Mare in calore - Sintomi è fasi

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 20 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 11 Dicembre 2024
Anonim
Il calore del cane. Quanto dura e cosa fare.
Video: Il calore del cane. Quanto dura e cosa fare.

Cuntenutu

E eppe entranu in calore stimulate da u fotoperiodu crescente durante i lunghi ghjorni di l'annu, vale à dì, quandu ci hè più luce di u sole è calore. Se durante sti mesi a ghjumenta ùn lascia micca incinta, i cicli saranu ripetuti ogni 21 ghjorni, in media, finu à chì i ghjorni diventinu più brevi è a ghjumenta entri in a fase di riposu di u ciculu di calore (anestru stagionale). U so calore si compone di una fase estrosa caratterizata da cambiamenti di comportamentu è cambiamenti in i so organi riproduttivi per accettà u maschile, è una fase lutea in a quale ùn hè più ricettiva è si prepara per a gravidanza è, sì ùn hè micca u casu, ripete u ciclu .

Vulete sapè di più nantu à u mare in calore - sintomi è fasi? Continuate à leghje stu articulu PeritoAnimal, induve truverete l'infurmazioni chì cercate per risolve i vostri dubbi.


Quandu principia u periodu di calore di e eputine?

Estrus principia quandu e ghjumenta ghjunghjenu à a maturità sessuale, chì accade di solitu quandu sò trà 12 è 24 mesi divinità. A stu mumentu, u sistema riproduttivu di a ghjumenta cumencia à interagisce cù altre parte di u corpu, l'ormoni cumincianu à secretà è agisce è si verifica a prima ovulazione, cù i so cambiamenti fisichi è comportamentali associati chì sò coperti da u maschile à u mumentu ghjustu per esse incinta. Ancu se a ghjumenta di menu di dui anni hè dighjà in calore, continueranu à cresce finu à 4Età di età, chì hè quandu ghjunghjenu à a so dimensione massima.

A ghjumenta hè un animale poliestricu di stagione cù ghjorni longhi, ciò chì significa chì u so calore si faci quandu l'ore di luce ogni ghjornu aumentanu, vale à dì in primavera è in estate. Durante questu periodu a ghjumenta entra in calore parechje volte - chì si ripete ogni 21 ghjorni, in media. I so ovari sò tenuti in riposu durante l'altri mesi di l'annu, entrendu in u chjamatu anestru, perchè quandu ci hè menu ore di luce, più melatonina hè liberata da a glàndula pineale, un ormone chì inibisce l'assi ormonale ipotalamicu-pituitario in a ghjumenta, chì hè ciò chì stimula l'ovari à pruduce i cambiamenti ormonali rispunsevuli di l'ovulazione.


Certi cundizioni causanu e ghjumenta ùn venenu micca in calore o sò assai irregulari durante a stagione di ripruduzzione:

  • Malnutrizione o magrezza estrema
  • Età avanzata
  • Aumenta u cortisolu per via di a terapia steroidale
  • A malattia di Cushing (iperadrenocorticismu), chì hè l'ormone di u stress è supprime l'assi ormonale di a cavalla

Questu altru articulu di PeritoAnimal cù nomi suggeriti per cavalli è ebe puderebbe interessà.

Fasi di u ciculu estru di a ghjumenta

E fasi ricorrenti è l'eventi chì sò causati da l'ormoni riproduttivi di a cavalla sò chjamati ciclu estru. A ghjumenta piglia trà 18 è 24 ghjorni per passà tutte e fasi, vale à dì, in circa 21 ghjorni, in media, u ciculu ricumincerà se ella hè in a so stagione di ripruduzzione. Stu ciclu hè divisu in duie fasi: fase folliculare è fase lutea, chì anu duie tappe ciascuna:


Fase folliculare di estru in e cavalle (da 7 à 9 ghjorni)

Durante questa fase, a vascularità sanguigna di u sistema genitale di a cavalla aumenta, e so pareti anu un mucus chjaru è lucente, è u cervice si rilassa è si apre, soprattuttu intornu à l'ovulazione perchè l'estrogeni prudutti in sta fase crescenu. In listessu tempu, a vagina si dilata, lubrica è diventa edematosa, cù l'acqua chì diventa ricettiva per u maschile. Questu hè divisu in dui periodi:

proestrus: Dura circa 2 ghjorni, a crescita folliculare stimolata da l'ormone folliculostimulante (FSH) si verifica è l'estrogeni cumincianu à aumentà.

estru: dura trà 5 è 7 ghjorni, ancu cunnisciuta cum'è fase di estru, ovulazione o spargimentu di u folliculu preovulatoriu, chì duveria misurà trà 30 è 50 mm, secondu l'altezza di a ghjumenta. Accade 48 ore prima di a fine di stu passu. In 5-10% di i casi ci hè una doppia ovulazione quandu si sviluppanu dui folliculi, arrivendu finu à u 25% in u casu di e cavalle di razza pura, tuttavia, a doppia gravidanza in e cavagne hè un periculu.

