Cumu vedenu i misgi?

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 20 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
REAL GEORGIAN CHICKEN CHAKHOKHBILI!!! HOW TO COOK? RECIPE SIMPLE
Video: REAL GEORGIAN CHICKEN CHAKHOKHBILI!!! HOW TO COOK? RECIPE SIMPLE

Cuntenutu

L'ochji di i misgi sò simili à quelli di e persone ma l'evoluzione hà fattu chì a so vista si cuncintri à migliurà l'attività di caccia di sti animali, predatori per natura. Mi piace boni cacciadori, I misgi anu bisognu di capisce i muvimenti di e cose intornu à elli quandu ci hè poca luce è ùn hè micca di primura ch'elli distinguenu una vasta gamma di culori per sopravvivere, ma ùn hè ancu vera chì si vedenu solu in biancu è neru. In realtà, vedenu peghju chè noi quandu si tratta di focalizassi nantu à l'oggetti da vicinu, tuttavia, anu un campu di vista più grande à grandi distanze è sò capaci di vede in u bughju.

sè vulete sapè cumu vedenu i misgi, cuntene à leghje st'articulu PeritoAnimal induve vi mustraremu qualchi punti impurtanti da tene contu quandu si sà cumu i misgi vedenu.


I misgi anu ochji più grandi chè noi

Per capisce bè cumu si vedenu i misgi, duvemu riferisce à l'espertu di i misgi è u scientistu di l'Università di Bristol John Bradshaw, chì sustene chì l'ochji di i misgi sò più grandi di quelli di l'umani. per via di a so natura predatoria.

U fattu chì i predecessori di i felini (misgi salvatichi) avianu a necessità di caccia per pudè nutrisce è allungà st'attività per u numeru massimu d'ore à ghjornu, hà fattu cambià i so ochji è aumentà di dimensioni, fendu li più grandi. l'omi, in più d'esse situati davanti à a testa (visione binoculare) per abbraccià un campu di visione più grande cum'è i boni predatori chì sò. ochji di misgi sò troppu grandi paragunati à a so testa se i paragunemu cù e nostre proporzioni.

I misgi vedenu 8 volte megliu in poca luce

A causa di a necessità di allungà u tempu di caccia di i misgi salvatichi di notte, i predecessori di i misgi casani anu sviluppatu un visione notturna trà 6 à 8 volte megliu cà l'umani. Sò capace di vede bè ancu in a luce più chjuca è questu hè duvutu à u fattu chì anu una quantità più grande di fotorecettori in a retina.


Inoltre, i misgi anu u chjamatu tapetum lucidum, cù tessutu oculare cumplessu chì riflette a luce dopu avè assorbitu una grande quantità è prima di ghjunghje à a retina, ciò chì li face avè una visione più netta in u bughju è chì i so ochji brillanu in a penombra. Dunque quandu li pigliemu una foto di notte, l'ochji di i misgi scintillanu. Dunque, menu ci hè luce, megliu i misgi vedenu paragunatu à l'omu, ma d'altra parte, i felini vedenu peghju à a luce di u ghjornu per via di a tapetum lucidum è e cellule fotorecettore, chì facenu chì a vostra visione sia limitata assorbendu troppu luce durante u ghjornu.

I misgi vedenu più sfocate à u ghjornu

Cum'è l'accennatu prima, e cellule di i recettori di a luce rispunsevuli di a visione di i misgi sò diverse da a nostra. Ancu se i misgi è l'omi anu u stessu tipu di fotorecettori, i coni per distingue i culori in luce luminosa è e verghe per vede u biancu è u biancu in poca luce, questi ùn sò micca distribuiti uniformemente: mentre in i nostri ochji i coni dominanu, à l'ochji di i misgi duminanu e verge. È micca solu, ste verghe ùn si cunnettanu micca direttamente cù u nervu oculare è di conseguenza, direttamente cù u cervellu cum'è in l'omu, si cunnettanu prima l'uni à l'altri è formanu picculi gruppi di cellule fotorecettori. In tale manera chì a visione di notte di i misgi hè eccellente paragunata à a nostra, ma di ghjornu accade u cuntrariu è sò i misgi chì anu una visione sfocata è menu acuta, perchè i so ochji ùn mandanu micca à u cervellu, attraversu u nervu .informazioni oculari, dettagliate nantu à chì cellule anu da stimulà di più.


I misgi ùn vedenu micca in biancu è neru

In u passatu, si credia chì i misgi ùn pudianu vede chè in biancu è neru, ma stu mitu hè oramai una storia, postu chì parechji studii anu dimustratu chì i misgi ponu distingue solu certi culori in modu limitatu è secondu a luce ambientale.

Cum'è digià citatu, e cellule fotorecettore incaricate di percepisce i culori sò i coni. L'umani anu 3 sfarenti tippi di coni chì catturanu a luce rossa, verde è turchina; invece, i misgi anu solu coni chì catturanu a luce verde è turchina. Dunque, sò capaci di vede culori freschi è distingue alcuni culori caldi piace u giallu ma ùn vede micca u culore rossu chì in questu casu u vede cum'è un grisgiu scuru. Ùn sò ancu capaci di vede culori vivi è saturati cum'è l'omu, ma vedenu certi culori cum'è i cani.

Un elementu chì influenza ancu a visione di i misgi hè a luce, qualcosa chì face menu luce ci hè, menu ochji di ghjattu ponu distingue i culori, eccu perchè i felini vede solu in neru è biancu in u bughju.

I misgi anu un campu di vista più largu.

Sicondu l'artistu è ricercatore Nickolay Lamn di l'Università di Pennsylvania, chì hà realizatu un studiu nantu à a visione felina cù l'aiutu di parechji oculisti è veterinari felini, i misgi avè un campu di visione più grande di e persone.

I misgi anu un campu di vista di 200 gradi, mentre chì l'omu anu un campu di vista di 180 gradi, è ancu se pare pocu, hè un numeru significativu quandu si compara a gamma visuale, per esempiu, in queste fotografie di Nickolay Lamn induve a cima mostra ciò chì una persona vede è u fondu mostra ciò chì vede un gattu.

I misgi ùn si cuncentranu micca troppu da vicinu

Infine, per capisce megliu cumu vedenu i misgi, duvemu rimarcà a nitidezza di ciò chì vedenu. E persone anu una acuità visuale più grande quandu si focalizanu nantu à l'uggetti à poca distanza perchè a nostra gamma di visione periferica da ogni latu hè più chjuca di quella di i misgi (20 ° paragunatu à i so 30 °). Hè per quessa chì noi umani pudemu fighjà bruscamente finu à una distanza di 30 metri è i misgi ghjunghjenu à 6 metri per vede bè l'ogetti. Stu fattu hè ancu per via di avè ochji più grandi è avè menu musculi facciali cà noi. Tuttavia, a mancanza di visione periferica li dà una prufundità più grande di campu, qualcosa chì hè assai impurtante per un bonu predatore.

In queste fotografie vi mostremu un altru paragone da u ricercatore Nickolay Lamn nantu à cume vedemu da vicinu (foto in cima) è cumu vedenu i misgi (foto in basso).

Sè site curiosu di i misgi, leghjite u nostru articulu nantu à a so memoria!