Cuntenutu
- gravidenza di cobaia
- Alimentazione di u porcu di Guinea
- Gravidanza di porcu di Guinea: ambiente ideale
- Gravidanza di porcu di Guinea: risichi
- Gravidanza di porcu di Guinea: ora di cunsegna
- Gravidanza di porcu di Guinea: prublemi di nascita
A causa di a prima maturità sessuale di i cobaie è di a difficultà di distingue trà maschile è femina, ùn hè micca raru di truvà chì u cavia chì avete appena aduttatu hè incinta. Dunque, in questu articulu PeritoAnimal daremu tutte l'infurmazioni necessarie nantu à u cura di cobaye incinta. Copriremu e condizioni più adatte per u vostru ambiente, oltre à a nutrizione curretta, i rischi, è furnemu ancu alcune note nantu à u mumentu di a consegna. Continuate à leghje!
gravidenza di cobaia
Prima, duvete vede se u vostru cavia hà sintomi di gravidanza. Se ùn sapete micca se avete arrivatu à a maturità sessuale o se site statu in cuntattu cù un maschile, pudete suspettà di a gravidanza se guardate alcuni di i signali sottu:
- Aumentata acqua è alimentazione;
- Ingrassamentu constante;
- Sviluppu di u senu;
- In forma di pera, cù l'addome allargatu;
- Possibilità di sente movimenti fetali quandu appughjate a manu nantu à u vostru ventre.
Per esse sicuru, duvete cunsultà u vostru veterinariu. Attraversu un ultrasound hè pussibule di cunfirmà a gestazione di u cobaye è scopre u numeru di cuccioli chì a femina di cavia porta, pò varià da 1 à 6 cuccioli. U veterinariu serà incaricatu di furnisce l'infurmazioni nantu à a cura di a cavia è di risolve tutti i vostri dubbi. A gravidanza in questi roditori dura, in media, 68 ghjorni. Ancu se in questu periodu u vostru porcu di guinea cunducerà una vita praticamente normale, duvete nutà alcuni aspetti impurtanti, chì tratteremu in i seguenti argumenti.
Alimentazione di u porcu di Guinea
Una volta chì i sintomi di a gravidanza di i cavi sò cunfirmati, una di e prime precauzioni cù a gravidanza di i cavia serà di adattà l'alimentazione, un dieta adatta per ogni porcu di Guinea include, secondu a prupurzione, l'alimenti seguenti:
- Fienu, postu chì i cobaie sò cumpletamente erbivori;
- Alimentu specificu per e cobie, chì devenu ancu esse cumpostu di fenu;
- Legumi ricchi in vitamina C per prevene u scurvy in cobaie (carenza di vitamina C per via di una bassa alimentazione);
- Frutti è cereali cum'è ricumpensa, vale à dì cunsumazione occasionale;
- Supplemento di vitamina C se u vostru cavia ùn ne ne abbasta micca abbastanza in a dieta abituale.
Dopu avè rivedutu a dieta chì tutti i cobaie necessitanu, cumu l'adattate à a gestazione di u cavia? L'alimentazione di una cavia incinta deve cuntene i seguenti mudificazioni:
- Fienu di luzerna riccu in calciu, necessariu durante a gravidanza cume i bisogni crescenu;
- A quantità di vitamina C ogni ghjornu hè triplicata, pò esse necessariu cumplementallu, sempre sott'à a supervisione di un veterinariu. Hè megliu dà sta vitamina direttamente, chì si rompe rapidamente, ùn pò avè alcun effettu quandu si scioglie in l'acqua potabile;
- Duvete assicurà chì a cobaia abbia sempre dispunibule acqua fresca è pulita, in una funtana chì hè ancu pulita è facilmente accessibile;
- attenti à u prezzemulu. Ancu s'ellu hà assai vitamina C, chì hè assai necessaria, u prezzemolo hà un effettu annantu à l'utru è pò ancu purtà à aborti.
Amparate più nantu à Boni frutti è ligumi per e cobie nantu à u nostru canale YouTube:
Gravidanza di porcu di Guinea: ambiente ideale
In più di una dieta equilibrata, hè ancu impurtante di mantene e seguenti precauzioni:
- Ùn hè micca u mumentu di fà cambiamenti in l'ambiente o e rutine di u to animale domesticu perchè ponu diventà un fattore di stress per ella. Inoltre, duvete evità rumori forti, correnti d'aria è calore eccessivu (e cavie tolleranu u calore menu cà u fretu).
- Benchì a vita di u vostru cavia resterà essenzialmente la stessa, se avete difficoltà à entrà o uscì da a gabbia, accede à a funtana, ecc., Duvemu piglià passi per facilità a vostra mubilità.
- Se stai cù altri cavie è vi custatate chì si trovanu scontri cù unu d'elli, hè una bona idea di separalli, mantenendu u porcu incinta in gabbia in ogni momentu. Pò campà cù u maschile finu à a fine di a gravidanza, s'ella si sente à u cunfortu cun ellu, ma devenu sempre esse separati pochi ghjorni prima di dà a nascita, o pocu dopu, per evità un'altra gravidanza subitu dopu à a nascita.
- I Cignali ùn anu micca bisognu di custruisce un nidu per parturisce, ma quantunque, duverebbe mantene u vostru lettu sempre pulitu.
- Durante a gravidanza pudete nutà chì u purchettu hè più riluttante à esse manipulatu. Lasciatela sola.
- In casu di qualchì anomalia o dubbitu, duvete cunsultà immediatamente u vostru veterinariu. In questu sensu, hè impurtante ch'ellu sia un espertu in cavie. Hè una bona idea d'avè sempre u vostru telefunu è u vostru telefunu d'emergenza sempre in manu, in casu di cumplicazioni.
