Cuntenutu
- Gattu Chartreux: origine
- Gattu Chartreux: caratteristiche
- Gattu Chartreux: personalità
- Gattu Chartreux: cura
- Cat Chartreux: salute
D'urigine incerta, ma senza dubbiu una di e razze di gatti più antichi in u mondu, u ghjattu Chartreux hà spartutu a so storia à traversu i seculi cù persunagi impurtanti cum'è u generale Charles de Gaulle è i monaci Templari di u monasteru principale di Francia. Indipendentemente da l'urigine, felini di a razza di Chartreux cat sò innegabilmente adorabili, cun un caratteru docile è affettuosu è chì vincenu u core micca solu di i so caregivers, ma ancu di tutti quelli chì cunnoscenu.
In questa forma di PeritoAnimal, vi spiegheremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u gattu Chartreux, mostrendu e so caratteristiche principali è curiosità, oltre à mette in evidenza e cure necessarie è i principali prublemi di salute.
Surghjente
- Europa
- Francia
- Categoria III
- coda spessa
- piccule arechje
- Forti
- Chjucu
- Mediu
- Perfettu
- 3-5
- 5-6
- 6-8
- 8-10
- 10-14
- 8-10
- 10-15
- 15-18
- 18-20
- Affettuosu
- Intelligente
- Calma
- Timida
- Fretu
- Caldu
- Moderatu
- Mediu
Gattu Chartreux: origine
Ci hè parechje versioni nantu à l'urigine è a storia di Chartreux cat, è u più accettatu oghje hè chì sta razza di misgi vene da u Siberia Ovest, induve esistia dapoi millenarii. Dunque, u gattu Chartreux si crede chì hè una di e razze di gatti più antichi in u mondu. Sapendu chì sò nativi di Siberia, hè ancu pussibule capisce perchè u mantellu era cusì spessore, chì hà servitu à prutege è isolà u restu di u corpu di l'animali da u fretu di a regione.
Un'altra storia, chì spiega l'origine di u nome di stu felinu, hè chì a razza di i misgi campava cù i monachi in u monasteru francese Le Grand Chartreux. Si crede chì sti misgi sò stati allevati da una selezzione di misgi turchini russi per uttene animali chì solu miulenu, perciò ùn distraerianu micca i monachi in e so preghere è in i so compiti.
U monasteru sarebbe statu fundatu in u 1084 è si crede chì l'antenati di u ghjattu Chartreux ghjunghjenu in u locu intornu à u XIIIu seculu, postu chì era in questu tempu chì i monaci ritornavanu à a so vita di preghera dopu avè battaglia in e Santa Crociate. I misgi di sta razza anu tanta impurtanza per i residenti chì sò stati chjamati dopu u locu. Anu avutu roli chjave in u munasteru, cume a prutezzione di i manoscritti è di i terreni di u tempiu da i topi. Un'altra storia di l'origine di u nome di u ghjattu Chartreux hè chì in Francia esistia una varietà di lana chjamata "pile des Chartreux", chì l'aspettu s'assumigliava assai à u pelu di sta razza di ghjattu.
Ciò chì si pò dì, di sicuru, hè chì ùn hè statu finu à u Anni 20 di u 20u seculu chì u ghjattu Chartreux hà participatu per a prima volta à mostre feline. Inoltre, durante a seconda guerra mundiale, sta razza di misgi era in traccia di estinzione, cusì sò permessi cruci cuntrullati di u ghjattu Chartreux cù u ghjattu British Shorthair. È ùn hè statu finu 1987 chì a TICA (International Cat Association) hà ricunnisciutu ufficialmente sta razza di misgi, essendu seguitata da a FIFE (Fédération Internationale Féline) è da a CFA (Cat Fanciers ’Association) in l’anni seguenti.
Gattu Chartreux: caratteristiche
U ghjattu Chartreux hà una varietà considerableu in quantu à u pesu è a dimensione. Questu hè dovutu à u fattu chì ci sò grandi discrepanze trà e femine è i masci di sta razza chì u gattu Chartreux hà un dimorfisimu sessuale assai più marcatu chè altre razze feline. Cusì, i masci tendenu à esse di dimensioni medie à grandi, cù esemplari chì pesanu finu à 7 chilò. E femine sò guasi sempre di mezu à chjuche è ùn pesanu più di 3-4 chilò.
Indipendentemente da u sessu, u ghjattu Chartreux hà un corpu robustu è musculatu, ma in listessu tempu agile è flexible. L'estremità sò forti ma magre, in proporzione à u restu di u corpu, è i pedi sò larghi è arrotondati. A coda di stu tippu di felinu hè di lunghezza media è a basa hè più larga chè a punta, chì hè ancu arrotondata.
