Animali Bipedi - Esempii è Caratteristiche

Autore: Peter Berry
Data Di Creazione: 13 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 14 Nuvembre 2024
Anonim
FI28. Programmazione Orientata agli Oggetti: ereditarietà
Video: FI28. Programmazione Orientata agli Oggetti: ereditarietà

Cuntenutu

Quandu si parla bipedalisimu o bipedalisimu, pensemu subitu à l'essaru umanu, è ci scurdemu spessu chì ci sò altri animali chì si movenu cusì. Da una parte, ci sò e scimie, l'animali chì sò evolutivamente più vicini à a nostra spezia, ma a realità hè chì ci sò altri animali bipedi chì ùn sò micca parenti tra di elli, nè cù l'umani. Vulete sapè ciò ch'elli sò?

In questu articulu di PeritoAnimal, vi diceremu chì sò l'animali bipedi, cumu eranu e so origine, chì caratteristiche spartenu, alcuni esempii è altre curiosità.

Chì sò l'animali bipedi - Caratteristiche

L'animali ponu esse classificati in parechji modi, unu di i quali hè basatu annantu à u so modu di locomozione. In u casu di l'animali terrestri, ponu spustassi da un locu à l'altru volendu, strisciando o aduprendu e so zampe. L'animali bipedi sò quelli chì aduprate solu duie di e so zampe per movesi. Durante a storia di l'evoluzione, numerose spezie, cumprese mammiferi, acelli è rettili, anu evolutu per aduttà sta forma di locomozione, cumprese dinosauri è umani.


U Bipedalisimu pò esse adupratu quandu si cammina, corre o salta.Diverse spezie d'animali bipedi ponu avè sta forma di locomozione cum'è a so sola pussibilità, o ponu aduprà in casi specifici.

Differenza trà animali bipedi è quadrupedali

i quatrupedi sò quelli animali chì move cù quattru membri locomotive, mentre i bipedi si movenu aduprendu solu i so dui membri posteriori. In u casu di i vertebrati terrestri, tutti sò tetrapodi, vale à dì, u so antenatu cumunu avia quattru membri locomotori. Tuttavia, in certi gruppi di tetrapodi, cum'è l'uccelli, dui di i so membri sò stati sottumessi à modifiche evolutive è questu hà purtatu à una locomozione bipede.

E differenze principali trà bipedi è quadruped sò basati nantu à i musculi estensori è flexori di i so membri. In quadrupedi, a massa di i musculi flexori di a gamba hè guasi duie volte quella di i musculi estensori. In i bipedi, sta situazione hè inversa, facilitendu a postura verticale.


A locomozione bipede hà parechji vantaghji in relazione à a locomozione quadrupedale. Da una parte, aumenta u campu visuale, chì permette à l'animali bipedi di rilevà periculi o pussibuli prede in anticipu. D’altronde, permette a liberazione di e zampe anterie, lascenduli dispunibuli per fà diverse manovre. Infine, stu tipu di locomozione implica una postura verticale, chì permette una espansione più grande di i pulmoni è di a cassa toracica quandu si corre o si salta, generendu un cunsumu di ossigenu più grande.

Origini è evoluzione di u bipedisimu

I membri locomotori si sò sviluppati cunvergentemente in dui grandi gruppi di animali: artropodi è tetrapodi. Trà i tetrapodi, a cundizione quadrupeda hè a più cumuna. Tuttavia, a locomozione bipede, à u so tornu, hè apparsa ancu più di una volta in l'evoluzione animale, in gruppi diversi, è micca necessariamente in un modu cunnessu. Stu tippu di locomozione hè prisente in primati, dinosauri, acelli, salti di marsupiali, salti di mammiferi, insetti è lucertule.


Ci sò trè cause cunsideratu cum'è u principale rispunsevule di l'apparizione di u bipedisimu è, dunque, di l'animali bipedi:

  • U bisognu di a velocità.
  • U vantaghju di avè dui membri liberi.
  • Adattazione à u volu.

