Gattu cù u nasu gonfiu: chì pò esse?

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 7 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 16 Maghju 2024
Anonim
Gattu cù u nasu gonfiu: chì pò esse? - Animali
Gattu cù u nasu gonfiu: chì pò esse? - Animali

Cuntenutu

U misgiu hè un animale assai indipendente è un cacciadore espertu cù u so forte sensu di l'olfattu è di a flessibilità. L'odore hè unu di i sensi più impurtanti per i misgi è ci sò situazioni chì ponu influenzà stu sensu è e strutture anatomiche assuciate, cumpresu u nasu è a faccia.

Un gattu cù a faccia o u nasu gonfiu hè abbastanza rimarcatu per qualsiasi pruprietariu di animali chì tratta cù u so animale di casa ogni ghjornu è causa assai preoccupazione. Se u vostru misgiu hà stu prublema, in questu articulu PeritoAnimal rispondemu à a dumanda: gattu cù u nasu gonfiu, chì pò esse?

Gattu cù u Nasu Gonfiu è Altri Sintomi Correlati

Generalmente, in più di u nasu gonfiu, u ghjattu pò avè ancu altri sintomi cum'è:


  • Deformazione facciale (gattu cù a faccia gonfia);
  • Scarichi nasali è / o oculari;
  • strappendu;
  • Conjunctivitis;
  • Nasu Stuffy;
  • Tosse;
  • Rumori respiratorii;
  • Pèrdita di l'appetite;
  • Frebba;
  • Apatia.

Sicondu i sintomi chì sò assuciati à un gattu cù u nasu gonfiu, pudemu diagnosticà a causa è determinà u megliu trattamentu.

Gattu cù u nasu o a faccia gonfia: cause

Se avete rimarcatu chì u vostru misgiu hà u nasu gonfiu, ci sò alcune cause più cumuni chì spieganu u sintomu:

Corpu straneru (gattu cù u nasu gonfiu è starnutitu)

I misgi sò assai appassiunati à esplorà è annusà tuttu ciò chì hè novu o hà un odore tentatore. Tuttavia, à volte questu pò sbaglia è pò causà l'animali à pichjà o inalà un corpu stranieru, chì si tratti di sementi o di spine, di polvere o di picculi oggetti.

Generalmente, un corpu stranieru innocuous nasce ghjattu starnutitu cù secrezione, cum'è un modu per pruvà à eliminallu. Fighjate à e vie aeree superiori è cercate ogni tipu di corpu straneru. Se u misgiu starnutisce spessu, vi prupunimu di leghje l'articulu nantu à gattu starnutendu assai, chì pò esse?


Gattu cù u nasu gonfiu da i morsi di insetti o di piante

Gatti cartellone, vale à dì, quelli chì anu accessu à a strada o chì sò da a strada sò più propensi à avè sta reazione. Tuttavia, finu à chì ci sia una finestra aperta o una porta, qualsiasi animale hè propensu à un insettu chì u morde / morda.

L'insetti chì ponu pruvucà sta reazione includenu api, vespe, melgas, ragni, scorpioni è scarabeci, frà altri. In quantu à e piante chì sò tossiche per i misgi, ponu ancu causà reazzione in u corpu di u misgiu, sia per ingestione sia per semplice cuntattu. Verificate u nostru ligame per a lista di e piante tossiche.

Mentre in certi casi a causa di u morsu di un insettu o di una pianta velenosa ci hè una reazione allergica situata in u situ di l'inoculazione, chì pò o ùn pò esse assuciata à a liberazione di un velenu o biotossina, altri casi sò cusì gravi chì ponu minaccià a vita di l'animali.


Sintomi di l'Allergia à u Cat

U reazzione allergica lucale da insetti o pichjate di piante pò causà:

  • Eritema lucale (rossu);
  • Gonfiore / inflamazioni lucali;
  • Prurito (prurito);
  • Aumenta a temperatura lucale;
  • Starnutendu.

Sì e regione di a faccia o di u nasu sò influenzate, pudemu vede un gattu cù u nasu gonfiu è starnutitu.

dighjà u reazione anafilattica, una reazione allergica sistemica severa è in rapida evoluzione include:

  • Gonfi gonfi, lingua, visu, collu è ancu tuttu u corpu, secondu u tempu di esposizione è a quantità di tossine / velenu;
  • Difficultà à ingoiare;
  • Dispnea (difficultà à respirà);
  • Nausea;
  • Vumitu;
  • Dolore addominale;
  • Frebba;
  • Morte (s'ellu ùn hè trattatu à tempu).

Questa hè una emergenza medica, dunque, se si nota unu di sti sintomi, portate immediatamente u vostru animali à u veterinariu più vicinu.

ascessi

Abscesi (accumulazioni di pus in spazi circunscritti) quandu sò nantu à a faccia causanu sta impressione di un gattu cù u nasu gonfiu è pò nasce da:

  • prublemi dentali, vale à dì, quandu a radica di unu o più denti cumincia à infiammà / infettà è causà una reazione chì principia cù un gonfiore lucale di u visu è dopu porta à un ascessu assai dolorosu.
  • Trauma da graffi da altri animali, Unghie d'animali cuntenenu assai microorganismi è ponu causà danni assai gravi s'ellu ùn hè trattatu à tempu. Ciò chì pare esse un graffiu simplice pò dà una piaga à u nasu di u misgiu o à un ascessu chì deforma a faccia di u ghjattu o altre parte di u corpu (secondu u locu).

