Cuntenutu
- Animali di mare prufondu: a zona abissale
- Animali di mare prufondu: Caratteristiche
- 10 animali chì campanu sottu à u mare è foto
- 1. Pescatore Caulophryne jordani o fanfin
- 2. Squalu serpu
- 3. Dumpu polpu
- 4. Squalo goblin
- 5. Pesciu Diavulu Neru
- 6. Bubblefish
- 7. Pesciu dragone
- 8. Pesciu-orcu
- 9. U vermu di Pompei
- 10. U pesciu viperu
- Animali di mare prufondu: Più Specie
À fauna abissale pudete truvà animali cù caratteristiche fisiche sorprendenti, degne di filmi di orrore. L'esseri abissali di u mare prufondu campanu in a bughjura, in un mondu pocu cunnisciutu da l'omi umani. Sò cechi, anu denti grossi è alcuni di elli anu ancu a capacità di bioluminiscenza. Questi animali sò impressiunanti, assai diversi da quelli più abituali, è ùn permettenu à nimu d'esse indiferente à a so esistenza.
In questu articulu PeritoAnimal, parleremu animali chì campanu sottu à u mare, spieghendu cumu hè l'habitat, e caratteristiche, è vi mostreremu ancu 10 esempi cù immagini è altri 15 nomi d'animali marini rari. Dopu, vi sveleremu alcune di e creature più misteriose di a Terra è alcuni fatti divertenti. Preparatevi per avè un pocu di paura cù st'animali di u fondu!
Animali di mare prufondu: a zona abissale
A causa di e cundizioni difficili di questu ambiente, l'essere umanu hà esploratu solu circa 5% di e zone marine à traversu u pianeta Terra. Dunque, u pianeta turchinu, cù 3/4 di a so superficia cuperta da l'acqua, hè guasi scunnisciutu per noi. Tuttavia, scienziati è esploratori sò stati capaci di cunfirmà l'esistenza di a vita in unu di i livelli oceani più prufondi, à più di 4.000 metri di prufundità.
E zone abissali o abisopelagiche sò posti cuncreti in l'oceani chì righjunghjenu prufundità trà 4.000 è 6.000 metri, è chì si trovanu trà a zona batipelagica è a zona hadale. A luce solare ùn pò micca ghjunghje à sti livelli, cusì sò e prufundità marine abissali zoni scuri, assai freti, cù una grande mancanza di alimenti è una pressione idrostatica enorme.
Propiu per via di sti cundizioni, a vita marina ùn hè micca assai abbundante, ancu s'ellu hè surprisante. L'animali chì abitanu queste zone ùn si nutriscenu micca di piante, chì a vegetazione ùn pò micca fà a fotosintesi, ma di detriti chì discendenu da i strati più superficiali.
Tuttavia, ci sò e zone ancu più profonde di e zone abissali, u fossi abissali, cù prufundità finu à 10 chilometri. Sti lochi sò carattarizati da esse situati duve converghjenu duie placche tettoniche, è presentanu cundizioni ancu più difficiuli di quelle discritte in e zone abissali. Sorprendentemente, ancu quì ci hè una fauna speciale cum'è pesci è molluschi, in particulare chjucu è bioluminiscente.
Hè nutevuli chì, finu à oghje, u locu più prufondu cunnisciutu in l'oceanu hè situatu in u sudeste di l'isule Marianne, in u fondu di l'Oceanu Pacificu occidentale, è hè chjamatu Trincea di Marianne. Stu locu ghjunghje à una prufundità massima di 11.034 metri. A più alta muntagna di a pianeta, u monte Everest, puderia esse sepolta quì è ferma sempre 2 chilometri di spaziu!
Animali di mare prufondu: Caratteristiche
A fauna abissale o abisopelagica si distingue per esse un gruppu cun un gran numeru di animali strani è mostruosi, un cunsequenza di pressione è altri fattori à i quali st'esseri avianu da adattassi.
