Malatie trasmesse da Aedes aegypti

Autore: Laura McKinney
Data Di Creazione: 7 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 24 Sittembre 2024
Anonim
Allarme virus Zika, test super-veloce in un laboratorio di Rio
Video: Allarme virus Zika, test super-veloce in un laboratorio di Rio

Cuntenutu

Ogni annu, d'estate, hè listessa cosa: l'unione di alte temperature cù e forti piove hè un grande alliatu per a propagazione di una zanzara opportunista è chì, purtroppu, hè ben cunnisciutu da i brasiliani: Aedes aegypti.

Chjamata popularmente a zanzara dengue, a verità hè chì hè ancu un trasmettitore di altre malatie è, dunque, hè u scopu di tante campagne governative è azzioni preventive per cumbatte a so riproduzione. In questu articulu di PeritoAnimal, detaremu u malatie trasmesse da Aedes aegypti, è presenteremu e caratteristiche è alcuni fatti interessanti nantu à questu insettu. Bona lettura!


Tuttu nantu à a zanzara Aedes aegypti

Venendu da u cuntinente africanu, specificamente da l'Egittu, da quì u so nome, a zanzara Aedes aegypti si pò truvà in tuttu u mondu, ma soprattuttu in paesi tropicali è regioni subtropicali.

preferibilmente abitudini di ghjornu, agisce ancu cù menu attività di notte. Hè una zanzara opportunista chì abita i lochi frequentati da l'omu, ch'ellu si tratti di case, appartamenti o stabilimenti cummerciali, induve pò alimentà è depone facilmente e so ova in poche quantità d'acqua, cum'è quelle chì si trovanu in secchi, buttiglie è pneumatici.

À e zanzare si nutriscenu di sangue umanu è, per quessa, di solitu mordenu i pedi, e cavichje è e ghjambe di e vittime, perchè volanu bassu. Cum'è a so saliva hà una sostanza anestetica, questu ci face sente praticamente nisun dolore da a puntura.


À piove è u alte temperature favurite a ripruduzzione di e zanzare. In questu articulu vedemu in dettaglio u ciclu di vita di Aedes aegypti ma, prima, verificate alcune caratteristiche di questu insettu:

Comportamentu è caratteristiche di u Aedes aegypti

  • Misura menu di 1 centimetru
  • Hè neru o brunu è hà macchie bianche nantu à u corpu è e ghjambe
  • U so tempu di più trafficu hè in a mattina è a tarda dopu meziornu
  • A zanzara evita u sole direttu
  • Ùn emette micca di solitu ronchi chì pudemu sente
  • A vostra stizza di solitu ùn face micca male è provoca pocu o micca prurito.
  • Si nutrisce di savia è sangue di e piante
  • Solu e femine mordenu chì anu bisognu di sangue per pruduce l'ova dopu a fecundazione
  • A zanzara era dighjà sradicata da u Brasile, in u 1958. Anni dopu, hè stata reintrodutta in u paese
  • l'ovu di Aedes aegypti hè assai chjucu, più chjucu cà un granu di sabbia
  • E femine ponu depone finu à 500 ova è muzzicà 300 persone in a so vita
  • A durata media di a vita hè di 30 ghjorni, è ghjunghje à 45
  • E donne sò più vulnerabili à i morsi per via di vestiti chì espone di più u corpu, cum'è i vestiti
  • e larve di Aedes aegypti sò sensibili à a luce, dunque sò preferiti ambienti umidi, scuri è ombrosi

Pò esse ancu interessatu à st'altru articulu di PeritoAnimal induve parlemu di l'insetti i più velenosi in Brasile.


Ciculu di vita di Aedes aegypti

u ciculu di vita di Aedes aegypti varieghja assai è dipende da fattori cum'è a temperatura, a quantità di larve in u listessu situ di ripruduzzione è, benintesa, a dispunibilità di l'alimentu. O a zanzara vive in media 30 ghjorni, pudendu ghjunghje à 45 ghjorni di vita.

A femina pone di solitu e so ova nantu à e parti interne di l'uggetti, vicinu à superfici d'acqua pulita, cum'è lattine, pneumatici, gouttiere è serbatoi d'acqua scoperti, ma ponu ancu esse fatti in piatti sottu piante in vaso è in siti naturali di ripruduzzione cum'è fori in arburi, bromeliade è bambù.

À principiu l'ove sò bianche è prestu diventanu nere è lucenti. Ci hè da nutà chì l'ove ùn sò micca messe in acqua, ma millimetri sopra a so superficia, principalmente in cuntenituri. Dopu, quand'ellu piove è u livellu di l'acqua in questu locu cresce, vene in cuntattu cù l'ove chì finiscenu di schiuppà in pochi minuti. Prima di ghjunghje à a forma di una zanzara, u Aedes aegypti passa per quattru passi:

  • Ovu
  • Larva
  • Pupa
  • forma adulta

Sicondu a Fundazione Fiocruz, una istituzione di scienza è tecnulugia in salute ligata à u Ministeriu di a Salute, trà e fasi di l'ovu à a forma adulta, hè necessariu 7 à 10 ghjorni in cundizioni ambientali favurevuli à a zanzara. Hè per quessa, per prevene contra e malatie trasmesse da Aedes aegypti, l'eliminazione di i siti di ripruduzzione deve esse effettuata ogni settimana, cù u scopu di interrompe u ciclu di vita di a zanzara.

