Cuntenutu
- Perchè hè necessariu sterilizà un cunigliulu?
- cunigliulu masciu
- cunigliulu femina
- Cura prima di castrazione
- Perchè avete bisognu di un stimulante?
- Attenti à ...
- Cura dopu a castrazione
- Truccu casanu per incuraghjeli à manghjà
- cunsigliu finale
Parechje persone chì decidenu di sparte a so vita cù un cunigliulu imaginanu chì si comportanu assai diversamente da l'altri animali domestici cum'è i misgi è i cani. Ma sò subitu surpresi di vede sta piccula pelusa chì marca u territoriu o morda mentre passanu.
Per evità stu tipu di situazione, in PeritoAnimal vi parleremu castrazione di cunigliulu, i so vantaghji, alcuni cunsiglii è a cura chì richiede. Per a cunvenzione è a salute di u vostru cunigliulu, a sterilizazione hè qualcosa chì duvete cunsiderà necessariu.
Perchè hè necessariu sterilizà un cunigliulu?
cunigliulu masciu
- Quandu ghjunghje à a maturità sessuale, cumencia à manifestà dominanza è marcatura di u territoriu. Ciò significa chì pò diventà aggressivu (muntà e gambe di i pruprietari, muzzicà, colpisce a terra più è più cù e so zampe di daretu è fà soni caratteristici), urinendu in ogni angulu di a casa è esse più nervosu di u solitu per elli.
- À l'età di 6 mesi, di solitu si vede qualchì segnu chì hà raghjuntu a "pubertà", è hè cunsigliatu di fà a chirurgia u più prestu pussibule. Dopu a chirurgia, l'ormoni piglianu sempre alcune settimane per sparì da u sangue, allora pò continuà à agisce cusì per un pocu di più. L'età ideale per fà a castrazione hè trà 6 è 8 mesi.
- i cunigliuli sò assai stress sensibile. Hè cumunu di vede svene dopu eserciziu intensu o sforzu. Per esempiu, parechji masci riproduttori spariscenu in pochi secondi da l'accoppiamento. Avè u nostru cunigliulu in custante alerta, aspittà una stonda per addivà o luttà per u territoriu ùn benefica mancu à pena a so natura stressante.
cunigliulu femina
- E conigli femine soffrenu (cum'è e cagne è i misgi) da l'inevitabile infezioni uterina. U so ciclu riproduttivu hè più simile à quellu di i misgi, cù l'ovulazione indotta, è altrettantu cumplicatu. Al di là di u tumuri di u senu, cisti ovariani chì causanu calore permanente è portanu à infezioni uterine.
- Puderanu urinare in tutta a casa quandu sò in calore, lascendu a so traccia in casu chì un maschile interessatu si presenti.
- Un età cunsigliata per castrà una femina hè trà 6 è 8 mesi di età. Accumincianu a so funzione riproduttiva prima, ma u so pesu leggeru è altre caratteristiche facenu cunsigliatu d'aspittà finu à mezu annu di vita.
Cura prima di castrazione
Hè pussibule chì prima di a cirurgia u veterinariu dumanda à u vostru cunigliulu di piglià un stimulante di motilità intestinale. In altre situazioni, hè injected in l'intervenzione, ma questu dipenderà da e preferenze di u prufessiunale.
Perchè avete bisognu di un stimulante?
U anestesia in tutte e spezie rallenta u transitu gastrointestinale, ma per via di a peculiarità di u grossu intestinu di i cunigliuli, si deve prestà una attenzione in più à u so funziunamentu currettu.
A solu duie ore veloci. Hè un picculu animale, dunque ùn pudemu micca lascià lu senza manghjà più, in più, senza assunzione di cibu ùn ci hè micca transitu intestinale. Dunque, duvete avè accessu à l'acqua è l'alimentu finu à duie ore prima di l'intervenzione. Arricurdatevi chì a vostra dieta hè basata annantu à u fenu.
Attenti à ...
Sì avete nutatu di starnutimentu, presenza di secrezioni in l'ochji o qualsiasi altru cambiamentu chì ùn pare micca troppu pertinente, ma iè insolitu, deve cumunicà o piglià l'animali à a clinica. Parechje malatie di cunigliuli chì sò "cuntrullate", o in ciò chì si chjama sottuclinicu in cundizioni nurmali, ponu esse aggravate da situazioni di stress.
Cunsultate cù u spezialistu per tutti i dettagli chì cunsiderate pertinenti.