Una caratteristica particulare di l'animali chì campanu in u fondu di u mare hè u bioluminiscenza. Parechji animali di stu gruppu pruduce a so propria luce, grazie à batteri speciali chì anu, sia nantu à e so antenne, aduprate specificamente per catturà e so prede, sia nantu à a so pelle, per catturà o scappà circustanze periculose. Cusì, a bioluminiscenza di i so organi li permette di attirà e prede, di fughje i predatori è ancu di cumunicà cù altri animali.
Hè ancu cumunu à gigantisimu abissale. Criaturi enormi, cum'è i ragni marini, finu à 1,5 metri di lunghezza, o crustacei finu à 50 centimetri, sò cumuni in questi lochi. Tuttavia, queste caratteristiche assai particulari ùn sò micca e uniche chì sorprendenu in l'animali chì campanu in mare apertu è prufondu, ci sò altre peculiarità chì risultanu da l'adattazione per campà un tale distanza di u nivellu di superficia:
- Cecceccu o ochji chì sò spessu disfunziunali, per mancanza di luce;
- Bocca è denti giganti, parechje volte più grande di i corpi stessi;
- stomacu dilatante, capace di ingerisce prede più grande chè l'animale stessu.
Pudete ancu esse interessatu à a nostra lista di animali marini preistorichi, fighjulalla.
10 animali chì campanu sottu à u mare è foto
Ancu s'ellu ci hè ancu assai da esplorà è amparà, ogni annu si scoprenu spezie nove chì abitanu questi lochi assai inospitali di u pianeta Terra. Sottu, mostreremu 10 esempi cù foto di animali chì campanu sottu à u mare chì sò stati identificati da l'omu è chì sorprendenu assai:
1. Pescatore Caulophryne jordani o fanfin
Emu iniziatu a nostra lista d'animali in acque profonde cù i pesci kaulophryne jordan, un pesciu di a famiglia di i Caulphrynidae chì hà un aspettu fisicu assai unicu. misura trà 5 è 40 centimetri è hà una bocca gigante cù denti acuti è spaventosi. St'essere à l'aspettu tondu hè furnitu organi sensibili in forma di spine, chì servenu à rilevà i muvimenti di e prede. In listessu modu, a so antenna serve per attirà è piscà e so prede.
2. Squalu serpu
U squalu serpu (Chlamydoselachus anguineus) hè cunsideratu un "fossile vivant", postu chì hè una di e più vechje spezie di a Terra chì ùn hà micca cambiatu durante a so evoluzione dapoi a preistoria.
Si distingue per esse un animale allungatu è grande, cù una media di Longu 2 metri, ancu se ci sò individui chì riescenu u 4 metri. A mascella di u squalu serpu hà 25 filari cù 300 denti, è hè particularmente forte, chì li permette di manghjà grandi prede. Inoltre, hà 6 aperture branchiali, nata cù a bocca aperta è u so manghjà si basa nantu à pesci, calamari è squali.
3. Dumpu polpu
Sottu à u termine "polpu-dumbo" designemu l'animali di mare chì appartenenu à u genaru Grimpoteuthis, in l'ordine di i polpi. U nome hè inspiratu da una di e caratteristiche fisiche di st'animali, chì anu duie alette in capu, cum'è u famosu elefante Disney. Tuttavia, in questu casu e pinne aiutanu u polpu-dumbo à spinghje si à natà.
St'animale stà trà 2.000 è 5.000 metri prufonda, è si nutrisce di vermi, lumache, copepodi è bivalvi, grazia à a propulsione generata da i so sifoni.
4. Squalo goblin
U squalu goblin (Mitsukurina owstoni) hè un altru animale di u mare prufondu chì di solitu surprende assai. Sta spezia pò ancu misurà trà dui è trè metri, quantunque, si distingue per a so mascella, piena di denti assai acuti, è ancu per l'estensione chì sporge da a so faccia.
