Cuntenutu
- Cumu sapè se u ghjattu hè cecu
- Cunsiglii per un ghjattu cecu
- Adattate a casa à u vostru misgiu cecu
- securità fora di casa
- Cura di un vechju misgiu cecu
a cecità hè u perdita parziale o tutale di a visione, pò esse per via di una causa congenita o acquistata dopu un traumu, o di una malattia cum'è pressione alta, cataratta o glaucoma. Se avete un gattinu nascutu à a vista o u vostru vechju cumpagnu pelutu hà persu a vista, serà stressante prima per voi è u vostru misgiu.
Tuttavia, duvete sapè chì a cecità ùn deve impedisce à u vostru misgiu di fà una vita felice è avventurosa. I misgi sò esseri cù resistenza, vale à dì, sò capaci di adattassi à situazioni difficiule è ancu traumatizanti. Se aiutemu à fà e cose giuste adattazioni in casa per fà a vostra vita più faciule è dà a cura necessaria, u vostru gattu si adatterà per avè una vita felice.
In questu articulu di u Spertu Animale, vi daremu qualchi cunsiglii cura un gattu cecu.
Cumu sapè se u ghjattu hè cecu
Un gattu cù prublemi di cecità pò avè ochji infiarati, scoloriti, cun una certa opacità, i so sculari sò grossi è ùn cuntrattate micca quandu ricevenu a luce. Se u vostru misgiu hè cecu o perde una parte di a so visione, pò esse facilmente spaventatu o cunfusu dopu chì un pezzu di mobili sia statu spustatu intornu à a casa, o ancu inciampà è chjappà un pezzu di mobili. Se vedi qualcunu di sti segni, pigliate u felinu à u veterinariu per determinà sicuru se u vostru misgiu hè cecu o micca.
In certi casi, a cecità pò esse riversibile, ma se hè una cecità irreversibile, pudete aiutà: un gattu hà un sensu di uditu è olfattu assai più sviluppatu cà un umanu è pò cumpensà una perdita di vista.
S'ellu hè acquistatu a cecità chì hè apparsu di colpu, u vostru misgiu pò avè bisognu di qualchì settimana per adattassi à a so nova vita.
Cunsiglii per un ghjattu cecu
- U cumunicazione orale trà voi è u vostru misgiu diventa di primura quandu ellu perde a vista: parlate spessu cù u vostru amicu pelurosu è chjamatelu più cà nanzu per pudè truvassi in casa per via di a vostra voce. Quandu ghjunghjite in una stanza, pruvate à marchjà rumurosu per chì u vostru misgiu sappia chì site entratu è evite micca u spaventu.
- tene unu ambiente pacificu: evitate di urlà o di schjattà porte in casa, questu spaventerebbe u vostru misgiu più cà prima è duvete evità di stressà u vostru misgiu, soprattuttu in u so periodu di adattazione à a so nova vita.
- ghjucà cù u vostru misgiu è stimulà i vostri altri sensi: pudete furnisce ghjoculi chì emettenu un odore, sonanu o facenu rumore, stu tippu di ghjoculu appella di solitu à un ghjattu cecu.
- Ciarlendu: assicuratevi di fassi casu è di u ciarbeddu chì l'avete datu. E carezze è i mumenti cun voi saranu ancu più piacevuli ch'è prima, pruvate à passà più tempu cù u vostru misgiu, ma rispettate a so indipendenza è lasciate andà quandu vi mustrarà ch'ellu ne hà abbastanza.
Adattate a casa à u vostru misgiu cecu
- evità i cambiamenti: A prima cosa da evità hè di fà cambiamenti in a casa è di spustà i mobuli. U vostru ghjattu hà bisognu di qualchì stabilità per ricunnosce u so ambiente, perchè ùn hà micca bisognu di a dispusizione di l'uggetti in casa per cambià per ùn perde i so punti di riferenza.
- Mantene e vostre referenze: Mettite sempre u vostru cibu è l'acqua in u stessu locu per ch'ellu sappia induve truvà. Spustà li pò esse una fonte di stress per u vostru misgiu.
- u vostru sandbox: Se u vostru misgiu hè diventatu improvvisamente cecu, duverete insegnallu di novu: u mettite nantu à a so letta è lasciate truvà u so modu da quì à u vostru lettu, da pudè memorizà induve hè a scatula. Puderete bisogna à aghjunghje un altru tabbellu in casa si hè grande o s'ella hà parechji piani.
- Sicurezza: chjude u passaghju di e scale per impedisce à u vostru misgiu di cascà o scalà, sè avete accessu à un balcone o finestra, perchè ùn serà micca capace di percepisce l'altezza è a caduta pò esse fatale.
- Pensate à i più minimi ditaglii: cumu fà calà sempre u tappu di i toilette. Se u ghjattu ùn vede micca, hè megliu per evità stu tipu di cattiva esperienza chì pò ancu esse periculosa.
- evità di lascià oggetti nantu à u pavimentu di a casa: u vostru misgiu pò inciampà o avè paura è perde si in casa.
securità fora di casa
Un ghjattu cecu ùn deve esse fora senza surveglianza: deve esse solu in casa o avè accessu à un ortu sicuru è chjosu cù scherma. Se ùn pudete micca tene un ochju nantu à ellu fora, hè megliu tene lu in casa.
Hè particularmente impurtante per u vostru misgiu di purtà un chip s'ellu hè cecu, allora s'ellu hè persu è qualchissia u trova, un veterinariu pò leghje u microchip è cuntattate cun voi.
Cura di un vechju misgiu cecu
A cura di un gattu cecu hè cumplicatu prima, ma si pò fà cun pacienza è assai affettu. Vi raccomandemu di scopre dinò a cura di un gattu anzianu, sì hè u casu. Arricurdatevi chì i misgi anziani devenu esse trattati assai più attente è diligente.
Puderete ancu esse interessatu à sapè perchè u vostru gattu miaula, una quistione essenziale per rinfurzà a vostra relazione in questu momentu delicatu è amparà cumunicà megliu.