15 animali impollinatori - Caratteristiche è esempi

Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 27 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Nuvembre 2024
Anonim
L’impatto umano e l’ambiente:
Video: L’impatto umano e l’ambiente:

Cuntenutu

In natura, ognunu di l'animali è di e piante cumple una funzione specifica per priservà l'equilibriu di l'ecosistema à u quale appartenenu. Intruduce cambiamenti chì affettanu qualsiasi populazione significa frammentà l'habitat di a spezia è, in parechji casi, questu mette in periculu a so sopravvivenza.

animali pulinizatori ghjucà un rolu assai impurtante in l'ecosistemi, a sapete di cosa si tratta? Per sapè, vi invitemu à leghje l'articulu seguente, induve pudete ancu truvà caratteristiche è esempi di i principali animali impollinatori.

Chì ghjè a pullinizazione?

A ripruduzzione di a maiò parte di e spezie vegetali si face sessualmente, vale à dì, richiede l'unione di cellule femine è maschili per ch'ella accada a fecundazione. Queste cellule si trovanu in u polene (maschile), allora anu da esse trasferite à u pistilu di i fiori (femina), induve si faci a fecundazione è, dopu stu prucessu, u fiore diventa un fruttu cù e sementi.


Cusì, quandu si parla di ripruduzzione vegetale, richiede spessu l'interventu di un terzu, chì hè cunnisciutu cum'è "agenti impollinatori"da rende lu pussibule.

Sti agenti impollinatori ponu esse insetti, altri animali è ancu elementi naturali cum'è l'acqua è u ventu. In u casu di e spezie animali, anu trovu un equilibriu cù a flora è anu evolutu inseme, cusì chì e piante anu sappiutu pruduce fiori di diversi aromi, forme è culori per attirà l'agenti impollinatori à nutrisce si di u nettaru.

Quandu l'animali si nutriscenu di nettaru, purtà u polenu involuntariamente nantu à e so zampe, ali o altra parte di u corpu. Coprendu si di polline, u depositanu nantu à u prossimu fiore da chì si nutriscenu, permettendu à a sostanza di ghjunghje à u pistilu per chì u prucessu riproduttivu sia compiu. Avà, quandu si tratta di impollinazione, ci sò modi diversi, alcuni implicanu l'intervenzione di l'animali è altri ùn, dunque duvete cunnosce i diversi. tippi di impollinazione chì esiste.


Tipi di impollinazione

quessi sò i sfarenti tippi di impollinazione chì esiste:

impollinazione diretta

Ancu chjamatu autollinisazione, accade quandu u polenu da u fiore si move à u pistilu di u listessu fiore. Pò esse autogamia o geitogamia.

  • Autogamia: accade quandu u gametu maschile è femminile vene da u listessu fiore.
  • Geitogamia: accade quandu i gameti maschili è femine venenu da fiori diversi, ma di listessa spezia; vene à dì, u polenu hè trasportatu da un fiore à l'altru di a stessa pianta. Diversi agenti impollinatori sò implicati (animali, acqua o aria).

Pollinizazione croce

In questu tippu di impollinazione, u polline di una spezia hè trasportatu à u pistilu di a fiore di un'altra spezia. L'agenti impollinatori sò di primura per stu prucessu è, secondu à quale hè incaricatu di u trasportu di u pollenu, seriamu di fronte à parechji sottotipi di pullinizazione.


Questi sottotipi sò:

  • impollinazione abiotica: accade grazia à l'intervenzione di l'animali. Pò esse ornitofilicu (acelli), zoofilicu (mammiferi) o entomofilicu (insetti).
  • impollinazione abiotica: accade grazia à l'intervenzione di l'acqua (idrofila) o di u ventu (anemofilica), agenti chì sò incaricati di u trasportu accidentale di u polline, sia versu a stessa pianta sia versu l'altri, allora ci sò casi in cui a polinizazione abiotica hè, à u so tornu, un sottotipu di l'auto-impollinazione.
  • Polinizazione Vibratoria: hè adupratu da l'ape è i droni per estrarre u polene da i fiori tubulari, altrimente ùn ci ponu micca accede. U prucessu hè simplice: l'insettu s'accupa à u fiore cù e so zampe è batte l'ale; u muvimentu vibratore resultante aiuta à rimuovere e spore di polline.

impollinazione artificiale

Hè quellu chì accade cù u interventu umanu. Hè realizatu per scopi di produzzione agricula o quandu vulete ottene alcune caratteristiche specifiche in a pianta in questione. L'essere umanu intervene per tuttu u prucessu è seguita e tappe per uttene u risultatu previstu. Hè u cuntrariu di a pullinizazione naturale, discritta in i tippi è sottotipi precedenti.

