Caratteristiche di l'insetti

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 1 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 20 Nuvembre 2024
Anonim
PILLOLE DI ENTOMOLOGIA- Episodio 5: Introduzione alla morfologia degli insetti, seconda parte.
Video: PILLOLE DI ENTOMOLOGIA- Episodio 5: Introduzione alla morfologia degli insetti, seconda parte.

Cuntenutu

L'insetti sò animali invertebrati chì si trovanu in u filu di l'artropodi, vale à dì, avè un esoscheletru esternu li dà una grande prutezzione senza sacrificà a so mobilità, è anu ancu appendici incarnati. Sò u più diversu gruppu d'animali di u pianeta, cun più di un milione di spezie, mentre chì parechji altri sò scuperti ogni annu.

Inoltre, sò mega-diversi è si sò adattati assai bè à guasi tutti l'ambienti di a pianeta. L'insetti si differenu da l'altri artropodi in u fattu ch'elli anu trè paghje di zampe è duie paghje d'ale, ancu se st'ultima caratteristica pò varia. A so dimensione pò varià da 1 mm à 20 cm, è i più grandi insetti abitanu e zone tropicali. Continuate à leghje st'articulu PeritoAnimal è amparerai tuttu nantu à u mondu maravigliosu è u caratteristiche insetti, da i dettagli di a so anatomia à ciò chì si nutrenu.


anatomia di l'insettu

I corpi di l'insetti sò cuparti da un esoscheletru cumpostu da a successione di strati è di varie sostanze, cumpresi chitina, sclerotina, cera è melanina. Questu furnisce una prutezzione meccanica contr'à l'asciugamentu è a perdita d'acqua. In termini di forma di u corpu, ci hè una grande variazione trà l'insetti, chì ponu esse spessi è grassi cum'è i scarabeci, lunghi è fini cum'è fasmidi è insetti bastone, o piatti cum'è e scarafaghji. l'antenni ponu ancu variare di forma è esse piumosi cum'è in certe falene, longu cum'è in locuste o arricciati cum'è in farfalle. U vostru corpu hè divisu in trè regioni:

testa d'insettu

Avè forma di capsula ed hè quì chì l'ochji, e parti di a bocca cumposte da parechji pezzi è a coppia di antenne sò inserite. L'ochji ponu esse cumposti, formati da migliaia di unità di recettori, o semplici, chjamati ancu ocelli, chì sò piccule strutture fotorecettori. U sistema orale hè cumpostu di parti articulate (labrum, mascelle, mascelle è labbra) chì li permettenu di fà diverse funzioni, secondu u tipu d'insettu è u so tipu di alimentu, chì pò esse:


  • tippu chewer: cume hè u casu di l'ortutteri, i coleotteri è i lepidotteri.
  • tippu cutter-sucker: prisente in Diptera.
  • tipu ventosa: ancu in Diptera, cum'è a mosca di u fruttu.
  • tippu chewer-licker: in l'ape è e vespe.
  • tipu cippatrici-ventosa: tipicu di emipteri cume pulci è pidochji.
  • Sifone o tippu di tubu: presente ancu in i lepidotteri.

torace di insetti

Si compone di trè segmenti, ognunu cù una coppia di gambe:

  • Prutorace.
  • Mesothorax.
  • Metathorax.

In a maiò parte di l'insetti, u meso è u metathorax portanu un paghju d'ale. Sò espansioni cuticulate di l'epidermide, è sò dotate di vene. D'altra parte, e zampe sò adattate per e diverse funzioni, secondu u modu di vita, postu chì l'insetti terrestri ponu esse camminatori, saltatori, scavatori, bagnanti. In alcune spezie, sò mudificate per catturà e prede o raccoglie u polline.


Addome di insetti

Hè cumpostu di 9 à 11 segmenti, ma l'ultimu hè assai riduttu in e strutture chjamate accintu. In i segmenti genitali sò allughjati l'organi sessuali, chì in i masci sò l'organi copulatori per u trasferimentu di sperma, è in e femine sò in relazione cù l'oviposizione.

Alimentazione d'insetti

A dieta di l'insetti hè enormamente variatu. Sicondu u tippu d'insettu, si ponu nutrisce di i seguenti:

  • Succu da e piante.
  • Tissu vegetale.
  • Fogli.
  • Frutti.
  • Fiori.
  • Legnu.
  • Ifee fungine.
  • Altri insetti o animali.
  • Sangue.
  • Fluidi animali.

Se vulete sapè di più nantu à l'insetti, vi cunsigliemu di leghje st'altru articulu di PeritoAnimal nantu à i 10 insetti i più velenosi in Brasile.

Ripruduzzione d'insetti

In i insetti, i sessi sò separati è a riproduzione hè interna. Alcune spezie sò asessuate è si riproducenu per partenogenesi, vale à dì producendu cellule sessuali femminili micca fecundate. In e spezie sessuale, i sperma sò generalmente depositi in i canali genitali di a femina durante u rapportu sessuale.