U trattamentu richiede a pulizia è a disinfettazione di u situ, è pò esse necessariu drenà l'abscessu è l'antibiotici.

Bloccu di u duttore nasolacrimale

U duttulu nasolacrimale hè una piccula struttura chì cullega a glàndula lacrimale, induve si produce a lacrima, à a cavità nasale è, à le volte, si pò bluccà inchuppendu secrezioni, stenosi o corpi stranieri, lascendu l'apparenza di un gattu cù u nasu gonfiu .

Criptococcosi felina è nasu gonfiu

A criptococcosi in i misgi hè causata da u fungu Cryptococcus neoformans o Cryptococcus catti, prisente in i tarreni, e feci di culombi è alcune piante è si trasmette per inalazione, chì pò causà un granuloma pulmonariu, una struttura chì si forma durante l'infiammazione è chì prova à circunscrive l'agente / ferita, creendu una capsula intornu.

Gattu cù u nasu gonfiu da criptococcosi felina

A criptococcosi affetta ancu i cani, i furetti, i cavalli è l'umani, quantunque a so a presentazione a più cumuna hè asintomatica, vale à dì, senza manifestazione di sintomi.

Quandu ci hè una manifestazione clinica di sintomi, ci sò parechje forme: nasale, nervosa, cutanea o sistemica.

A nasale hè caratterizata da un gonfiore nasofaciale, accumpagnatu da ulcere è noduli (grumi) in a regione.

Un altru sintomu assai cumunu hè visu di ghjattu gonfiu è u chjamatu "nasu di pagliacciu"per via di u gonfiu caratteristicu di u nasu da vulume aumentatu in a regione nasale, assuciatu cù starnutisce, purtata nasale è cresce nodi regiunali (grumi in u collu di u ghjattu).

In questa malattia hè assai cumunu di vede un misgiu chì starnutisce cù secrezione o sangue, gattu nasu sbuffulatu o gattu cù u nasu.

Per identificà u criptococcosi in u misgiu a citulugia, a biopsia, è / o a cultura fungosa hè generalmente realizata. U fungu pò stà in un periudu latente (incubazione) trà mesi à anni, perciò ùn si pò sapè quandu o cume hà cuntrautu a malatia.

Trattamentu per criptococcosi in i misgi

E dopu si pone a dumanda: chì hè u rimediu per a criptococcosi in i misgi? U trattamentu di e malatie causate da i funghi piglia assai tempu (trà 6 settimane à 5 mesi), cù un minimu di 6 settimane, è pò durà più di 5 mesi. E droghe più aduprate sò l'itraconazole, u fluconazole è u ketoconazole.

In questi casi, hè necessariu monitorà i valori di u fegatu, chì questu medicamentu prolungatu hè metabolizatu in u fegatu è pò causà cambiamenti di fegatu.

Se ci sò lesioni secondarie di a pelle è ci hè una ferita à u nasu di u ghjattu, duverebbe esse prescritta una terapia antibiotica attuale è / o sistemica, cù una pulizia è una disinfezione lucale.

Arricurdatevi sì: ùn medicate mai u vostru animale domesticu. Questa pò causà reazzioni avverse, multi-resistenza è ancu a morte di l'animali.

Sporotricosi

A Sporotrichosi in i misgi hè una malatia causata da un fungu, di solitu u trattamentu hè un antifungale, cum'è l'itraconazole.

Zoonosi, entrata per ferite aperte, morsi o graffi da animali infetti, più in u nasu è in bocca.

Malatie respiratorie: rinite

E malatie respiratorie, sì acute o croniche, cume l'asma o l'allergie, ponu influenzà a cavità nasale è u nasofaringe. Se si rilevanu sintomi respiratori cume starnutisce, scàrichi nasali o oculari, tossu o rimori di respirazione, duvete purtà u vostru animale à u veterinariu per chì i sintomi ùn peghju micca.

Neoplasia nasale o polipi

Per ostruzzione diretta o indiretta di e strutture respiratorie, u ghjattu pò ancu presentà i sintomi sopra menzionati.

Traumu o ematoma

E lotte trà animali ponu ancu purtà gravi contusioni (accumulazioni di sangue) è piache nantu à u nasu di u ghjattu. Se u misgiu hè vittima di esse attravirsatu o di un tipu d'accidentu, pò cumparisce ancu cù u nasu / a faccia gonfiati è e piaghe.

malatie virali

U virus Feline AIDS (FiV), a leucemia (FeLV), u virus herpes o calicivirus pò ancu causà gatti cù u nasu gonfiu è starnutitu è ​​altri sintomi respiratorii.

Se vi dumandate: cumu trattà i virus in i misgi? A risposta hè a prevenzione per via di vaccinazione. Una volta chì u virus hè cuntrattu, u trattamentu hè sintomaticu è micca direttamente direttu à u virus.

Capite chì sò e malatie è i misgi i più cumuni è i so sintomi in stu video PeritoAnimal:

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Gattu cù u nasu gonfiu: chì pò esse?, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione di Malatie Respiratorie.