Cura dopu a castrazione
Dopu l'intervenzione, hè di primura chì u cunigliulu ritorni manghjà u più prestu pussibule. Mentre site in ripresa, serà sàviu di offre vi alimenti fibrui (fenu) è acqua, è se dopu à qualchì ora rifiutate qualsiasi alimentu, duverete ubligallu à manghjà qualcosa cù una siringa. qualchì volta u vasetti di frutti di criaturu sò utili quandu ùn ci hè micca pussibilità di dà qualcosa d'altru.
Truccu casanu per incuraghjeli à manghjà
Una alternativa hè di aghjunghje trè cucchiai d'acqua à una manciata di fenu, alcune strisce di peperoni verdi, è un picculu pezzu di mela senza pelà, è macinà finu à chì u mischju sia spremitu. Stu liquidu cuntene assai fibre è nutrienti, è spessu u cunigliulu ùn hà solu bisognu di un pocu di stimulazione per suscità l'appetitu è cumincià à manghjà da per ellu. Dà lu in piccule dosi di solitu funziona per elli à cumincià à manghjà. Alcuni cunsiglii in più sò:
- Hè cunsigliatu ch'elli fermanu in a locu tranquillu è sicuru, per esempiu in a vostra scatula di trasportu per qualchì ora. Quandu si recuperanu da anestesia, ponu diventà goffi è ponu feriti perchè ùn controllanu micca i so muvimenti una volta svegliati, ricordate chì ci sò ancu resti di sedativi in u corpu.
- Bisognu evite a luce eccessiva è u rumu in a recuperazione è evite i currenti d'aria chì rinfriscanu u locu. A perdita di temperatura hè qualcosa chì hè assai cuntrullata durante a chirurgia, è ancu quandu sò dighjà svegli, si deve cuntinuà à monitorà l'ore dopu.
- In l'ore seguenti, duvemu dimustrà chì ci hè a furmazione di urina, sgabelli duri è dolci. Spessu ùn vedemu micca i cuniglii chì ingeriscenu i so sgabelli molli, ma hè impurtante cuntrollà li per dui ghjorni dopu a chirurgia.
- Qualchì volta u veterinariu pò raccomandà a pruibioticu. Favurisce a ristaurazione rapida di a flora intestinale è a motilità curretta. Hè di solitu piacevule da piglià per elli è pò esse cunsigliatu di allargallu per altri 4 o 5 ghjorni dopu a prucedura.
- I Conigli, cum'è i so cumpagni cavalli erbivori, ùn tolleranu micca bè u dolore, allora u vostru veterinariu vi prescriverà un analgésicu per pochi ghjorni dopu a chirurgia. Hè generalmente amministratu à bocca, hè cumplicatu di mischjà una medicina cù u fenu.
cunsigliu finale
- ùn ti ne scurdà i masci continueranu à esse fertili per uni pochi di ghjorni, è l'ormoni saranu alti per qualchì settimana. Dunque, continueranu à manifestà stu cumpurtamentu territuriale è qualchì volta un pocu aggressivu per qualchì ghjornu in più. Se campate cù e femine, duvemu separalli finu à chì si rilassanu è ùn ponu più fertilizà alcuna femina.
- E conigli femine chì mostranu segni di calore à u mumentu di a chirurgia (per esempiu, se anu cisti è sò in calore continuamente) ponu cuntinuà à attirà i masci pochi ghjorni dopu l'operazione.
- U sustratu induve avete masci è femine hè impurtante, u pellet di carta pressata forse sò megliu per evità aggrappassi à l'incisione in u scrotum (tasca induve sò i testiculi), in casu di masci, o in l'addome di e femine. Ùn duverete mai sceglie di aduprà lettiera di gatti, è ùn hè micca cunsigliatu di aduprà strisce di ghjurnale.
- Deve rivede l'apparizione di l'incisione ogni ghjornu. è parlate cù u veterinariu annantu à qualsiasi cambiamenti chì truverete: contusioni, gonfiori, arrossamenti, zone calde o dolorose ...
Una volta chì u cunigliulu si ritrova in u so ambiente, a so ripresa serà assai più rapida postu ch'ellu lascia daretu l'esperienza stressante ma cruciale di sterilizazione. Questi suggerimenti circa castrazione di cunigliulu, a vostra cura è alcuni cunsiglii ponu cumplementà l'indicazioni chì u vostru veterinariu vi darà.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.