Cuntenutu
- Caratteristiche
- Habitat di e più grande meduse di u mondu
- cumpurtamentu è ripruduzzione
- Curiosità di e più grande meduse di u mondu
Sapete chì l'animali più longu di u mondu hè una medusa? Si chjama Cyanea capillata ma hè cunnisciutu cum'è medusa di criniera di leone è hè più longu cà a balena turchina.
U più grande esemplariu cunnisciutu hè statu trovu in u 1870 à u largu di a costa di u Massachusetts. A so campana misura 2,3 metri di diametru è i so tentaculi ghjunghjenu à 36,5 metri di lunghezza.
In questu articulu Expert Animal about a più grande medusa in u mondu vi mostremu tutti i dettagli nantu à questu gigantescu abitante di i nostri mari.
Caratteristiche
U so nome cumunu, medusa di criniera di leone vene da u so aspettu fisicu è a so somiglianza cù a criniera di lione. Dentru sta medusa, pudemu truvà altri animali cum'è i gamberi è i picculi pesci chì sò immuni à u so velenu è trovanu in ella una bona fonte di alimentu è di prutezzione contr'à altri predatori.
A medusa di a criniera di u lione hà ottu gruppi chì sò raggruppati i so tentaculi. Hè calculatu chì i so tentaculi ponu ghjunghje sin'à 60 metri in lunghezza è questi anu un mudellu di culore chì varieghja da cremisi o viulente à giallu.
Questa medusa si nutrisce di zooplancton, di picculi pesci è ancu d'altre spezie di medusa chì sò intrappulate trà i so tentaculi, à i quali injecta u so velenu paralìticu per mezu di e so cellule pungenti. Questu effettu paralizante facilita l'ingerimentu di e vostre prede.
Habitat di e più grande meduse di u mondu
A medusa di a criniera di u lionu stà principarmenti in l'acqui ghjacciate è prufonde di l'Oceanu Antarticu, chì si stende ancu versu l'Atlanticu di u Nordu è u Mare di u Nordu.
Ci sò pochi avvistamenti chì sò stati fatti di sta medusa, perchè abita a zona cunnisciuta cum'è l'abissu chì hè trà 2000 è 6000 metri a prufundità è u so avvicinamentu à e zone custiere hè assai pocu frequente.
cumpurtamentu è ripruduzzione
Cum'è u restu di e meduse, a so capacità di movesi dipende direttamente da i currenti oceanichi, limitati à u spiazzamentu verticale è in una misura assai minore orizontale. A causa di queste limitazioni di u muvimentu hè impussibile di fà cacciate, i so tentaculi essendu l'unica arma per alimentassi.
In a maiò parte di i casi, e punture di medusa di a criniera di leone ùn sò micca fatali in e persone ancu se ponu soffre severi dolori è eruzioni cutanee. In casi assai estremi, se una persona hè presa in i so tentaculi, pò esse mortale per via di a grande quantità di velenu assorbita da a pelle.
A medusa di a criniera di u lionu si riproduce d'istate è d'auturnu. Malgradu l'accoppiamentu, si sà chì sò asessuati, pudendu pruduce sia ova sia sperma senza a necessità di un cumpagnu. U tassu di murtalità di sta spezia hè assai altu in i primi ghjorni di vita di l'individui.
Curiosità di e più grande meduse di u mondu
- In L'acquariu Profondu in Hull, l'Inghilterra hè l'unicu esemplariu tinutu in cattività. Hè statu donatu à l'acquariu da un pescatore chì l'hà pigliatu à a costa orientale di u Yorkshire. A medusa misura 36 cm di diametru è hè ancu a più grande medusa tenuta in cattività.
- In lugliu 2010, circa 150 persone sò state muzzicate da e meduse di a criniera di leone in Rye, Stati Uniti. I morsi sò stati causati da detriti di medusa chì sò stati lavati à terra da i currenti.
- Sir Arthur Conan Doyle hè statu ispiratu da sta medusa per scrive a storia di A criniera di u leone in u so libru The Sherlock Holmes Archives.