Cuntenutu
- Origine di u Lionu Rhodesian
- Caratteristiche di u Lionu Rhodesian
- Caratteru di u Lionu di Rhodesia
- Cura di u Lionu Rhodesian
- Educazione di u Lionu Rhodesian
- Salute di u Lionu Rhodesian
O Lion Rhodesian o ridgeback rhosedian carattarizatu da a cresta di peli invertiti prisenti longu à u so spinu. Hè l'unica razza sudafricana arregistrata da a FCI, prima cunnisciuta cum'è u "cane leone". hè un cane assai fidu, ma dinò qualcosa riservatu.
Prima di aduttà un Lion Rhodesian, chjucu o adultu, serà assai impurtante per esse infurmatu currettamente nantu à i bisogni di a razza, cum'è cura, furmazione o e caratteristiche chì hà.
Dopu, scopre tuttu nantu à u Lion Rhodesian:
Surghjente- Africa
- Africa di u Sudu
- Gruppu VI
- Rusticu
- musculu
- Allargatu
- ghjocu
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- Giganti
- 15-35
- 35-45
- 45-55
- 55-70
- 70-80
- più di 80
- 1-3
- 3-10
- 10-25
- 25-45
- 45-100
- 8-10
- 10-12
- 12-14
- 15-20
- Bassa
- Mediu
- Alta
- Timida
- Forti
- Passivu
- assai fidu
- Attivu
- Case
- escursioni
- Caccia
- Surveglianza
- Sport
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Cortu
- Liscia
- Duru
Origine di u Lionu Rhodesian
L'urigine di u Lionu Rhodesian risale à u XVI e XVII seculu, quandu l'Europeani colonizonu u Africa di u Sudu. Questa hè l'unica razza registrata in u paese. L'antenati di u Lionu di Rhodesia eranu cani di u Culunia di u Capu in Sudafrica, incruciatu cù i cani di coloni europei è i cani di caccia Hottentot - questu ultimu cù creste.
Da queste croce, hè natu u cane chì hè cunnisciutu oghje cum'è Rhodesian, ancu se u nome hè statu adupratu solu per a prima volta à a mità di u XXu seculu. Nanzu u Leone di Rhodesia era cunnisciutu cum'è "cane leone». Questa spiegazione vene da u fattu chì, cum'è un cane di caccia in picculi pacchetti, hà seguitu l'impronte di e so prede - leoni - cun grande agilità.
Sta razza hè stata prima discritta in manu à F.R. Barnes, in Bulawayo, Rhodesia, in u 1992, era basatu annantu à u Dalmatian, appruvatu da a South African Kennel Union. Oghje, i Lioni Rhodesian facenu cani di cumpagnu eccellenti.
Caratteristiche di u Lionu Rhodesian
Sicondu u standard di a Federazione Cinologica Internaziunale (FCI), u Lionu Rhodesian hè un cane equilibratu, forte, musculu, agile è attivu, cù una siluetta simmetrica. Hè previstu chì a vostra testa ùn abbia micca e rughe durante i periodi di riposu è chì a depressione naso-frontale sia moderatamente definita. U culore di u nasu varieghja secondu u culore di l'ochji, u nasu hè neru quandu l'ochji sò scuri è marroni quandu l'ochji sò a listessa ombra.L'ochji sò tondi è lucenti, è u so culore hè in armunia cù u culore di u pelu. L'arechje sò medie, larghe à a basa, cun estremità arrotondate è alta inserzione.
U corpu di u Lionu Rhodesian hè robustu è musculatu, ma magru. A spina dorsale hè forte, mentre chì u spinu hè leggermente arcuatu. U pettu hè assai prufondu, ma micca troppu largu. A coda hè di taglia media, spessa à a basa è di lunghezza muderata. U mantellu di sta spezia hè cortu, densu, lisciu è lucente. U culore pò andà da marrone chjaru à marrone rossu. In certi casi, piccule macchie bianche ponu esse truvate nantu à u pettu è e dita. Ancu l'arechje è u musu ponu avè qualchì volta un culore più scuru.
Sicondu a FCI, e caratteristiche di u Lionu di Rhodesia sò:
• Masci: Trà 63 è 69 centimetri à u garrese, pesendu circa 36,5 kg.
• Femine: Trà 61 è 66 centimetri à u garrese, cù un pesu di circa 32.
Caratteru di u Lionu di Rhodesia
U caratteru di u Lionu Rhodesian hè forte influenzatu da i so antenati, quandu si tratta di cani di caccia. hè un cane curioso, assai leali è energicu, qualchì volta indipendente o ancu riservatu cù stranieri. Per evità un comportamentu aggressivu o prublemi di relazione, serà assai impurtante sviluppà a cumpunente suciale da zitellu. Questa informazione serà sviluppata in a sezione nantu à l'educazione.