Quandu a velocità aumenta, a dimensione di i membri posteriori tende à aumentà paragunatu à e pedi anteriori, fendu chì i passi prudutti da i membri posteriori sianu più longhi di i pedi anteriori. In questu sensu, à alte velocità, i membri anteriori ponu ancu diventà un ostaculu à a velocità.

dinosauri bipedi

In u casu di i dinosauri, si crede chì u caratteru cumunu hè u bipedalisimu, è chì a locomozione quadrupedale hè riapparita dopu in alcune di e spezie. Tutti i tetrapodi, u gruppu à quale appartenenu i dinosauri predatori è l'acelli, eranu bipedi. In questu modu, pudemu dì chì i dinosauri sò stati i primi animali bipedi.

Evoluzione di u bipedisimu

U Bipedisimu hè ancu apparsu nantu à una basa opzionale in alcune lucertole. In queste spezie, u muvimentu pruduttu da l'elevazione di a testa è di u troncu hè una cunsequenza di l'accelerazione in avanti cumbinata cù u ritiru di u centru di massa di u corpu, per via, per esempiu, di l'allungamentu di a coda.

D'altra parte, si crede chì trà i primati u bipedisimu apparsu 11,6 milioni d'anni fà cum'è adattazione à a vita in l'arburi. Sicondu sta teoria, sta caratteristica seria nata in a spezia. Danuvius Guggenmosi chì, à u cuntrariu di l'orangutani è i gibboni, chì usanu assai i so bracci per a locomozione, avianu i membri posteriori chì eranu tenuti dritti è eranu a so struttura locomotora principale.

Infine, u saltu hè un modu di locomozione veloce è efficiente in quantu à l'energia, è hè apparsu più di una volta trà i mammiferi, ligatu à u bipedalisimu. Saltà nantu à i grandi membri posteriori offre un vantaghju energeticu per mezu di u almacenamentu di u putenziale di energia elastica.

Per tutte queste ragioni, u bipedalisimu è a postura verticale emergenu cum'è una forma di evoluzione in certe spezie per assicurà a so sopravvivenza.

Esempii d'animali bipedi è e so caratteristiche

Dopu avè rivedutu a definizione di animali bipedi, vistu e differenze cù l'animali quadrupedali è cumu si hè fatta sta forma di locomozione, hè ora di cunnosce alcuni di i esempi eccezziunali di animali bipedi:

Essaru umanu (homo sapiens)

In u casu di l'omu, si crede chì u bipedisimu hè statu sceltu principalmente cum'è adattazione à e mani totalmente libere pè ottene manghjà. Cù mani libere, u cumpurtamentu di creà strumenti hè diventatu pussibule.

U corpu umanu, tutalmente verticale è cun locomozione totalment bipede, hà subitu ristrutturazioni evolutive brusche finu à ghjunghje à a so situazione attuale. I pedi ùn sò più parte di u corpu chì ponu esse manipulati è diventanu strutture tutalmente stabili. Questu hè accadutu da a fusione di alcune ossa, cambiamenti in e proporzioni di dimensione di l'altri è l'apparizione di musculi è tendini. Inoltre, a pelvis hè stata ingrandata è e ghjinochje è e cavichje allineate sottu à u centru di gravità di u corpu. D'altra parte, l'articuli di u ghjinochju anu pussutu girà è bluccà cumpletamente, permettendu à e gambe di restà erette per lunghi periodi di tempu senza causà troppu tensione in i musculi posturali. Infine, u pettu hè accurtatu da davanti à daretu è allargatu à i lati.

Saltare Lepre (capensis pedestal)

questu pelu Roditore di 40 cm di lunghezza hà una coda è arechje longhe, caratteristiche chì ci ramentanu e lepre, ancu s'ellu ùn hè micca propiu in leia cun elle. E so zampe anteriori sò assai corte, ma i so quarti posteriori sò lunghi è robusti, è si move in tacchi. In casu di prublemi, pò attraversà trà dui è trè metri in un solu saltu.