- Infine, ùn hè micca u mumentu di sottumette la à attività chì ùn li dispiace, cume bagnassi è lavassi i capelli. A menu chì ùn vi piacenu queste cose, pudete rimette finu à a fine di a gravidanza.
Queste sò e precauzioni principali per una cobaia incinta, in u casu di una femina sana. In u prossimu tema vedemu i rischi chì ponu emergere.
Gravidanza di porcu di Guinea: risichi
Cum'è l'emu dighjà menzionatu, i cobai ghjunghjenu à a maturità sessuale assai prestu, intornu à 2 à 4 mesi (duvete ancu piglià in contu chì a so speranza di vita hè, in media, di 5 anni). À partesi da 10 mesi l'osse in u vostru pelvis si riuniscenu. Una prima nascita à questu puntu pò esse impussibile, chì u canale rigidu di nascita impedirà à a prole di parte, necessitendu un cesarianu è i risichi chì sta operazione comporta. Dunque, se ùn cunnosci micca l'età di u vostru cavia o se hà parturitu o micca prima, hè cunsigliatu di dumandà l'opinione di un veterinariu. Trà 4-7 mesi di età serà u mumentu u più sicuru per una prima gravidanza.
D'altra parte, trà a cura di una cavia incinta, duvete cunnosce a malattia principale chì pò accade durante stu periodu, u tossemia, chì hè un disordine metabolicu assai seriu è murtale s'ellu ùn hè micca rilevatu prestu. si faci in e femine uni pochi di settimane nanzu a consegna è finu à una settimana dopu, hè carattarizata da immubilità, anorexia è ipersalivazione (sbavata) è, in analisi di sangue, da ipoglicemia, ancu se ci sò occasioni in chì u purchettu pare improvvisamente mortu, senza avè manifestatu sintomi. Ci hè ancu alcuni fattori di risicu cum'è l'obesità o l'età.
Gravidanza di porcu di Guinea: ora di cunsegna
A cura di una cobaia incinta include ancu u mumentu di a consegna. Una di e più grandi dumande in ogni gravidanza hè di sapè quandu un tale avvenimentu inizierà. Ancu s’ellu si sà chì a gestazione di i cignali dura circa dui mesi, hè impussibile sapè quandu serà u ghjornu esattu di partu. Inoltre, in cobaie ùn hè micca faciule di rilevà sintomi chì indicanu a nascita imminente, dapoi ùn ci sò cambiamenti in u so cumpurtamentu, forse u solu cambiamentu hè in u to oscu pelvicu. Se mettite u ditu nantu à i genitali di u to porcu, rimarcherete un ossu. Se notate chì questu ossu hè cum'è se divisu in dui, cù una separazione di circa 1 centimetru, pudete prevede chì a consegna avverrà in i prossimi ghjorni (circa 10). Hè necessariu piglià in contu chì stu segnu ùn raprisenta micca una misura esatta, chì ùn hè micca faciule à fassi rimarcà è chì ci sò cavie chì ponu prisentà sta separazione per un bellu pezzu senza chì a nascita iniziessi propiu.
Una volta chì u parturimentu hà iniziatu, a cobaia serà tranquilla è a so discindenza nascerà prestu. Allora se vi dumandate quantu dura a nascita di un cavia, duvete sapè chì tuttu u prucessu dura generalmente trà 10 minuti è mezu ora è ùn deve mai durà più di un'ora.
Gravidanza di porcu di Guinea: prublemi di nascita
In generale, u parturimentu ùn richiede alcuna cura particulare da parte vostra, chì ghjè di solitu un prucessu veloce è simplice, chì u vostru cignale hà da fà solu è cun calma. Ùn duvete micca intervene à menu chì ci sò cumplicazioni cum'è e seguenti:
- Inattenzione à i discendenti, vale à dì, nisuna interruzzione di u sac amnioticu. Normalmente, cume i cuccioli nascenu, a mamma rompe u saccu chì li circonda cù i so denti, ma qualchì volta questu ùn accade micca, per vari motivi, è allora duverete rompe u saccu è piazzeremu i cuccioli vicinu à a mamma . Chiede à u veterinariu di insegnarti cumu fà questu.
- cù u tempu, sì u prucessu di nascita dura più di un'ora senza chì ne naschinu più zitelli, è si nota chì u to cavia hè sempre in travagliu, pò esse distocia, in quale casu l'interventu hè necessariu veterinariu.
- sanguinante, chì hè normale in u partitu, ma pò esse un mutivu di cunsultazione se a quantità di sangue supera una cucchiaia.
- Benintesa, duvete dumandà aiutu veterinariu se vedi segni anormali in a vostra cavia o in i so ghjovani.
L'espulsione di e placente indica a fine di a consegna. Hè cumpletamente nurmale chì u purchettu li manghji, cum'è hè nurmale ingestisce i sacchi amniotichi è i cordoni ombelicali. I cuccioli nascenu cù a capacità di nutrisce si, in più di u latte maternu, seranu capaci di manghjà e listesse cose cum'è ella, dunque hè necessariu cuntinuà cù una dieta equilibrata, mantenendu u fenu di luzerna chì li furnisce u calciu necessariu per a so crescita. Malgradu questa indipendenza, duverebbenu allattà per circa tuttu u primu mese. Dopu questu, hè impurtante separà masci è femine per evità novi gravidanze, tramindui da mamma è di prole.
Infine, ancu sapendu tutte e precauzioni per una cavia in gravidanza, u prucessu di gestazione pone un risicu, senza parlà di e questioni etiche chì devenu impregnà l'allevu di cavie in una sucietà in cui tanti di questi animali sò abbandunati è dunque necessitanu una casa. Cum'è un caregiver rispunsevule, duvete cunsidereghja a sterilizazione.