Hè di solitu un cane assai vicinu à a famiglia, cun quale crea un ligame assai forte. A relazione cù i zitelli hè eccellente, tuttavia, per via di u so livellu energeticu pò esse difficiule di trattà cun elli. hè cunsideratu un cane assai prutettore.
Cura di u Lionu Rhodesian
a cura di da u Lionu di Rhodesia ùn richiede micca un grande sforzu da parte di i pruprietari. Basterà à brusgialla ogni settimana cù un pettine di gomma (per ùn fà male à a vostra pelle) è à bagnalla ogni 2 o 3 mesi cù prudutti specifichi per i cani. A so apparizione pò esse migliurata alimentendu di tantu in tantu cù certi alimenti, cum'è oliu di salmone, oliu d'oliva o bianchi d'ova.
U Lione Rhodesian richiede trà 2 à 3 viaghji à ghjornu per mantene a musculatura è hè ancu indicatu chì, almenu una volta à ghjornu, pudete esercità. In più di i ghjochi classici, cum'è a palla, pudete ancu inizià u cane in agilità, corsa o qualsiasi altra attività chì stimuli u sviluppu musculare. Hè impurtante di enfatizà chì se u livellu di attività di u cane hè troppu altu, serà necessariu guidallu versu una dieta apposta formulata per i cani da caccia o ancu un aumentu di a quantità quotidiana di cibu. A vita d'ogni ghjornu di u Lionu di Rhodesia pò ancu esse arricchita cù ghjochi d'intelligenza o, per esempiu, ghjochi di discriminazione.
Per mette in risaltu u Tolleranza di a razza à u clima caldu o temperatuTuttavia, u Lionu Rhodesian ùn si adatta à i climi freddi, perciò hè impurtante di fà attenzione à a vostra pelle in bassa stagione.
Educazione di u Lionu Rhodesian
L'educazione di u Lionu di Rhodesia principia quandu u cane hè sempre chjucu, più specificamente in a tappa di socializazione, chì varieghja da 3 settimane à 3 mesi di vita. Durante questu periodu, hè di primura socializà cù l'altri. cani, persone, animali è ambienti, assicurendu cusì una cumunicazione curretta è evitendu paure o cumpurtamentu male. Hè assai impurtante di fà casu à sta fase per via di a tendenza di a razza à a timidez. Ben socializatu, u
Hè ancu necessariu d'educà u cane per ch'ellu amparessi à urinà in carrughju dopu esse vaccinatu è insegnallu à inibisce u morsu, per esempiu. À questu stadiu, hè impurtante chì u cane gode di e so ore di sonnu è chì ricevi stimuli mentali da i tutori, attraversu ghjochi d'intelligenza è attività varie.
Ricumandemu di applicà u furmazione canina pusitiva per cumincià à travaglià nantu à i cumandamenti basi per i cuccioli in a so tappa di ghjuventù, chì permetterà a spressione di tuttu u putenziale di stu cucciolu. Una volta amparatu i basi, pudete iniziare u Leone Rhodesian in altre attività chì furniscenu eserciziu è una bona quantità di arricchimentu, cume l'agilità o altri sporti canini chì combinanu l'apprendimentu.
Tù prublemi di cundutta I Lioni Rhodesian più cumuni sò distruttività è iperattività, generalmente ligati à a mancanza di cumpagnia, eserciziu è stimulazione mentale.
Salute di u Lionu Rhodesian
A caratteristica principale di u Lionu di Rhodesia hè precisamente a cresta di u so spinu. A verità hè chì stu ditagliu hè una anurmalità di i so capelli: certi peli crescenu in a direzione opposta è offrenu quellu aspettu "crest". Tuttavia, sta caratteristica face a razza propensa à soffre di una malformazione congenita di u sinus dermali spinali. A cundizione hè stata prisente da a nascita, è se u cane ne soffre, hè pussibule di vede una piccula fossa in u so spinu. Stu prublema pò causà patologie più gravi è richiede trattamentu chirurgicu.
Altre malatie ereditarie di u Lionu di Rhodesia sò:
- displasia di l'anca
- Surdità
- displasia di u codu
- Emofilia
Vi cunsigliemu chì visitate u veterinariu ogni 6 o 12 mesi per rilevà rapidamente qualsiasi prublemi di salute è fà esami di seguitu di basa. Hè ancu essenziale seguità u calendariu di vaccinazione è u deworming regulare, internu è esternu.
L'aspettativa di vita di u Lionu di Rhodesia hè trà 10 è 13 anni.