In certi casi, i spermati sò almacenati in spermatofori chì ponu esse trasferiti durante u rapportu sessuale o dipositu nantu à u sustratu per esse raccolti da a femina. I spermati sò allora almacenati in a biblioteca di sperma femina.

parechje spezie mate solu una volta in a so vita, ma altri si ponu accuppià parechje volte à u ghjornu. insetti di solitu depone assai ova, finu à più di un milionu à a volta, è ponu esse depositi solu o in gruppi, è a facenu in lochi specifici. Alcune spezie i mettenu nantu à a pianta nantu à a quale si nutriscenu e larve, e spezie acquatiche i mettenu in acqua è, in u casu di e spezie parassite, ponenu e so ova in bruchi di farfalla o in altri insetti, induve a larva si svilupperà dopu è averà da manghjà. Inoltre, in certi casi, ponu perforà u legnu è pone l'ova in ellu. Altre spezie sò vivipare è nascenu un individuu à a volta.

Metamorfosi è crescita di l'insetti

I primi stadii di a crescita si verificanu dintra l'ovu, è vi ponu abbandunà in parechje manere. Durante a metamorfosi, l'insettu subisce trasfurmazioni è cambia a so forma, vale à dì, cambia in muta o ecdisi. Benchì stu prucessu ùn sia micca esclusivu di l'insetti, ci sò cambiamenti assai drastichi, postu chì sò in leia cù u sviluppu di l'ale, limitatu à u stadiu adultu, è à a maturità sessuale. E metamorfosi ponu variare secondu u so tippu è sò classificate cusì:

  • olometaboli: vale à dì una metamorfosi cumpleta. Hà tutte e fasi: ovu, larva, pupa è adultu.
  • Hemimetabolus: hè una metamorfosi graduale cù i stati seguenti: ovu, ninfa è adultu. I cambiamenti accadenu pocu à pocu è solu in l'ultimu cambiamentu sò più notevuli.
  • Ametaboli: ùn ci hè nisuna differenzazione trà ghjovani è adulti, eccettu per a maturità sessuale è a dimensione di u corpu.

Altre caratteristiche d'insetti

in oltre caratteristiche generali di l'insetti sopra menzionati, queste sò altre peculiarità chì presentanu:

  • core tubulare: anu un core tubulare per u quale circula l'emolimfa (simile à u sangue di l'altri animali), è e so cuntrazioni si producenu per via di i muvimenti peristaltici.
  • respira tracheale: a so respirazione si face attraversu u sistema tracheale, una larga rete di tubi fini chì si ramificanu in tuttu u corpu è sò cunnessi à l'esternu per mezu di spiraculi chì li permettenu di scambià gasu cù l'ambiente.
  • U sistema urinariu: anu tubuli malpighi per escrezione di urina.
  • sistema sensoriale: U vostru sistema sensoriale hè cumpostu da diverse strutture. Anu meccanorecettori simili à i capelli, percepenu ancu u sonu attraversu organi timpani chì consistenu in un gruppu di cellule sensoriali. Chimiorecettori di gustu è odore, organi sensoriali in l'antene è e zampe per rilevà a temperatura, l'umidità è a gravità.
  • avè diapausa: entrenu in un statu di letargia induve l'animale ferma à u riposu per cundizioni ambientali sfavurevoli. Dunque, u so ciclu di vita hè sincronizatu cù i tempi favurevuli quandu l'alimentu hè abbundante è e cundizioni ambientali sò ideali.
  • metudu di difesa: per a vostra difesa, anu sfarenti tippi di culori, chì ponu serve da avvertimentu o mimetisimu. Inoltre, alcune spezie ponu avè un gustu è un odore ripulsivi, altri anu pichjate cù glàndule velenose, corne per a so difesa, o peli pungenti. Certi ricorrenu per fughje.
  • Polinizatori: sò impollinatori di parechje spezie vegetali, chì ùn esisterianu micca se ùn fussi per e spezie d'insetti. Stu prucessu hè chjamatu coevoluzione, quandu ci hè una evoluzione adattativa mutuale trà duie o più spezie.
  • spezie suciale: ci sò e spezie suciale è, à stu riguardu, sò estremamente evolute. Anu una cooperazione in u gruppu, chì dipende da i segnali tattili è chimichi. Tuttavia, micca tutti i gruppi sò società cumplesse, assai anu organizzazioni temporanee è ùn sò micca coordinati. D'altra parte, insetti cum'è formiche, termiti, vespe è api sò estremamente organizzati, postu chì coesistenu in culunie cù i gerarchie suciali. Sò evoluti finu à u puntu chì anu sviluppatu un sistema di simboli per cumunicà è trasmette informazioni nantu à l'ambiente o una fonte alimentaria.

Se vulete leghje più articuli simili à Caratteristiche di l'insetti, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.