Avà chì cunniscite i sfarenti tippi di impollinazione, hè ora di mustrà chì animali sò incaricati di intervene in stu prucessu.

insetti impollinatori

Cuminceremu sta lista d'animali chì impollinanu cù insetti, l'animali più cunnisciuti in u compitu di pollinate i fiori. Quì sottu, ammentemu i principali è i più cunnisciuti insetti impollinatori, cù e so caratteristiche:

1. Api

L'ape, appartenenti à a famiglia Apoidea, sò insetti chì si ponu truvà praticamente in u mondu sanu. L'impurtanza di l'ape cum'è insetti impollinatori hè una di e più grande preoccupazioni à u livellu ambientale. Parlemu di unu di l'animali più impurtanti, postu chì ghjocanu un rolu impurtante micca solu in u mantenimentu di l'equilibriu di l'ecosistemi, ma ancu in a produzzione di cibu umanu, chì sò rispunsevuli di a polinizazione di parechje spezie chì sò cultivate per u cunsumu. Ogni spezia d'api chì esiste hè incaricata di fà sta funzione.

2. Formiche

E furmicule appartenenu à a famiglia di i Formicidae è sò insetti suciali in euro, vale à dì chì anu un urganizazione suciale ben definita, in chì ogni membru ghjoca un rolu intornu à a figura di una formica regina.

Frà l'alimenti chì e furmicule manghjanu ci sò i fiori, cusì cuntribuiscenu à a polinizazione, ancu se in quantità più chjuche. In a maiò parte di i casi, si trovanu trà l'animali impollinatori cù u polline nantu à e spalle, vale à dì, ponu purtà un pocu di polline accasu nantu à u vostru spinu. In listessu modu, sò animali chì impollinanu è sparghjenu e sementi, postu chì spessu contribuiscenu à u trasportu.

3. Fiurisce mosche

Sirfidi, nomi di una famiglia di insetti dipteri chì sò ancu chjamati mosche di fiori, anu una distribuzione globale larga. Inoltre, u so aspettu esternu li permette di esse spessu cunfunditi cù l'ape. Sti mosche preferiscenu generalmente fiori bianchi o gialli, è ci sò ancu alcune spezie chì manghjà solu di nettaru di fiori specifichi. Alimentendu si di stu nettaru, cuntribuiscenu à u trasportu di polline.

4. Farfalle

E farfalle appartenenu à l'ordine Lepidoptera, chì include ancu falene è altri insetti. Ci hè circa 165 000 spezie, a maiò parte di e quali si trovanu trà l'animali. polinizatori di notte, ancu s'ellu ci sò ancu varietà diurnu.

Per estrarre u nettaru da i fiori, e farfalle anu un apparechju in bocca in forma di tubu allungatu, chjamatu spirotrombu, cù u quale succhjanu per alimentassi. Grazie à questu, ponu trasportà u polene à diversi fiori.

5. Bumblebee o bombu à coda gialla chjara

O bumblebee cumunu (bombe terrestri) hè un insettu chì sembra simile à l'ape in termini di culori, chì u so corpu hè giallu è neru, eccettu per e so dimensioni più grande è e so villi. nutrì si nettaru è polline, chì almacenanu in e so culunie, chì a so urganizazione hè simile à quella di l'ape. Quandu hè necessariu, utilizanu a polinizazione vibratoria.

6. Vespe

Sottu à u nome di vespe, sò incluse parechje spezie di l'ordine Imenotteri. Misuranu intornu à cinque centimetri è anu una culurazione nera è gialla, in più di a stinger avvelenatu. Ancu se a dieta di e vespe hè principalmente carnivora, certe volte pò nutrisce di nettaru è u trasportu di u polene accidintali.

7. Zanzare

Micca tutte e zanzare si nutrenu di sangue, in fatti, solu e femine sò ematofage. I masci, à u cuntrariu, suchjà u nettaru da i fiori è cuntribuiscenu à a polinizazione. Solu in America, sò incaricati di polinizà guasi 400 spezie sfarenti di piante.

