Cuntenutu
- Abscessu di cane: chì hè
- Tipi di ascessi in i cani
- Cumu Trattà l'Ascessi in Cani
- Drenaggiu di l'abscessu in i cani
In questu articulu di Animal Expert, parleremu ascessi di cane. Cumu vedemu, un ascessu hè un accumulazione di pus sottu o nantu à a pelle. Pò cumparisce in ogni locu di u corpu è nasce da una infezzione, essendu a reazione di u corpu à sta infezzione. Dunque, un ascessu richiede assistenza veterinaria chì necessita prima un diagnosticu è dopu, in parechji casi, trattamentu antibioticu. In casi più cumplessi, in più, l'ascessi devenu esse drenati, cum'è a spiegheremu.
Continuate à leghje è scopre cun noi tuttu ciò chì riguarda ascessu in i cani: cause è trattamentu.
Abscessu di cane: chì hè
Un ascessu hè u accumulazione di pus causata da una infezzione in ogni parte di u corpu. Hè una reazzione di u corpu à stu prucessu infettivu chì produce una infiammazione, osservabile cum'è un pezzu sottu à a pelle. In altri tempi, u gonfiore finisce per causà un dolore o apertura, permettendu à u pus di scappà. Quandu sta situazione accade, hè di solitu pensà à una infezzione nantu à a pelle di u cane, tuttavia, cum'è avemu dettu, l'infezzione ùn deve micca esse cutanea.
Dunque, u sintomu di l'abscessu in i cani hè più chjara l'apparizione di a nodulu, di taglia più grande o più chjuca. Tuttavia, a seconda di u locu è di a causa di l'ascessu, pudemu truvà sintomi differenti, cum'è vedemu quì sottu.
Tipi di ascessi in i cani
Cum'è l'emu digià discusso, l'ascessi in i cani ponu apparisce in ogni locu di u corpu. In questa sezzione mette in risaltu alcuni di i più cumuni:
- Abscesu dente in i cani: sti ascessi sò uriginarii da infezioni produtte in i denti, in particulare i canini superiori è i premolari sò influenzati. Sò assai dulurosi è hè nurmale per u cane di smette di manghjà è di avè a frebba. In certi casi, hè pussibule di vede pus. Quandu l'abscessu hè in u quartu premolar superiore, l'infiammazione si pò vede sottu à l'ochju. Se l'ascessu cresce, si apre eventualmente è u pus esce è macchia u latu di a faccia di l'animale.
- Abscesu perianale in i cani: produce infiammazione dolorosa, di solitu da un latu di l'anu, postu chì affetta una di e ghiandole anali. A pelle diventa rossa è infine si forma una contusione. Se si rompenu, seremu di fronte à una fistula perianale, chì hè u canali attraversu chì u pus pò drenà. Ci hè un tipu di orifiziu chì finisce per aumentà di dimensioni è liberà una secrezione cù un odore assai pessimu. Pò esse cunnessi cù e ghiandole anali.
- Abscesu nantu à u lonzu, u collu o a testa di u cane: In u corpu, l'ascessi sò di solitu dovuti à morsi, stinghje, o ferite cù oggetti taglienti. Un ascessu in faccia pò fà chì u cane inclini a testa o abbia difficultà à apre a bocca. A cura deve esse fatta cù queste piaghe, in particulare quelle causate da morsi, cume ponu apparire guariti esternamente quandu in realtà stanu custruendu pus in. Inoltre, in a zona trà u collu è u garrese, induve vaccini o medicazione sò generalmente amministrati, a ascessu in cani per iniezione quandu si face una reazione.
- Abscesu Retrobulbar in i cani: in testa, mettimu in risaltu st'ascessu chì si face daretu à u globu oculare è chì pò fà spende l'ochju.
Sè avete rimarcatu a presenza di un nodulu in u vostru cane duverebbe cunsultate à vet per ellu di determinà ciò chì hè, perchè in u corpu di u cane pudemu truvà noduli di origini diverse, da grassu, chì ùn sò micca assai gravi, à tumori maligni cum'è u fibrosarcomu, derivatu da u tessutu connettivu fibru.
Cumu Trattà l'Ascessi in Cani
In un ascessu causatu da un corpu stranieru, u veterinariu deve esaminà a zona per determinà se l'oggettu hè sempre in u corpu di u cane, per estrallu. In casu di ascessi più chjuchi, di solitu basta à u veterinariu di fà una piccula incisione per apreli in modo chì u tutore possa poi disinfettà a lesione cù prudutti cum'è chlorhexidine duie volte à ghjornu. Per i noduli più grandi, hè prescrittu antibioticu per l'abscessu in i cani. Hè ancu pussibule, se si tratta di abessi chiusi è duri in cuccioli, applicà calore in a zona induve sò parechje volte à u ghjornu per addulcialli è aiutà à apreli è pulisceli.
Per l'abscessi chì affettanu i denti, u veterinariu duverà fà una cirurgia per estragalli è pulite è drenate a zona, è in certi casi hè pussibule di mantene. Averete ancu bisognu di antibiotici è disinfettanti per a recuperazione.
U drainage di ascessi in i cani hè un interventu chì pò esse realizatu solu à u veterinariu. In certi casi, soprattuttu quandu si tratta di un ascessu di morsu, u veterinariu farà un picculu tagliu per fà u drenaggiu, chì hè di solitu un tubu attraversu u quale u fluidu da a zona esce à l'esternu mentre a lesione guarisce.
Drenaggiu di l'abscessu in i cani
U drenaggiu di l'abscessu in i cani hè un prucessu assai cumplicatu è richiede u cunsultazione cù un veterinariu perchè, cum'è avemu digià citatu, solu ellu pò fà sta chirurgia. Se simu di fronte à un ascessu apertu in i cani è decidemu di drenallu è di curallu in casa, e cunsequenze ponu esse assai gravi, chì l'infezzione pò peghju cù u sviluppu di una infezzione secondaria per via di a presenza di batteri opportunisti, cume Staphylococcus pseudointermedius, prisente in modu tutale naturale in a flora nasale di u cane è chì pò prufittà di u mumentu per culunizà si l'ascessu si trova in questa zona.
Questu articulu hè solu per scopi informativi, à PeritoAnimal.com.br ùn simu micca capaci di prescrive trattamenti veterinarii o di fà alcun tippu di diagnosi. Vi suggerimu di portà u vostru animale di casa à u veterinariu in casu chì abbia qualchì tippu di cundizione o di disagiu.