu regnu hà un muru cellulare, chì si trova in e piante.

A caratteristica principale di l'animali hè chì anu a capacità di spustassi da un locu à l'altru, più o menu vuluntariamente. Tutti l'animali di a pianeta appartenenu à stu gruppu, da spugne marine à cani è umani.

Vulete sapè di più nantu à l'esseri viventi di a Terra?

Scuprite in PeritoAnimal tuttu di l'animali, da i dinosauri marini à l'animali carnivori chì abitanu u nostru pianeta Terra. Esse ancu voi stessu Espertu Animale!