A testa di un gattu Chartreux hà a forma di un trapeziu inversu è a faccia, contorni lisci, guance grandi, ma cù una mascella definita è un surrisu chì ùn pare mai lascià u visu per via di a siluetta di a bocca. Hè per quessa chì sta razza di misgi pare sempre esse alegru è surridente. L'arechje di u ghjattu Chartreux sò di taglia media è arrotondate à a punta. U nasu hè drittu è largu è l'ochji sò grossi, tondi è sempre duri, ciò chì dà un aspettu assai spressivu. Una curiosità annantu à i Chartreux hè chì i cuccioli sò di solitu nati cù l'ochji di un culore turchinu-verde chì si trasformanu in oru intornu à 3 mesi di età. U mantellu di u ghjattu Chartreux hè densu è doppiu, chì aiuta sta razza di ghjattu à insulà u fretu è l'umidità di u corpu, ma corta è di tonu. turchinu-argentu.
Gattu Chartreux: personalità
U ghjattu Chartreux hè una razza dolce, dolce è delicatu chì si adatta assai bè à qualsiasi ambiente è cunvive senza alcun prublema cù i zitelli o altri animali domestici. Ancu s'ellu hè più affettuosu cù i caregivers è a famiglia, stu felinu hè abbastanza socievule è apertu, facendu sempre amicizia cù i visitatori. L'animale hè ancu cunnisciutu per esse assai appassiunatu di ghjochi è ghjochi.
Per via di qualchì cumpurtamentu, u ghjattu Chartreux hè statu paragunatu parechje volte cù i cani, postu chì generalmente seguita i caregivers intornu à a casa, vulendu esse cun elli in ogni momentu. Per questa ragione, ancu, u ghjattu Chartreux ama passà ore sdraiate nantu à u grembu di quelli più vicinu à ellu, è dorme cun elli. Sapendu questu, se passate assai tempu fora di casa, l'adopru di un gattu di sta razza ùn pò micca esse a megliu idea.
Un felinu di stu tippu hè ancu assai intelligente, hà una personalità equilibrata è un pacienza guasi infinita, Facendu praticamente impussibile di vede un gattu Chartreux cumportassi aggressivamente. L'esempii di sta razza di misgi ùn li piacenu micca i cunfronti è e lotte è, quand'elli si rendenu contu chì una situazione cusì pò accade, spariscenu o si piattanu finu à vede chì l'ambiente hè più calmu.
Gattu Chartreux: cura
A causa di u densu è doppiu mantellu di u ghjattu Chartreux, hè necessariu esse attenti à a cura di a peletta di u to animale, lavendusi ogni ghjornu per evità a furmazione di palle di pelliccia, chì pò causà prublemi serii cum'è ostruzzioni intestinali. Ùn hè micca necessariu dà bagni in u vostru gattu Chartreux, ma quandu deve esse datu, hè assai cunsigliatu di piglià cura quandu si secca u felinu, chì a pelusa pò sembra secca, ma solu superficialmente, chì pò causà raffreddori è ancu pneumonia.
Altre precauzioni impurtanti chì duvete piglià cù u vostru gattu Chartreux hè di mantene u dieta sempre sana è equilibrata è ùn vi scurdate di esercitarli cù ghjochi è ghjochi adatti. A bocca è l'arechje di u vostru ghjattu Chartreux devenu ancu esse verificate spessu per u benessere generale di l'animali.
Cat Chartreux: salute
A razza di i misgi Chartreux hè abbastanza sana, però, hè impurtante d'esse cusciente. Hè statu dimustratu chì sta razza di misgi tende à accumulà cera in l'arechje, dunque hè impurtante chiede à u vostru veterinariu quale hè u megliu modu per pulisci l'arechje di u to misgiu currettamente, in più di quale u pulitore per l'arechje hè u più raccomandatu. Prestà una attenzione particulare à l'arechje di u ghjattu Chartreux pò impedisce l'infezioni da a nascita.
Un'altra malattia chì di solitu apparisce in particulare in sta razza di misgi hè a dislocazione patellare, chì tocca ancu u misgiu di u Bengala è attacca e rotule di i felini, essendu più faciule per questi di spustassi in i misgi Chartreux. Dunque, ùn vi scurdate di fà esami è seguitu radiologicu frequente.
In quantu à l'alimentariu, hè ancu impurtante di furnisce attenti à a quantità di alimentu chì date à u vostru gattu Chartreux chì questi felini tendenu à esse assai avidi è anu una tendenza à sviluppà sovrappesu o ancu obesità, entrambi dannosi per a salute di u gattu. Tuttavia, ùn v'inchietate: cù una dieta sana, equilibrata è sessioni regulare di ghjochi è esercitassi stu prublema pò esse evitatu.