Canguru Rossu (Macropus rufus)

Hè u u più grande marsupiale esistente è un altru esempiu di animale bipede. St'animali ùn sò micca capaci di movesi camminendu, è ponu fà solu saltendu. Eghjettanu i salti aduprendu e duie zampe posteriori in listessu tempu, è ponu ghjunghje à una velocità di sin'à 50 km / h.

Eudibamus cursoris

Hè u primu rettile in u quale era osservata locomuzione bipede. Avà hè sparitu, ma hà campatu à a fine di u Paleozoicu. Era longu circa 25 cm è camminava nantu à a punta di i so membri posteriori.

Basilisk (Basiliscus Basiliscus)

Alcune lucertole, cum'è u basiliscu, anu sviluppatu a capacità di aduprà u bipedalisimu in tempi di necessità (bipedalisimu facultativu). In queste spezie, i cambiamenti morfologichi sò suttili. u corpu di sti animali cuntinueghja à mantene un equilibriu horizontale è quadrupedale. Frà e lucertole, a locomozione bipede si face principalmente quandu si movenu versu un picculu ogettu è hè vantaghjosu d'avè un campu visuale largu, piuttostu chè quandu hè direttu versu un ogettu chì hè assai largu è chì ùn hè micca necessariu tene in vista.

O Basiliscus Basiliscus hè capace di corre cù solu e so zampe di daretu è ghjunghje à velocità cusì alte chì li permette di corre in acqua senza affundassi.

Struzzo (Struthio camelus)

st'acellu hè u animale bipede u più veloce di u mondu, arrivendu finu à 70 km / h. Non solu hè u più grande acellu chì ci hè, hà ancu e zampe più lunghe per a so dimensione è hà a lunghezza di u passu più lunga quandu corre: 5 metri. A grande dimensione di e so zampe in proporzione à u so corpu, è a dispusizione di i so ossi, musculi è tendini, sò e caratteristiche chì generanu in questu animale un longu passu è una alta frequenza di stride, risultendu in a so alta velocità massima.

Pinguinu di Magellanu (Spheniscus magellanicus)

St'acellu hà membrane interdigitali nantu à i so pedi, è a so locomuzione terrestre hè lenta è inefficiente. Tuttavia, a so morfologia di u corpu hà un cuncepimentu idrodinamicu, chì ghjunghje finu à 45 km / h quandu si bagna.

Blatta americana (Periplanet americanu)

U scarafaghju americanu hè un insettu è hà dunque sei zampe (appartene à u gruppu Hexapoda). Sta spezia hè adattata apposta per a locomozione à grande velocità, è hà sviluppatu una capacità di muvimentu nantu à duie zampe, righjunghjendu una velocità di 1,3m / s, chì hè equivalente à 40 volte a so lunghezza di u corpu per secondu.

Sta spezia hè stata trovata avendu sfarenti mudelli di locomozione secondu a rapidità di muvimentu. À bassa vitezza, adopra un attrezzu à trèppiede, aduprendu trè di e so zampe. A velocità elevate (più di 1 m / s), corre cù u corpu alzatu da a terra, è cù u fronte alzatu in relazione à a parte posteriore. In questa postura, u vostru corpu hè guidatu principalmente da u zampe di daretu longhe.

altri animali bipedi

Cumu l'avemu dettu, ci sò assai animali chì marchjanu nantu à duie zampe, è quì sottu mostremu una lista cù più esempi:

  • suricati
  • scimpanzè
  • ghjaddini
  • pinguini
  • Anatre
  • canguru
  • gorilla
  • babbuini
  • Gibboni

Se vulete leghje più articuli simili à Animali Bipedi - Esempii è Caratteristiche, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.