Cuntenutu
- Castrazione in cani
- A sterilizazione di u cane aiuta à migliurà u so cumpurtamentu?
- Una decisione cumpletamente individuale
Decidutu aduttà un cane? Dunque questu hè un mumentu preziosu, ma duverebbe ancu esse u mumentu quandu voi, cum'è pruprietariu, duvete accettà tutte e vostre responsabilità per furnisce u vostru animale domesticu tuttu ciò chì deve esse felice.
Serà un masciu o una femina? Si tratta di una decisione cumpletamente individuale, ancu s'ellu ùn importa u sessu sceltu, una ripruduzzione cuntrullata, rispunsevule è desiderata da i pruprietarii serà essenziale per a salute di l'animali, in questu sensu, u cuntrollu di a ripruduzzione di u vostru animale duverebbe esse una materia chì merita a vostra attenzione piena. .
Tuttavia, in st'articulu PeritoAnimal ùn simu micca da analizà u sughjettu di sterilizazione cum'è una responsabilità, ma piuttostu cum'è un mezu per migliurà u cumpurtamentu caninu. Continuate à leghje è scopre se hè necessariu sterilizà cuccioli maschili per migliurà u so cumpurtamentu.
Castrazione in cani
Prima, duvete sapè chì a castrazione ùn hè micca listessa cosa chì un prucessu di sterilizazione, chì hè una chirurgia più invasiva, ma pò ancu avè vantaghji più grandi. A castrazione si compone di estrazione di testiculi, cunservendu u scrotum. Sta tecnica impedisce micca solu a ripruduzzione di l'animali ma ancu inibisce u cumpurtamentu sessuale di u cane. Ma chì vole dì?
Un cane maschile hà un forte stintu riproduttivu è basta à vede una femina in calore accantu ad ellu per causà un veru caosu. Questu accade per mezu di diversi meccanismi:
- A testosterone aumenta, questu hè direttamente ligatu à un aumentu di l'aggressività è di l'irritabilità.
- U vostru cane hè turnatu di colpu à urinare in casa? In questu casu, ùn si tratta micca solu di una funzione renale, ma piuttostu di marcà u territoriu per via di u vostru stintu di duminanza.
- Un cucciolu chì rileva da vicinu una femina in calore farà tuttu u pussibule per fughje, allora a nostra attenzione duveria esse massima.
- U cane soffre di grande ansietà s'ellu ùn pò ghjunghje à a femina in calore, pienghje, gemisce, è ancu ferma di manghjà, ancu se un bon allenamentu di cani era a so priorità, u livellu d'ansietà diventa cusì altu chì u cane entra in un statu assolutu di disubbidienza.
Cù a castrazione, sta danza ormonale intensa ùn accade micca, chì hà un impattu pusitivu annantu à u cane è ancu nantu à a so casa umana, tuttavia, sta pratica va più luntanu è riduce u risicu chì u cane abbia certe condizioni d'urigine ormonale cume i seguenti: cisti prostatiche, iperplasia prostatica, tumori testiculari è tumori in a zona perianale.
A sterilizazione di u cane aiuta à migliurà u so cumpurtamentu?
Questa hè a quistione chì parechji prupietarii si ponenu, ma ùn hè micca a bona quistione postu chì hè male formulata. Duvemu prima chjarificà chì un maschile ùn hà micca cumpurtamentu sessuale, mostra solu cumportamentu sessuale è naturale chì pò esse problematicu..
I cuccioli chì mostranu un cattivu cumpurtamentu a facenu per via di una cattiva intervenzione da parte di i so pruprietari, micca perchè esprimenu a so fisiologia sessuale. In tutti i casi duvemu dumandà s'ellu hè adattatu à castrà u cucciolu per riduce a so dominanza, aggressività è disubbidienza quandu si rileva una femina in calore.
A risposta hè sì, hè adatta, ancu se questu ùn face micca un maschile chì mostra cumpurtamentu sessuale un maschiu chì ùn pudete micca cuntrullà. Puderemu tandu dì chì a sterilizazione riduce l'ansietà di u cane causata da u so forte stintu riproduttivu è i prublemi chì i pruprietarii anu da fà fronte.
Sta spiegazione ùn vi cunvince sempre? Forse avete qualchì mitu in mente, allora lasciemu li sviloppi rapidamente:
- Un cane sterilizatu ùn guadagna micca automaticamente u pesu. I cani castrati chì ingrassanu u facenu perchè a so dieta è u so stilu di vita ùn si adattanu micca à i so novi bisogni nutrizionali è energetichi.
- Un cane sterilizatu hè sempre in marchja, ancu se u so cumpurtamentu sessuale ùn hè micca osservatu, mantenenu un'anatomia maschile, è s'elli ùn alzanu micca a zampa quandu urinanu, ùn significa micca chì sò diventati "femminili", hè solu per via di diminuzione di i livelli ormonali.
- U vostru cane hè un cane di guardia è di difesa eccellente? A castrazione ùn influenzerà micca e vostre capacità., vi farà solu un cane di guardia megliu, chì u cucciolu u più addestratu pò perde a cuncintrazione assai faciule cù una femina in calore vicinu.
Una decisione cumpletamente individuale
Micca tutti i cani sò listessi è hè per quessa chì mi piacerebbe sparte a sperienza ch'aghju avutu cù u mo primu cane, chì diventa prestu unu di i più cari per mè. Verdi era un mischju di Pechinese chì m'accumpagnava dapoi 19 anni, diventendu cusì un altru membru di a famiglia.
S'ellu hà mai manifestatu un cumpurtamentu tipicu di un cane maschile, deve esse statu insignificante, perchè ùn avemu mai vistu in ellu tutti i segni chì questu implica. Hè ancu impurtante per voi di sapè chì à l'età di 15 anni hà da esse operatu per un tumore perianale, chì ancu s'ellu ùn hè malignu, hà causatu oppressione in a zona anale è era chiaramente dipendente da ormoni.
Vogliu dì chì ci sò cani chì si affettanu solu quandu una cagna in calore hè vicina, allora, pò esse chì ùn casterete micca u vostru cane, ma chì ùn scuntrate mai nemmenu cumpurtamentu sessuale..
Ma questu ùn hè micca solu ciò chì duvete esse cusciente. Forse ùn hà micca decisu di aduttà un Pechinese ma piuttostu un Husky Siberianu, un cane robustu, preziosu, assai vicinu à u lupu.
In questu casu, u prublema ùn hè micca solu u fattu chì u cane pò causà u più grande caosu in casa avendu una struttura assai robusta, u prublema hè chì a castrazione implicherà per voi l'intervenzione nantu à a bellezza salvatica di questu animale.
Vulete cunservà tutti l'instinti di u vostru animale domesticu, pruvendu à rispettà a so natura u più pussibule o, à u cuntrariu, decide chì questu ùn hè micca una opzione per voi? Ùn ci hè una decisione megliu cà l'altra, a castrazione hè un tema genericu, postu chì deve esse trattatu individualmente, secondu ogni cane è ogni pruprietariu.