8. Coleoptera

I coleotteri sò comunemente cunnisciuti cum'è scarabei è abitanu a Terra dapoi u Permianu. Ci hè circa 375.000 spezie chì sò distribuite guasi in u mondu sanu, anu dimensioni è sfumature sfarente, ancu s'elle sò identificate da grandi parti buccali in a maiò parte di e spezie. I scarabeci si nutriscenu di funghi, altri insetti, radiche, legnu, materiale in decadenza, fiori è polline, dunque, alcune spezie contribuiscenu à u compitu di impollinà.

Animali Pollinizanti Non Insetti

Avà, a sapiate chì ci sò altri animali in più di l'insetti chì sò rispunsevuli di a pullinizazione di i fiori? Cusì hè! Quì sottu, mostremu altri animali chì ùn sò micca insetti:

9. Colibri

I colibrì appartenenu à a famiglia di i Trochilidae è sò endemichi di u cuntinente americanu, induve ci sò circa 300 spezie. Sò carattarizati da a so piccula dimensione, u beccu allungatu è finu, è l'ale capaci di movesi à una vitezza impressiunante. Tuttavia, chì manghja u colibrì? Tutte e spezie di colibri si nutrisce di nettarudunque, u so rolu impollinatore hè assai impurtante. In particulare, cumprenenu stu rolu cù i fiori di forma tubulare, induve u so beccu li permette di ghjunghje à l'alimentu.

10. Lemur

U nome di i lemuri include diverse spezie di primati endemichi di l'isula di Madagascar. Sò animali polinizatori di notte è sò carattarizati da i so ochji luminosi è a coda à motivi anellati. A dieta di e spezie di lemuri hè variata, influenza frutti, erbe, foglie, polline è nettaru. Quelli chì si nutriscenu di polline è nettaru sò un ligame impurtante in u prucessu di impollinazione, è sò generalmente animali chì portanu u polline nantu à u so spinu, attaccatu à u so mantellu, aiutendu à sparghje.

11. Gecko ornatu di u ghjornu di Mauritius

A lucertola di u ghjornu (Phelsuma ornata) hè un rettile endemicu di Mauritius, situatu in u india meridionale. A spezia misura solu 12 centimetri è hà una culurazione chì pò varià trà marrone, turchinu è verde turchinu nantu à u corpu, cù strisce marrone nantu à i fianchi è un schema di turchinu, biancu o rossu. Sta spezia di lucertula si nutrisce di insetti è invertebrati, ma dinò cunsuma polline è nettaru, dunque cuntribuiscenu à a polinizazione.

12. Limace

e lumache sò molluschi terrestri chì appartenenu à l'ordine Pulmonata. Tuttavia, e lumache ùn occupanu micca una pusizione impurtante quandu si tratta di impollinazione, chì generalmente si nutriscenu di rifiuti vegetali o animali, in più di a parte inferiore di e piante, contribuiscenu cum'è polinizatori indiretti strisciando sopra i fiori, lampendu u polenu è traspurtendu lu in altri lochi.

13. Bat à sudu nasu longu

A pipistrella à nasu longu (Leptonycteris curasoae) hè un bat chì hè distribuitu in e grotte è e fureste di Culumbia, Venezuela è Aruba. si nutrisce di frutti, nettaru è polline di spezie sfarente, essendu un impollinatore nutturnu. Inoltre, cuntribuisce cum'è dispersore di sementi.

14. Acelli di a famiglia di i Nectariniidae

Cumunimenti chjamati suimangas è arañeros, a famiglia Nectariniidae comprende 144 spezie d'uccelli chì includenu u nettaru di fiore cum'è un alimentu di basa in i so dieti, ancu se assai di elli si nutriscenu ancu di insetti. E spezie sò distribuite in Africa, in Australia è in Asia, duv'elli preferenu e zone cun clima tropicale. Grazie à a so densità di pupulazione è u numeru di spezie chì esistenu, ghjucanu à rolu impurtante per a polinizazione fiurali.

15. Rattu di risu

U rat di risu (diavule nephelomys) hè una spezia di roditori distribuita in Costa Rica è in Panama. Hè pocu cunnisciutu, ma si sà chì si nutrisce picculi funghi chì crescenu à u pede di l'arburi. Ancu se u so travagliu di impollinazione hè menu, a ricerca di i so alimenti hè un modu per cuntribuisce à u sparghjera accidintali di spori di polline, sia intornu ad elli o trasfurmendu li involuntariamente in u so mantellu.

Se vulete leghje più articuli simili à 15 animali impollinatori - Caratteristiche è esempi, vi cunsigliemu di entre in a nostra sezione Curiosità di u mondu animale.