Malatie trasmesse da Aedes aegypti

Trà e malatie trasmesse da Aedes aegypti sò dengue, chikungunya, Zika è frebba gialla. Se a femina cuntratta, per esempiu, u virus dengue (per mezu di morsi à e persone infette), ci hè una grande pussibilità chì e so larve nasceranu cù u virus, ciò chì aumenta a proliferazione di malatie. È quandu una zanzara hè infettata, ella serà sempre un vettore per a trasmissione di virus. Hè per quessa chì hè impurtante agisce in a lotta contr'à Aedes aegypti. Ora presentemu ognuna di queste malattie chì avemu menzionatu:

Dengue

U Dengue hè u principale è u più cunnisciutu trà e malatie trasmesse da u Aedes aegypti. Trà i sintomi caratteristici di u dengue classicu ci sò a frebba per dui à sette ghjorni, vomitu, dolori musculari è articulari, fotofobia, prurito di a pelle, mal di gola, mal di testa è macchie arrossate.

In a febbre hemorragica dengue, chì pò purtà à a morte, ci hè una crescita di e dimensioni di u fegatu, emorragie in particulare in e gengive è in l'intestinu, in più di causà una calata di a pressione sanguigna. U periodu di incubazione hè di 5 à 6 ghjorni è a dengue pò esse diagnosticata cun test di laboratorio (serologia NS1, IGG è IGM).

Chikungunya

Chikunguya, cum'è u dengue, provoca ancu febbre, di solitu sopra i 38,5 gradi, è provoca mal di testa, dolore in i musculi è in u lombu, cungiuntivite, vomitu è ​​brividi. Facilmente cunfunditu cù a dengue, ciò chì di solitu distingue chikungunya hè u dulore severu in e articulazioni, chì pò durà settimane o ancu mesi. U periodu di incubazione hè di 2 à 12 ghjorni.

Zika

Trà e malatie trasmesse da Aedes aegypti, Zika provoca i sintomi i più lievi. Questi includenu febbre di bassa qualità, mal di testa, vomitu, dolore addominale, diarrea, dolore è inflamazioni articulari. Zika hè in relazione cù i casi di microcefalia in i neonati è altre complicazioni neurologiche, allora ci vole à fighjà attenzione malgradu i sintomi più lievi. I sintomi ponu durà da 3 à 7 ghjorni è u so periodu d'incubazione hè di 3 à 12 ghjorni. Ùn ci hè micca test di laboratorio di diagnostica per Zika o chikungunya. Cusì, si face basatu annantu à l'osservazione di sintomi clinichi è a storia di u paziente, s'ellu hà viaghjatu in zone endemiche o s'ellu hà avutu cuntattu cù e persone chì avianu sintomi.

Febbra gialla

I sintomi principali di a frebba gialla sò febbre, dolore di stomacu, malessere, dolore di stomacu è danni à u fegatu, chì finiscenu per diventà a pelle gialla. Ci sò sempre casi asintomatichi di frebba gialla. U trattamentu per sta malattia di solitu cunsiste in riposu, idratazione è l'usu di medicazione per alleviare i sintomi.

Cumbatte Aedes aegypti

Sicondu u Ministeriu di a Salute, 754 persone sò morti da dengue in Brasile in 2019, è più di 1,5 milioni anu cuntrattu a malatia. O cumbatte u Aedes aegypti dipende da l'azzioni di tutti noi.

Eccu alcune misure chì ponu esse prese, tutte indicate da l'Agenzia Naziunale di Salute Supplementaria (ANS):

  • Aduprate schermi nantu à e finestre è e porte quandu hè pussibule
  • Coperta i botti è i serbatoi d'acqua
  • Lasciate sempre e buttiglie à capu in ghjò
  • Lasciate i scarichi puliti
  • Ogni settimana pulite o riempite i piatti in pianta in vaso di sabbia
  • Eliminà l'acqua accumulata in l'area di serviziu
  • Mantene i cestini ben cuperti
  • Attenti à bromeliade, aloe è altre piante chì accumulanu acqua
  • Lasciate e tarpe aduprate per copre l'ubbiettivi ben stesi in modu chì ùn formanu micca pozzanghere d'acqua
  • Segnala i focolai di zanzara à l'autorità sanitarie

Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.

Se vulete leghje più articuli simili à Malatie trasmesse da Aedes aegypti, vi ricumandemu di entre in a nostra sezione nantu à e malatie virali.