Ehrlichiosi Canina - sintomi, diagnosi è trattamentu

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 13 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
Ehrlichiosi Canina - sintomi, diagnosi è trattamentu - Animali
Ehrlichiosi Canina - sintomi, diagnosi è trattamentu - Animali

Cuntenutu

U vostru cane hà zecche? Duvete esse attenti à certe malatie cum'è ehrlichiosi canina. Purtroppu sta malattia hè abbastanza cumuna in cuccioli chì ùn sò micca parassiti currettamente.

Se u vostru cane hè statu diagnosticatu cù sta malattia da u veterinariu o solu vulete sapè più nantu à questu, in questu articulu di PeritoAnimal vi spiegheremu tuttu ciò chì avete bisognu di sapè. ehrlichiosi canina causatu da u morsu di e zecche. Esamineremu i sintomi, chiarisceremu u diagnosticu è chì trattamenti sò i più raccomandati.

Cosa hè ehrlichiosi canina?

Ehrlichiosi canina hè una malattia contagiosa infettiva, cunnisciuta ancu cù altri nomi cum'è: tifu caninu, febbre emorragica canina o pancitopenia canina tropicale. I cani sò infettati da sta malatia attraversu u morsu di a tick più cumuna, a cosiddetta tick marrone (Rhipicephalus sanguineus).


A tick hè un reservoir, vale à dì un trasportatore, di una batteria chjamata Canili Erlichia (anticamente chjamatu Cuccioli Rickettsia)è quandu morde u cane, u batteriu entra in u sangue è affetta u sistema immunitariu perchè infetta i globuli bianchi.

E zecche mordenu i cani infettati da u Canili Erlichia è piglianu sti batteri in elli. Più tardi, trasmette sta batteria à altri cani sani attraversu a stizza. Per questa ragione hè cusì impurtante per u vostru cucciolu di rispettà u protocolu di parassita stabilitu da u vostru veterinariu di fiducia. A tick ùn trasmette micca solu sta malattia, ne trasmette ancu d'altre cume Babesiosi, per esempiu.

Ogni cane indipendentemente da razza o sessu pò soffre di sta malattia. Tuttavia, alcuni studii indicanu chì i cani pastori tedeschi sò più suscettibili.


Ehrlichiosi Canina - sintomi

I sintomi di ehrlichiosi canina dipende da u tippu di forma in cui si manifesta sta malattia, chì pò esse: acuta, subclinica è cronica.

fase aguda

Dopu à u periodu d'incubazione, dopu chì u cane sia infettatu, chì di solitu dura da 8 à 20 ghjorni, appare a fase acuta di a malatia. À questu stadiu, i batteri proliferanu in e cellule è influenzanu principalmente u fegatu, a milza è i linfonodi. Questa fasa dura generalmente trà 2 è 4 settimane.

À questu stadiu, u cane cù ehrlichiosi canina pò presentà i sintomi seguenti:

  • Frebba
  • Depressione
  • Letargia
  • Anoressia
  • emorragie
  • Dannu oculare: uveite, emorragie ecc.
  • Prublemi di respirazione

qualchì volta ci pò esse sintomi neurologichi di ehrlichiosi canina in cunsequenza di a meningite. Questu hè perchè e cellule affettate da i batteri sò purtati in varie parti di u corpu di u cane, cumprese e meningi. Cusì, tremendi intensi, atassie è altri segni neurologichi ponu accade.


fase subclinica

In questa seconda fase, u i sintomi ùn sò micca evidenti è dura generalmente trà 6 è 9 settimane circa. In altre parolle, in questa tappa, ùn puderete micca pudè osservà facilmente qualsiasi tipu di sintomi in u cane. Tuttavia, cambiamenti esistenu à u livellu ematologicu è ponu esse rilevati da u vostru veterinariu: trombocitopenia, leucopenia è anemia.

fase cronica

Se u sistema immune di u cane funziona currettamente, diventerà un purtatore crònicu senza sintomi. Tuttavia, se u cucciolu hà sintomi di a malattia, questi saranu simili à a fase acuta ma in una forma assai più severa. Pudete vede u cane cù i sintomi seguenti:

  • Apatia
  • cachexia
  • infezioni sicundarie
  • Perda di pesu
  • emorragie
  • mucosa pallida

Diagnosticu di ehrlichiosi canina

Solu un veterinariu pò fà una diagnosi curretta di ehrlichiosi canina. U diagnosticu di sta malatia ùn hè micca sempre faciule, chì i sintomi sò simili à parechje altre malatie. In ogni casu, se u vostru cane hà una tick è unu di i segni clinichi, questu puderia digià esse un'indicazione chì puderia esse sta malattia.

U vostru veterinariu, dopu avè fattu un esame fisicu approfonditu è ​​ascoltatu tutta a storia (chjamata anamnesi) chì li dite, farà testi ematologichi per cunfirmà.

U metudu diagnosticu principale hè chjamatu striscia di sangue. Cù questu metudu, u veterinariu utilizza una goccia di sangue chì osserverà sottu u microscopiu è cunfirmarà a presenza di Canili Erlichia. Stu metudu hè u più ecunomicu è veloce ma ùn hè micca sempre u più efficace perchè cum'è menzionatu, sta batteria circula in u sangue è ùn ci pò esse un batteriu in quella goccia di sangue ma esiste in u sangue. Per questa ragione, ci sò altri metodi di diagnosi chì u vostru veterinariu pò sceglie di aduprà se ùn rilevate micca i batteri in u fruttu di sangue, cume a reazione di a sedia polimerasi (PCR) è immunofluorescenza indiretta (IFI).

Ehrlichiosi Canina piglia in l'omu?

Per parechji decennii si credia chì ehrlichiosis era "specifica-specifica", vale à dì, chì eranu trasmesse solu in a listessa spezia. Tuttavia, parechje spezie diverse di Ehrlichia sò state trovate in l'omu è i casi di ehrlichiosis umana sò aumentati in parechji paesi è dunque si crede chì hà un potenziale zoonoticu. Se u vostru cane hà ehrlichiosi canina ùn v'inchietate micca ch'ellu ùn vi chjappi.

In Brasile, ehrlichiosis umana hè, per fortuna, pocu cumuna.

Ehrlichiosi Canina anu una cura?

U trattamentu di ehrlichiosi canina dipende da u stadiu in cui hè u vostru cucciolu. U trattamentu principale, in particulare in a fase cronica, hè u trattamentu di supportu, in u quale u veterinariu utilizza u terapia fluida è pò ancu avè bisognu à fà trasfusione di sangue per cumpensà u sangu di u cane.

Combinatu cù un bon trattamentu di supportu, u veterinariu pò amministrà diverse droghe per luttà contr'à ehrlichiosi, in particulare antibiotici, cum'è a doxiciclina. Inoltre, i trattamenti per a sintomatologia associata presentata devenu esse effettuate.

Prevenzione di Ehrlichiosi Canina

U metudu principale per luttà contr'à sta malatia, cum'è tutti l'altri, hè a prevenzione. Ùn ci hè micca un tipu di vaccinu contr'à ehrlichiosis è l'unicu modu per prevene hè di fà un protokollu currettu di deworming per prevene e zecche.

Se state adottendu un novu cane, hè impurtante chì u teniate separatu da l'altri cani, puru chì ùn sia micca correttamente vermiculatu. Questa hè una di e ragioni per chì una quarantena di novi cuccioli in cani hè cusì impurtante.

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Ehrlichiosi Canina - sintomi, diagnosi è trattamentu, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezzione nantu à e Malatie Parassitiche.