Tuttavia, a cosa più caratteristica di questu essere hè a so capacità di prughjettate a vostra mandibula in avanti quandu aprite a bocca. A so dieta hè basata annantu à i pesci teleosti, cefalopodi è granchi.
5. Pesciu Diavulu Neru
U pesciu diavulu neru (Melanocetus johnsonii) hè un pesciu abissale di 20 centimetri, chì si nutrisce principalmente di crustacei. Abita prufundità marine trà 1.000 è 3.600 metri, chì ghjunghje sin'à 4.000 metri di prufundità. Hà un aspettu chì alcuni truveranu spaventosu, è ancu un aspettu gelatinosu. Stu pesciu d'altura spicca per u so bioluminiscenza, postu chì hà una "lampada" chì vi aiuta à illuminà u vostru ambiente scuru.
Se site interessatu à cunnosce più animali chì campanu sottu à u mare, fighjate puru u nostru articulu nantu à i 5 animali marini i più periculosi di u mondu.
6. Bubblefish
U pesciu à bolla, ancu cunnisciutu cum'è dropfish (Psychrolutes marcidus), hè unu di l'animali marini i più rari di u mondu, hà un aspettu ghjelatinosa è senza musculatura, in più di l'ossi dolci. Hà abitatu 4.000 metri di prufundità, è vanta u primu premiu "u più bruttu pesciu di u mondu", secondu a Ugly Animal Preservation Society. Misura circa un pede di lunghezza. Stu stranu animale hè sedentariu, senza denti è si nutrisce solu di e zanne chì si avvicinanu à a so bocca.
7. Pesciu dragone
U pesciu dragone (boni stomia) hà un corpu pianu è longu, trà 30 è 40 centimetri di lunghezza. A bocca, di grande taglia, hà denti longhi acuti, à tal puntu chì certi individui ùn ponu micca chjude cumpletamente a bocca.
8. Pesciu-orcu
U prossimu animale nantu à a nostra lista di animali in acque profonde hè u pesciu orcu, u solu genaru di pesci in a famiglia. Anoplogastridae. Di solitu misuranu trà 10 è 18 centimetri di lunghezza è anu denti sprupurziunati paragunatu à u restu di u vostru corpu. U pesciu orcu ùn hà micca capacità di bioluminescenza, dunque u so modu di caccia hè custituitu stà zittu in fondu marinu finu à chì a preda s'avvicina è a rileva cù i so sensi.
9. U vermu di Pompei
U vermu pompei (alvinella pompejana) hà una lunghezza apprussimativa di 12 centimetri. Hà tentaculi nantu à a so testa è un apparenza pelosa. Stu vermu campa attaccatu à i muri di u venti idrotermali vulcanichi, in e trincee oceaniche. Una curiosità annantu à st'animali in acque profonde hè chì ponu sopravvivere à temperature finu à 80 ° C.
10. U pesciu viperu
Avemu finitu a nostra lista di animali in acque profonde cù a vipera (chauliodus danae), un pesciu abissu allungatu, longu 30 centimetri, chì campa in prufundità finu à 4.400 metri. Ciò chì hè u più surpresu di stu pesciu sò i denti acuti, ch'ellu usa per attaccà e prede dopu avè attiratu cù i soi fotofori bioluminiscenti, o organi di luce, situati in tuttu u corpu.
Amparate più nantu à l'animali marini rari in u nostru articulu nantu à l'animali marini più velenosi di u Brasile.
Animali di mare prufondu: Più Specie
Per finalizà a lista di e creature di u mare prufondu, eccu un elencu cù altri 15 nomi di animali chì campanu sottu à u mare raru è surpresu:
- Polpu à anelli turchini
- pesci granati
- pesciu cù l'ochji di canna
- pesciu di l'ascella
- sabre poisson à dents
- pesciu pelicanu
- Anfipodi
- Chimera
- stargazer
- isopodu gigante
- pesciu di cufellu
- Calamar gigante
- Medusa pelosa o medusa di criniera di leone
- Calamari di l'infernu
- Inghiottimentu di Merula