Cuntenutu
Una di e malatie principali chì di solitu apparisce in i cunigli domestici hè a crescita dentale.
In natura, sti animali portanu i so denti masticendu e piante fibrue continuamente. A differenza di i cunigli salvatichi, hè cumunu per i cunigli domestici avè una crescita eccessiva di incisivi, molari o premolari per via di una mancanza di fenu è di assunzione di foraggi. I denti di st'animali crescenu in permanenza (circa 1 centimetru à u mese), è s'elli ùn sò micca usati, ponu cresce più di ciò chì si suppone è causanu serii prublemi à u nostru animale domesticu.
Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal per sapè tuttu crescita anormale di i denti di cunigliulu.
Cause
Queste sò e cause principali chì danu origine à sta malattia:
- Mancanza di fenu o di foraggi in a dieta: hè a causa più cumuna è abituale. Parechji cunigliuli sò alimentati solu cù manghjusculi granulati industriali, chì sò facili à mastucà è chì pruvucanu solu una piccula erusione di i denti.
- Genetica: certi cunigliuli nascenu cù qualchì malformazione d'origine genetica (prognatismu mandibulare). Sò animali chì anu dimensioni diverse in a mandibula è u maxilla, causendu una malocclusione di a bocca.
- Traumas o colpi: colpi in bocca di l'animali pò fà cresce u dente in una pusizione sbagliata, pruvucendu una malocclusione in bocca.
I sintomi
Quessi sò i sintomi più cumuni chì pudete vede in i cunigli cù stu prublema:
- Anorexia è perdita di pesu: l'animale sente dulore quandu si strufina cù u dente ogni volta ch'ellu prova à manghjà. Pudete avè una incapacità fisica di masticà per via di a pusizione di i vostri denti. Hè ancu incapace di piglià cibu in bocca. U so aspettu hè magru.
- denti disallinjati: causanu danni è piaghe à e gengive, à u palatu o à e labbre. A malocclusione incisiva hè a più cumuna è a più faciule da rilevà da i prupietarii, u listessu ùn hè micca veru per i molari è i premolari. I prupietarii vanu spessu à u veterinariu perchè i so animali domestici sì magru o manghjate pocu, senza prestu attenzione à u statu di i vostri denti.
- prublemi oculari: in certi casi, l'abscessi in i molari è i premolari pò purtà à una pressione aumentata in l'ochju, pruvucendu l'ochju à esce è ancu ferisce u nervu otticu. Ci pò ancu esse strappi eccessivi.
Trattamentu
Piglia l'animali à u veterinariu per esplorà prima u statu di salute di l'animali. Dopu avè valutatu ogni casu particulare, l'animali hè sedatu è i denti sò tagliati cù un strumentu di macinatura.
in certi casi, u dente influenzatu hè estrattu, in particulare in cunigliuli più vechji, è tutti l'abscessi chì ponu esiste sò trattati.
Prevenzione
A principale misura preventiva per prevene l'apparizione di sta malatia hè di furnisce à u nostru animale una dieta cumpleta è equilibrata.
In più di u cuncentratu, duvete dà u foraghju da masticà (fenu, luzerna, erbe di campu, ecc.). Hè ancu cunveniente per osservà i denti di tantu in tantu è cusì evità spiacevuli spiacevuli.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.