Fase luteale (14 à 15 ghjorni)

Dopu l'ovulazione, l'estrogenu diminuisce è u progesteronu aumenta in u corpus luteum (struttura furmata in l'ovariu da e cellule folliculate granulosa, da induve u nome di a fase), chì dura un massimu di 7 ghjorni dopu l'ovulazione è porta à a chjusura di u collu, diventendu pallidu è senza mucus è u vaginu si secca è diventa più pallidu. Questu hè perchè sta fase prepara l'utru per sustene a gravidanza, ma se questu ùn hè micca accadutu, a cavalla ripeterà u ciclu à a fine di questu. A so volta, sta fase hè divisa in duie:

  • metaestrus: tappa chì dura da 2 à 3 ghjorni, induve si forma u corpus luteum è cresce u progesteronu.
  • Diestrus: dura circa 12 ghjorni, a progesterona hè sempre prodotta è in listessu tempu si sviluppa u folliculu duminante da pudè ovulà in u prossimu calore. À a fine di sta tappa, u corpus luteum produce prostaglandine, chì sò incaricate di rompe lu è a ghjumenta torna à u calore in dui o trè ghjorni.

Sintomi di una ghjumenta in calore

Ci hè una quantità di segni chì indicanu chì una ghjumenta in calore sia, dunque, ricettiva à l'accoppiamento cù u maschile. Oltre à esse più agitata, a cavalla in calore hà questi sintomi:

  • Mantene inclinatu u pelvis.
  • Solleva è devia a coda per palisà a so vulva.
  • Espelle u mucus è l'urina in piccule quantità per attirà u maschile.
  • Rossu di u vaginu.
  • Spone u clitoride da u muvimentu ripetutu di e labbre vulvare.
  • Hè ricettiva è affettuosa, ferma ferma cù l'arechje aperte è aspetta chì u maschile s'avvicini d'ella.

Ogni ghjumenta hè unica, ci n'hè chì mostranu segni assai evidenti è altri chì sò assai suttili, cusì certe volte i cavalli sò aduprati per cunfirmà sì a ghjumenta hè in calore o micca.

Sì e ghjumente ùn sò micca in calore è un masciu li s'avvicina, stanu luntanu, ùn li lascianu avvicinà, pieganu a coda per piattà i genitali, rimettenu l'arechje è ponu ancu muzzicà o calci.

U cavallu vene in calore?

I cavalli maschili ùn entranu micca in calore, perchè ùn passanu micca per e fasi di u ciculu di calore cum'è e femine, ma da a maturità sessuale diventanu sempre fertili. Tuttavia, in a stagione di calore di e femine, diventanu ancu fà più attivu stimulatu da e marine.

Questa rilevazione hè fatta per mezu di feromoni chì a ghjumenta in calore libera cù l'urina, chì hè più spessa è opaca di u normale, attraversu a reazione di Flemen. Sta reazione si compone di a retrazione di u labellu superiore quandu sentenu l'urina, per scopre i feromoni attraversu l'organu vomeronasale (un organu d'odore ausiliare in certi animali, situatu in l'ossu vomer, chì si trova trà u nasu è a bocca, chì permette a rilevazione accurata di sti cumposti), cù petting, whinnying, è avvicinà a cavalla.

In questu altru articulu truverete quale sò e malatie più cumuni in i cavalli.

Chì ghjè u calore di u colt?

O u calore di u pultru hè ciò chì si chjama u calore chì appare trà 5 è 12 ghjorni dopu a consegna. Hè un calore assai primu chì si verifica quandu a cavalla hà endometrite fisiologica postpartum è e so difese soffrenu di stu prucessu. Dunque, ci vole à fà casu à ùn lascià a ghjumenta vicinu à un masciu in queste situazioni, in particulare e ebe chì entranu in calore prima di u 10-11 ghjornu dopu à u partu, postu chì u so endometriu hè sempre rigenerante è sì un maschile da copre, questu aggraverà a endometritis, chì diminuirà a fertilità.

Se per casu diventa incinta, ci pò esse un risicu per ella è u pultru, cù aborti, nascite distociche, mortinati o placenta ritenuta, essendu più frequenti in e cavalle di più di 12 anni o in quelli chì avianu prublemi in a gravidanza precedente.

Avà chì sapete tuttu di a ghjumenta in calore è di u ciclu estru di a ghjumenta, puderete esse interessati à sapè chì tippi di cavalli sò.

Se vulete leghje più articuli simili à Mare in calore - Sintomi è fasi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.